Volledige versie bekijken : pup: reu of teefje bij oudere reu
Thiemar
5 maart 2003, 14:57
Ik heb hier wel al veel gelezen op de site.
Ik heb een gecastreerde Groenedaelerreu van bijna 8 jaar. Ik wil er graag een bouvierpup bij. Nadeel van een teefje erbij vind ik dat de reu zal proberen haar te dekken. Hij probeert wel eens een dekbeweging te maken bij mijn poezen als ze krols zijn, maar luistert wel als ik er iets van zeg. Ik weet niet hoe dat gaat als er een teef is.
Ik heb geen ervaring hoe mijn hond reageert op andere honden. Meestal kwispelt hij als ie er een ziet. Met mijn katten en poezen gaat de reu heel erg goed om. De poezen kruipen zowat in zijn oor als ze krols zijn en hij vindt het allemaal goed. Hij voedt de laatste 2 zelfs op. Als ze iets doen wat niet mag, dan blaft hij tegen ze.
Wat kan ik er het beste bij nemen? Gewoon kiezen voor een teefje om andere problemen te voorkomen of kan er wel een reutje bij?
Ruben en Loes
5 maart 2003, 16:55
Hallo Thiemar,
Wij hebben vorig jaar een bouvierpup (een reutje)erbij genomen onze oudere boef(reu) was toen 10 jaar, vanaf de eerste ontmoeting ging het goed en het zijn nu de grootste vrienden. vergeet alleen niet dat je oudste hond altijd de eerste begroeting en het eerste eten krijgt(voor de goede rangorde), eigenlijk in alles de eerste is ook al is dat wel eens moeilijk als zo'n lief puppy als eerste op je af komt.....je zal zien dan worden het de grootste vrienden. Als je het wilt zien hoe onze kanjers ...die twee de grootste vrienden zijn..... kan dat hoor, hier op de site staat van Pup tot volwassen bouvier en als je dat aanklikt zie je onze twee bouviers Igor en Boris.... en hoe ze met elkaar omgaan vanaf de eerste dag dat ze elkaar zagen en ondanks hun hun leeftijsverschil echt de beste maatjes zijn!!! onze oudere hond hebben we ook als pup bij onze vorige bouvier erbij genomen en dat verschil was 7 jaar en dat ging ook heel goed. ja er viel wel eens een grauw en een snauw maar daar bleef het bij.
groetjes Loes:):)
Wim v.d.Lans
9 maart 2003, 20:48
Is het ook waar dat een pup alle eigenschappen van de oudere hond overneemt??
Wilma
9 maart 2003, 21:08
Bij mij was dat voor een groot deel het geval.
Helaas ook de slechte dingen.
Kranten zijn voor mijn oudere bouvier altijd een leuk speeltje geweest.
Het heeft nog geen maand geduurd en de pup speelde vrolijk mee met de kranten.
Geluukig geldt dat ook voor de goede dingen.
Zo zijn het beiden 2 heelijke bouviers geworden met een heeeeeeeeeeeel lief karakter.
Origineel geplaatst door Thiemar
Ik heb hier wel al veel gelezen op de site.
Ik heb een gecastreerde Groenedaelerreu van bijna 8 jaar. Ik wil er graag een bouvierpup bij. Nadeel van een teefje erbij vind ik dat de reu zal proberen haar te dekken. Hij probeert wel eens een dekbeweging te maken bij mijn poezen als ze krols zijn, maar luistert wel als ik er iets van zeg. Ik weet niet hoe dat gaat als er een teef is.
Ik heb geen ervaring hoe mijn hond reageert op andere honden. Meestal kwispelt hij als ie er een ziet. Met mijn katten en poezen gaat de reu heel erg goed om. De poezen kruipen zowat in zijn oor als ze krols zijn en hij vindt het allemaal goed. Hij voedt de laatste 2 zelfs op. Als ze iets doen wat niet mag, dan blaft hij tegen ze.
Wat kan ik er het beste bij nemen? Gewoon kiezen voor een teefje om andere problemen te voorkomen of kan er wel een reutje bij?
Hallo Tiemar,
Je reu is gecastreerd dus pups kunnen er nooit komen , dus als ik je zou adviseren: neem een teefje.
Als je een reutje erbij neemt bestaat de kans dat er nare dominantie gevechten in de toekomst kunnen ontstaan. Een teef is zowiezo de baas over de reu en deze zal haar normaalgespoken niets doen.
Vr Gr guda