PDA

Volledige versie bekijken : hallo allemaal

ringostar
9 april 2006, 10:26
onze boef Enzo heeft iedere morgen ontzettende vieze ogen we maken dit dan schoon met gekookt water en een gaasje , komt dit vaker voor bij boeviers en hebben jullie nog tips ? of is dit niet normaal en moeten we hier echt mee naar de DA gaan.

groetjes Marlies en poot van enzo

bella
9 april 2006, 11:11
Hoi,
Die van mij heeft dit ook. Vooral in de zomer maar dit komt door zijn allergie. Gewoon schoonmaken zoals je doet en als het al hard is haal ik het met mijn vingers weg. Kijk wel uit dat je niet in de oogjes prikt!!!!
groetjes, Bella

ronmart
9 april 2006, 14:24
hoi,

volgens mij is dat iets wat bij veel bouvies voorkomt onze django had het en nu max ook,
schoonmaken met gekookt water en een gaasje is perfect ,
wij doen dat ook iedere dag .
groetjes en een poot van max.

Lisa
9 april 2006, 20:12
Hoi Ringostar
Mijn boef heeft dat ook vaak maar dat komt dat ik vlak bij het strand woon.
Door de wind waait er zand in de ogen wat bij mijn boef wat kan gaan ontsteken.
Ik los dat op door de ogen schoon te maken met kamille- en hamameliextracten die ik oplos in lauw water.
Werkt erg makkelijk en het kost weinig.
Mijn ervaring is er heel goed mee en omdat het niet prikt in de ogen laat je bouvier het schoonmaken toe zonder worstelen.
Dat is bij mij anders geweest toen ik oogwater gebruikte uit de drogist.
Dat werkt ook goed maar na het schoonmaken van de ogen kon ik mijzelf schoon gaan maken en was het telkens een heel gevecht.
Ik hoop dat ik je heb kunnen helpen met mijn ervaring
Lisa

veyron
17 april 2006, 13:33
Hoi Marlies

onze vorige Boef had hier ook last van. bij de DA hebben ze besloten dat het beter was om een ooglidcorrectie te laten doen. het onderste ooglid was te behaard en als de hond z'n ogen dichtdeed kwam er altijd haar in z'n ogen met ontstoken oogjes tot gevolg. het was een kleine routine operatie en nadien nooit meer last gehad van traanoogjes.
misschien toch de moeite om eens te laten controleren want volgens de DA komt het vrij veel voor bij boefjes.

succes ermee
groetjes Birte & Veyron:rolleyes:

ringostar
17 april 2006, 20:56
hallo...:)

allen hartelijk dank voor jullie reactie, maak nog steeds iedere dag de ogen schoon van Enzo maar het blijft maar lopen.
van de week toch maar eens aan de DA vragen we moeten toch om zijn rabiesinenting omdat we bij de fokker langs willen om te laten zien wat een lieve kanjer enzo is geworden.
aangezien de fokker in Belgie woont en dat buitenland is moet hij dus ingeent worden tegen rabies.

nogmaals allen bedankt voor jullie reactie

dikke knuffel van ENZO
groetjes van MArlies

bella
17 april 2006, 21:32
Hoi,
Vervelend dat je Boef nog steeds zo "huilt". Vraagje; zijn het alleen zijn ogen of komt er ook veel vocht uit de neus? Heeft hij het door het jaar heen of is het te relateren aan jaargetijden?
groetjes,Bella