PDA

Volledige versie bekijken : wat voor puppyvoeding?

Thiemar
23 februari 2003, 13:37
Ik vraag me af wat voor voeding het beste is voor een pup. Heeft iemand ervaring met FarmFood? http://www.farmfood.nl/
Die zeggen dat dat voer geschikt is voor zowel puppy's als oudere honden en dat het verschil alleen zit in de hoeveelheid die je geeft.
Of is speciaal puppyvoer beter? Ik kan me zelf voorstellen dat een pup meer van de ene stof nodig heeft dan een grotere hond, bijv. voor de botontwikkeling etc.

imported_bella
23 februari 2003, 16:06
Origineel geplaatst door Thiemar
Ik vraag me af wat voor voeding het beste is voor een pup. Heeft iemand ervaring met FarmFood? http://www.farmfood.nl/
Die zeggen dat dat voer geschikt is voor zowel puppy's als oudere honden en dat het verschil alleen zit in de hoeveelheid die je geeft.
Of is speciaal puppyvoer beter? Ik kan me zelf voorstellen dat een pup meer van de ene stof nodig heeft dan een grotere hond, bijv. voor de botontwikkeling etc.

imported_bella
23 februari 2003, 16:09
Origineel geplaatst door Thiemar

hoi Thiemar,

ik geef mijn boef van jongs af aan royal canin. ik ben hier uitermate tevreden over en het heeft het voordeel dat ze voor iedere leeftijdsfase voer hebben wat hier op is afgestemd. Als je de informatielijn van de opbelt krijg je een heel leuk pakket thuisgestuurd. Ik heb ooit farmfood geprobeerd maar het leek wel teer wat hij poepte en hij vondt het niet lekker, al zal dit een kwestie van smaak zijn.
groetjes,Bella

Inferno
23 februari 2003, 19:03
Hallo Thiemar, wat Bella schrijft is helemaal waar, wij voeren ook al jaren Royal Canin en we hebben daar goede ervaringen mee, maar dan wel de proffesional lijn.
Wij geven onze pups tot 5 maanden puppie brokken (maxi junior) en gaan dan over op maxi adult.
Dat is om te voorkomen dat je pup te hard groeit, daar een bouvier een groot ras is en je te lang of te veel puppie brokken voert, dan kan het gebeuren dat je hond te veel eiwitten en kalk in het lichaam krijgt waardoor artrose kan ontstaan. (botontkalking0 en dat is niet goed voor zijn/haar gewrichten.
Op de verpakking staat wel tot +/- 12 maanden maar als je daar meer ionfo over wilt hebben dan kan je gewoon naar royal canin bellen in veghel en daar kunnen ze je precies vertellen hoe het zit. Dit is het telefoon nummer. 0413-318420.
Veel succes met je nieuwe hondje in de toekomst.

Groeten Inferno

Thiemar
24 februari 2003, 17:35
Hartelijk bedankt voor jullie reactie.
Mijn hond, nu 7,5 jr ruim, geef ik Pedigree Pal. Als pup kreeg hij meestal vlees en pens etc. en Gistocal dacht ik.
Maar ik heb begrepen dat het beter is om gelijk brokken te voeren.
Wel handig deze site, want dan ben ik al goed geïnformeerd voordat de pup komt.

Thiemar
26 februari 2003, 10:58
Ik heb via internet een formulier ingevuold en kreeg net het pakket binnen.
Inferno: In alle documentatie die er bij het pakket zit, staat dat je zelfs de pup van een groot ras tot 15 maanden Maxi Junior moet geven en dat de voeding daarop juist is afgestemd dat de hond niet teveel van dit of dat binnenkrijgt.
Dat vind ik wel vaag dan, als ze via de infolijn een ander advies geven dan in de documentatie staat.
Maar ik zal je advies in ieder geval onthouden.