PDA

Volledige versie bekijken : Putz

nic
12 april 2006, 08:06
http://i21.photobucket.com/albums/b297/nic2nic/dieren/Putz1bewerkt.jpg Ik heb een tijd niks meer op het forum van me laten horen. En nu toch maar een klein stukje met minder goed nieuws.
Eergisteren is mijn hond Putz overleden. Zeer plotseling en onverwachts. Hij had last van onstoken tanden en daarvoor had ik de dierenarts gisteren gebeld. Ik kon gelukkig gelijk langskomen met hem. Nadat hij was onderzocht was de de conclusie dat er een paar kiezen moesten worden getrokken en zouden ze gelijk na een bijtplijk bij zijn achterbeen kijken. Ik kon hem gelijk achterlaten. Na ongeveer een uur daarna belde de dierenarts op, dat hij een tumor in zijn bal had, wat waarschijnlijk ook de bijtplek veroorzaakte. Het was beter om hem gelijk te castreren, want dan was de tumor verwijderd en zou hij maar 1x onder narcose gaan, en 1x een antibiotica kuur. Dus uiteraard stem ik daarmee in. Maar helaas, heeft het allemaal niet mogen baten, want na ongeveer 3 kwartier belde de dierenarts weer op, nu met slecht nieuws, Putz was overleden. Het gebit reinigen en de kiezen trekken had hij goed doorstaan. Toen moest hij weer aan de beademing om de castratie te doen. Daar waren ze bijna mee klaar toen ineens zijn zuurstof giga daalde, na een infuus te hebben ingebracht, stopte zijn hart ermee. Waarna er ineens helder wondvocht uit zijn bek kwam en bij zijn castratiewond. Dit was ook vreemd voor de dierenarts. Ze konden hem niet meer redden. Ik ben s'middags nog naar hem wezen kijken. Het is zo vreemd dat je een ogenschijnlijk gezonde hond voor een "routine" operatie" wegbrengt ineens niet meer leeft. Bij de dierenarts heb ik afscheid van hem genomen en toen naar huis. Gelukkig was Marc (kameraad) bij me. Onvoorstelbaar in wat voor leegte je dan terug komt. Dat gevoel zal nog wel een tijd blijven.

Hij was net een jaar bij mij, ik had hem uit het asiel gehaald. Hij heeft een super verwend jaar gehad! Lekker gewandeld in zijn eigen tempo. S'avonds aan mijn voeten liggen. En hij mocht en kon overal mee naar toe, omdat een zo'n makkelijke goedzak was. In dat jaar heb ik hem maar 1x hoeven straffen, omdat hij mijn eten van tafel pakte. In augustus zou hij 10 jaar zijn geworden, maar helaas dat heeft hij niet meer gehaald. Ik mis je Putz!

Groetjes Nicole

Henk&Boyke
12 april 2006, 08:13
Veel sterkte met het verlies van je goede vriend Putz.

Henk Cathy & Boyke

lars
12 april 2006, 08:15
Nicole

Jeetje zeg ik ben er stil van,wat moet dit verschrikkelijk zijn.
Gelukkig heb je hem nog een heel mooi jaar kunnen geven,maar dat maakt het verdriet er niet minder om.
Wij wensen jou heel veel sterkte.
Gr lars en een dikke poot van zoran

gerda_b
12 april 2006, 09:04
Jeetje....

Nicole heel veel sterkte....

Gerda

corry van veen
12 april 2006, 09:06
rust zacht lieve Putz, geweldig dat hij nog zo'n liefdevol jaar heeft gehad.
ik wens je heel veel sterkte met de leegte die hij achterlaat.
Corry

Elly de Roos
12 april 2006, 12:36
Hoi Nicole, als eerste heel veel sterkte met het verlies van Putz. Het verhaal wat je schrijft grijpt mij erg aan, dit omdat het mij bekend voorkomt. Een vriendin van mij heeft dit ook mee gemaakt met haar hond. Ik zou er zelf niet aan moeten denken dat ik op die manier afscheid zou moeten nemen van mijn boef. Ik zal er eens toch voor komen te staan, want mijn "kanjer" is al 10 jaar en 3 maanden, dus ook zijn jaren gaan tellen. Nogmaals heel veel sterkte met het verwerken.

