PDA

Volledige versie bekijken : Cookies

Jaap
16 april 2006, 03:40
Hallo, ik moet elke keer opnieuw inloggen als ik op het forum kom, zijn de cookies uitgeschakeld of zit dat niet in deze Vbulletin forums ?

Ik heb zelf een SMF forum draaien, de opvolger van YaBB en je moet slechts 1 keer inloggen en er word een cookie geplaatst in je PC en iedere volgende keer dat je op het forum komt word je automatisch ingelogd.

Is een stuk makkelijker.

Jaap

Beheerder
16 april 2006, 11:33
Nee,de cookies worden niet uitgeschakeld wel gewist.
Het achterblijven van cookies ( gebruikersgegevens) is op computers ongewenst.
De meeste beveiligingsprogramma's verwijderen de cookies dan ook bij het afsluiten van windows.
Ook zelf ben ik geen voorstander van het opslaan van gegevens op de computer van gebruikers.
In dit forum zijn de cookies dan ook tot een minium beperkt.
De ervaren internetgebruiker weet goed met de cookies om te gaan,maar een heel groot deel van de gebruikers van dit forum weten eigenlijk niet eens wat er bedoeld wordt.
Het is dan taak van de beheerder van een forum om zorg te dragen dat gebruikers in een zo veilig mogelijk omgeving gebruik kunnen maken van een forum.

In het verleden is altijd gebruik gemaakt van open source software zoals Yabb (http://www.yabbforum.com/) - PHPBB (http://www.phpbb.com/) en Cutecast. (http://www.cutecast.org/)
De hacks die met regelmaat plaats vonden ( en vinden) in deze open source software op onze website heeft ons toen doen besluiten uitsluitend nog gebruik te maken van proffesionele scripts.

Vbulletin is daar er 1 van en daarover zijn wij hier zeer tevreden.
Bovendien is aantoonbaar met het gebruik van professionele scripts in licentie dat wij als eigenaren van websites / server ons er alles aan gelegen is om hackers buiten de deur te houden.
Als je dit niet kunt aantonen in Nederland dan kun je aansprakelijk gesteld worden voor alle schade en kosten die hackers veroorzaken aan de apparatuur en data van hostingbedrijven.
Je zult begrijpen dat wij daar niet op zitten te wachten.

Jaap
16 april 2006, 12:32
Is helemaal duidelijk !

Boefbinck
16 april 2006, 13:37
:confused: Mooi (maar ingewikkeld verhaal) maar kunt u ook in "lekentaal" uitleggen hoe ik het probleem van het telkens opnieuw moeten inloggen kan oplossen?:)
Ik zou nog wel meer arcadekampioenschappen op mij naam willen proberen te krijgen maar dat lukt me niet (o.a.) omdat ik er elke keer uitgegooid wordt :D

Beheerder
16 april 2006, 14:08
Geen probleem om het uit te leggen,maar moeilijk in lekentaal zoals je dat noemt.
Het opnieuw inloggen wordt veroorzaakt door de beveiligingssoftware die is geinstalleerd door de cookies van de website niet te accepteren of te verwijderen. ( virusscanners , firewalls , etc ect)
De meeste software laten via een extra venster weten dat er cookies / scripts worden geinstalleerd op de computer.
Die vraag moet met Ja worden beantwoord als je deze site bezoekt.
Doe je dit niet of doe je het fout dan zal het beveiligingsprogramma voortaan de cookies niet meer accepteren.
Andere programma's scannen op de achtergrond en verwijderen periodiek te cookies ( afhankelijk van het gebruikte programma)
Om de instellingen weer goed te krijgen moet je het softwareprogramma die je gebruikt voor je beveiliging openen en aangeven dat het bouvierforum wel cookies mag schrijven op je computer.
Helaas zijn er zoveel verschillende beveiligingsprogramma's dat ik je hiervoor naar de handleiding moet verwijzen hoe je dit kunt doen.

Een andere optie die je kan helpen is de volgende:
Klik op Extra in je browser
Klik dan op internet opties
Klik op tabblad beveiliging
Klik op vertrouwde websites
Klik dan op de button vertrouwde websites
Vul bij deze website aan de zone toevoegen in : www.bouvierkennel.info/forum
Klik op de OK button

Nou niet echt lekentaal maar dat kan helaas niet anders.
Ik hoop dat het je gaat lukken.

O ja nog iets wat belangrijk is voor het plaatsen van berichten en de Arcade:
Het is niet zo dat als je een zeer lang bericht hebt ingetypt en je moet ineens opnieuw inloggen als je het bericht verzend je alles kwijt bent.
Vul gewoon je inloggegevens in en het bericht wordt alsnog geplaatst.

Boefbinck
16 april 2006, 15:51
Hallo webmaster,
Bedankt voor de uitleg (dit is gelukkig nog wel te volgen hoor :D )
De optie die je aangeeft had ik al geprobeerd maar dit heeft het probleem jammer genoeg niet verholpen.
Zal het dus toch moeten gaan zoeken in de virusscanner (mcafee) of de firewall (routerinstellingen???)
Wat je zegt over berichten schrijven heb ik toch anders ervaren: wanneer ik opnieuw moet inloggen terwijl ik een bericht wil versturen ben ik mijn tekst altijd kwijt (dit voorkom ik door voor de zekerheid de tekst eerst te kopieren zodat ik deze eventueel weer kan plakken)
In ieder geval bedankt en wie weet vind ik de oplossing nog wel eens.
De spelletjes zijn ook wel leuk zonder kampioen te worden :)
Groetjes
Christine