PDA

Volledige versie bekijken : Hallo wereld ik ben Obbe....

Obbe
3 april 2006, 20:51
Ik ben Obbe een bouvier pup die vandaag 7 weken is geworden.
Ik mocht al vroeg mijn nest verlaten en woon nu in een huis met nog twee honden (nouja hondjes een maltezer en york). Het schijnt dat ik de opvolger ben van een andere boef.......!
Ik ben hier nu drie dagen en mijn nieuwe vader en moeder proberen mij in een bench te krijgen. Nou daar heb ik niet altijd zin in hoor. De eerste dag ging het nogwel..........., maar nu weten mijn baasje en vrouwtje niet wat ze met me aan moeten. De ene keer als ik echt al heel moe ben en lig te slapen en ze zetten me in de bench dan ga ik wel even een half uurtje slapen hoor, maar daarna ga ik weer lekker bij ze liggen bij de bank.... mijn baasje en vrouwtje leggen me dan meteen weer terug in de bench, maar ik wil niet slapen in de bench.... dus als ze zich dan hebben omgedraait dan kom ik er al snel weer uit. en lig nog eerder bij de bank dan dat mijn vrouwtje kan gaan zitten. Tijdens het tikken van dit verhaaltje ben ik precies 23x snel uit de bench gekropen.
Mijn baasje en vrouwtje weten het nu dus echt niet meer, moeten ze me bij de bank laten liggen of moeten ze me inderdaad 100x per dag in de bench leggen. s'nachts gaat het trouwens wel aardig hoor, ze doen dan het hokje dicht en gaan zelf ook slapen, ik controleer s'nacht alleen nog een keer of er nog wel iemand is en dan ga ik wel weer verder slapen...........
dikke knuffel Obbe en ik hoop dat jullie mijn baasje en vrouwtje het goede antwoord kan geven.

Champ
3 april 2006, 21:04
nou obbe ik denk dat jouw baasjes je niet snappen.
Ze moeten je niet dwingen maar ze moeten je juist leren dat de bench voor jouw 1 groot feest is.
Eten geven in jouw bench en kluifjes en speeltjes.
En zijn ze thuis dan ben jij een echte boef en wil je het liefste met ze knuffelen.
Ja dan wil jij niet in een bench gestopt worden.
Dat ze dat nu niet snappe he??
Probeer ze uit te leggen dat je nog moet leren wat een bench is en dat ze met jouw geduld moeten hebben.
En obbe heel leuk dat je op zo'n jonge leeftijd hier komt kijken.
Vertel je baasjes dat ze hier wat uurtjes door moeten brengen en zo een heleboel kunnen leren over jouw.
Krijgen wij je nog te zien op de galerij??
Ik ben reuze nieuwsgierig hoe je eruit ziet.
Champ

Obbe
3 april 2006, 21:31
Champ bedankt voor je antwoord.
Maar wij hebben al behoorlijk wat ervaring met honden en over het algemeen durven wij te zeggen dat ze lekker opgevoed worden.

Dus de "truukjes" die je opnoemde over eten in de bench, speeltjes in de bench, spelen met de bench etc...., en dat gaat ook echt hartstikke goed hoor. Obbe is ook beslist niet bang\ angstig voor de bench.
Alleen is het zo dat als hij aan t slapen is hij opgetild word en dan in de bench gebracht. vaak gaat hij dan wel liggen maar net zoals in het begin van de avond komt hij uit de bench, gaat lekker languit tussen ons in en vind t dan wel prima. als hij dan echt in dromenland is dan word obbe er dus pas weer ingelegd.
Wij vroegen ons af of dit op deze leeftijd echt zo extreem is omdat we dit bij andere honden nog niet hebben meegemaakt.
ps:
Obbe's bench stond eerst 5 meter van ons, met het zicht op de hele woonkamer en vooral dicht bij ons. Nu hebben we de bench echt pontifikaal naast de bank gezet en blijft hij lekker liggen.........
Dus ws hebben we zelf een antwoord verzonnen op onze vraag.

Onze andere honden waren altijd zomaar bench proof....., zoals ik begrijp heb jij ook al enige ervaring met de bench training, dus misschien kan je mij nog enkele tips geven b.v. wanneer moeten we starten met het alleen laten van Obbe voor een minuut of 10, is het verstandig omdat nu al te doen....!!!

Chris en Obbe

Esprit
4 april 2006, 07:32
Welkom Obbe en vrouwtje!
Ik zal jullie niet van tips gaan voorzien, want waarschijnlijk weet je net zoveel als ik, en voordat ik een verkeerd antwoord geef, heb ik heel het forum op mijn dak.

Dus van mij gewoon een lekkere knuffel Obbe en wellicht spreken we elkaar weer eens!

lars
4 april 2006, 10:50
Welkom obbe en familie
Ik kan me voorstellen hoor dat een bench niet zo leuk is,bij baasje en/of vrouwtje liggen is toch veel leuker :D
En je bent nu nog zo klein,kijk ze maar heel lief aan en dan maar hopen dat ze er in trappen.
Dat moet toch lukken met zo'n klein boeffe snoetje;)
Het lukt mij zelfs om af en toe op bed te mogen,jaja ik heb het goed voor elkaar.
Dikke poot van een tevreden bouviertje

KELLY
4 april 2006, 11:32
HOI,

ook wij zijn bezig met de bench training onze pup yety gaat haar 10e week in.
s'nachts gaat het goed,maar overdag slaap ze ook niet graag in de bench.
als ze slaapt leg ik ze er trouw volgens het boekje in.
maar wat doet ze als ze slaap krijgt kruipt ze overdag achter de houtkachel.
ik krijg ze daar erg moeilijk vandaan,wat zij echter niet weet en ik wel
is dat ze groeit en dan past ze er niet meer achter.
dus ik blijf het proberen knijp ook wel een oogje dicht.
want ik win toch ze past er straks niet meer achter.
succes met jullie pup,zoals je leest is de onze ook ondeugend dat maakt het nou zo leuk.

gr kelly

Viola
4 april 2006, 18:57
Welkom Obbe op dit leerzame forum.
Ik dacht dat ik je op een foto zag staan maar heb het verkeerd.
Maar dat komt dan nog wel.
Je kunt op dit forum een hoop leren samen met je baas.
Kijk wel uit je raakt zo verslaafd aan dit forum,het is hier ook zo leuk en gezellig