Groetjes Elly en een knuffie van Bica

bella
12 april 2006, 12:42
heel veel sterkte. Zeker op deze manier afscheid nemen is erg wrang.
Bella

ringostar
12 april 2006, 12:55
wat een verdriet nu je je trouwe kameraad moet missen, gelukkig heeft hij nog een geweldig jaar bij je gehad.
wij hebben vorig jaar dit ook met onze asielboef meegemaakt helaas mocht hij maar 3 maanden bij ons zijn maar die 3 maanden waren dan ook geweldig.en ook al was hij nog maar zo kort bij ons het verdriet is net zo heftig hoor.
nogmaals heel veel kracht en sterkte toewenst.

groetjes van marlies

liken poot van ENZO

Zagaha
12 april 2006, 14:17
Sterkte! Heel veel kracht toegewenst om dit verdriet te verwerken.

Jet
12 april 2006, 17:32
Wat ontzettend verdrietig om op deze manier afscheid te moeten nemen van je maatje.
heel veel sterkte gewenst de komende tijd.
Jet

campcolla
13 april 2006, 09:47
ook van ons uit rotterdam heel veel sterkte met dit grote verlies van jullie boevenvriend putz,maar een ding blijf achter het mooie jaar wat jullie hem gegeven hebben,en hij zal in jullie hart voortleven.
nogmaals veel sterkte deze komende tijd.
silvia,
woeffies brenda en enzo

Ruben en Loes
13 april 2006, 10:18
Ten eerste wil ik je heel veel sterkte wensen met het verwerken van het verlies van je lieve Putz!
Maar het moet je een goed gevoel geven dat je hem nog een super heerlijk jaar heb kunnen geven bij je, voor hetzelfde had hij die in het asiel moeten doorbrengen......maakt het niet gemakkelijker hoor om je vriend te moeten missen, maar dat moet je toch een goed gevoel geven dat je hem dit heb kunnen geven.

Nogmaals heel veel sterkte!

Groetjes Loes

Jan en Anja
13 april 2006, 19:37
Heel veel sterkte met het verlies van je vriend Putz. Op deze manier je vriend te moeten afgeven valt erg zwaar. Nogmaals heel veel sterkte.

jumbojet
14 april 2006, 13:25
Hier zijn gewoon geen woorden voor... ik wens je veel sterkte toe!

Jumbojet

veyron
14 april 2006, 13:28
wat verschrikkelijk!
ik wens je (met tranen in m'n ogen, en ik ken je niet eens) heel veel sterkte om je verdriet te verwerken.
Birte & veyron

Nonique
14 april 2006, 14:31
Pfffff wat vreselijk

Ik wil je alle kracht wensen die er bestaat om dit verlies te dragen.
tjeee, ..... het ontbreekt me gewoon aan woorden...

Echt giga veel sterkte gewenst !!

nic
14 april 2006, 19:43
Hoi lieve bouvierforumleden,

Ik wil jullie heel erg bedanken voor jullie medeleven en lieve woorden. Ik heb hier veel steun aan.
Doordat alles zo plotseling is gegaan heb ik af en toe het gevoel dat ik Putz in de steek heb gelaten, terwijl ik ook wel beter weet.
Natuurlijk ben ik blij dat hij nog een heel mooi jaar bij mij heeft gehad, maar ik had hem nog een paar jaar meer gegundt. Ook haal ik troost uit het feit dat toen Putz dit overkwam hij onder narcose lag en dus geen pijn heeft gehad. Maar ik had hem zo graag weer gewoon opgehaald bij de dierenarts.
Doordat ik jullie verhalen kan lezen hier op het forum (heb elke dag wel ff gekeken) hou ik mijn herinnering aan Putz ook levendig. Ik blijf voorlopig hier nog wel lezen en wie weet is er in de toekomst nog een asielboef die bij wil en kan wonen.
Nogmaals bedankt voor jullie woorden en ook namens mij toch een fijn paasweekend voor iedereen.

Groetjes Nicole
In memorie Putz* 10 april 2006

ronmart
16 april 2006, 18:25
hoi,

ook namens ons hier veel sterkte met dit grote verlies,
ook wij wten helaas wat het is om je beste maatje zo plots te moeten verliezen,maar een schrale troost ,
je hebt hem toch nog een fantastisch jaar gegeven,
we leven met je mee,

groetjes en een knuffel van : max

ronmart.

in memory: django oveleden 22-02-2006

inko2000
17 april 2006, 11:59
Jeetje Nicole,

Wat verschrikkelijk nieuws. Je denkt, ik mag hem straks weer ophalen en dan gebeurt er zoiets. Ik heb er geen woorden voor.

Geweldig, dat je hem een superjaar nog hebt kunnen bezorgen.

Ik wens je heel veel sterkte met het verlies van Putz.