PDA

Volledige versie bekijken : een pup bij een oude bouvier

Buitenzorg
20 februari 2003, 20:45
Onze bouvier is inmiddels 11 jaar oud.
Nu overwegen wij om er een pup bij te nemen.
Graag zouden wij antwoord willen hebben op wat vragen.
Kan een oude bouvier omgaan met een pup?
Wij hebben een reu is het daarom misschien beter om voor een teefje te kiezen?
Is het grootbrengen anders dan als de pup alleen is?
Kan de pup bij onze oude bouvier eten in de keuken?
Wij hopen dat wij antwoord krijgen op deze vragen.

Harold
20 februari 2003, 21:04
Hoi
Vermoedelijk ben je hier nieuw.
De antwoorden van je vragen kun je zeker hier wel ergens vinden.
Ik had in het begin ook veel vragen.
Deze site heeft bijna alles kunnen beantwoorden.
Het meeste heb ik gevonden onder het vakje alles over de bouvier.
Trek er wel een paar avonden voor uit want je bent wel een tijd bezig om alles te lezen.
Dat is een nadeel want als je eenmaal begint kan je niet meer stoppen met lezen.
Zoals sommige hier schrijven het is erg verslavend.
Succes ermee

Ruben en Loes
21 februari 2003, 16:32
Hallo Fam Buitenzorg

Wij hebben ook een pup genomen bij een oudere bouvier, mijn oude lieverd Igor was 10 toen onze Boris als pup erbij kwam vorig jaar, en dat gaat voortreffelijk hoor!! Alleen mag u niet vergeten dat uw oudste hond nr 1 blijft....dus ...het eerst wordt begroet ...het eerste eten krijgt....alles dus het eerste want hij heefr de oudste rechten bij u....hoe moeilijk dat ook is, als je zo'n puppie blij op je af ziet komen.... het bepaalt wel het rollenspel in de roedel. Ik geef Igor in de keuken eten en mijn jonge hond op zijn eigen plekje om het hoekje van de keukendeur...ikzelf vond het heel belangrijk dat ieder toch op zijn eigen plekje eten krijgt.......ze drinken wel allebei uit de drinkensbak van mijn jonge boef Boris......Igor en Boris spelen samen en af en toe krijgt de jonge boef Boris wel eens een brom ....maar dat verdiend hij ook wel eens als hij voor de zoveelste keer op mijn ouwe lieverd zijn hoofd springt. Ik werk ook smorgens van 9 tot 12 en dan zijn ze alleen thuis samen....gaat allemaal heel erg goed, oke mijn jonge boef Boris is wel een beetje ondeugend geweest....maar ja dat weet je van te voren als je een pup neemt. Wel laat ik ze apart uit smiddags zodat ieder zijn aandacht krijgt, en mijn jonge boef niet achter de oude gaat schuilen om om beschermt te worden. Als u mijn stel eens wilt zien kan dat ook op deze site hoor...zodat u zelf kan zien hoe lief ze met elkaar omgaan.....u vindt het op deze site onder van pup tot volwassen bouvier..... ik hoop u hiermee een beetje te hebben geholpen met u beslissing om een pup bij een oude bouf te nemen.

Groetjes Loes

Marijke-Ton
21 februari 2003, 19:25
Ook wij hebben sinds 4 mnd. een jonge pup genomen ,wij hebben een teef van 11 jaar en het gaat uitstekend met elkaar.
Nu moet ik er bij vertellen dat wij ook daarvoor al 2 bouviers hadden en wij vlak voordat wij de pup kochten onze oudste blonde teef van toen nog 10,5 jaar hebben moeten laten inslapen en daarom hebben wij al heel gauw een blonde reu gekocht. het leeftijdverschil tussen onze twee eerste honden was 1.5 jaar en die twee konden niet zonder elkaar.
Ik sluit mij aan bij de vorige reactie dat ook wij onze oudste hond het eerste eten geven enz.
Deze twee zijn nu sinds 12 okt bij elkaar en het zijn net zulke maatjes van elkaar als onze vorige hond en het is voor de hond ook veel leuker met zijn tweeen,ik zou zo weer een pup nemen als er een van de twee erniet meer zou zijn

Buitenzorg
21 maart 2003, 20:18
Bedankt voor jullie reacties.
Het heeft ons enorm geholpen met onze vragen.
Wij hebben besloten om er een pup bij te nemen en te kiezen voor een teefje.
Wij hebben gezien dat er binnenkort pups worden geboren en gaan ons hiervoor aanmelden.