Volledige versie bekijken : Falco komt niet graag uit zijn bench!
sofieenfrederik
24 april 2006, 12:59
Ik had nog eens graag jullie advies.
Onze lieve Falco slaapt ’s nachts in zijn bench naast het bed.
Als we ’s avonds vragen “Ga je mee slapen” dan gaat hij aan de trap staan.
We dragen hem dan de trap op en boven gekomen huppelt hij vrolijk zijn bench in.
Een volledige nacht slaapt hij als een roos.
Maar ’s morgens hebben we een probleem.
Hij wilt niet meer uit zijn bench!
We hebben al alles geprobeerd maar elke keer het zelfde resultaat, wij moeten hem uit zijn bench slepen.
Dit is ook als hij in de auto zit, wij moeten hem er ook uit sleuren.
Hij weegt ondertussen 19kg en elke week komt er een kg bij.
Dus ik vrees dat we hem niet gaan kunnen blijven sleuren.
Als ik snoepjes leg ligt hij te neuten maar toch komt hij er niet uit.
We hebben hem ook alleen gelaten maar na een half uur was hij er nog niet uit, hij ligt gewoon te neuten.
Wat doen we verkeerd?
bella
24 april 2006, 16:03
Hoi,
Helemaal niets doen. Hij komt er vanzelf wel uit hoor. Wel even iets voor de trap zetten zodat hij niet naar beneden kan. Misschien wil hij gewoon nog blijven slapen of is hij lui. (niets bijzonders voor een boef hahaha) Voor het gemak ga ik er wel even van uit dat hij verder kerngezond is zodat iets lichamelijks er niet kan spelen. Misschien vindt hij het ook wel een leuk spelletje dat gehannes aan hem. Die van mij (luier bestaat niet) komt pas in de benen op het moment dat ik mij heb gewassen en aangekleed. Sjokt dan naar beneden en gaat zuchtend op de bank liggen. Pas na een half uur denkt hij ik wil naar buiten. Ook komt het wel voor als hij nog moe is dat ik beneden al uitgebreid heb koffie gedronken voordat meneer zijn "bed"uit komt.
groetjes,Bella
corry van veen
24 april 2006, 17:27
heerlijk toch zo'n rustige pup. probeer anders de bench beneden neer te zetten dan kan hij daar slapen en kan hij uitslapen wat hij wil. onze Casanova vond als pup het prima om beneden te slapen en bleef ook heerlijk liggen als ik beneden kwam. dus je doet helemaal niets verkeerd hoor. je hebt gewoon een heerlijke rustige boef die van slapen houd.
een dikke knuffel voor Falco van Corry-Quinto-Dana en Casanova
Cooper
25 april 2006, 15:11
Hoi Sofie
Het lijkt wel of River je berichtje heeft gelezen en dacht dat kan ik ook. Vanochtend wilde hij ook niet opstaan. Volgens mij heeft het ook te maken met het wisselen. Ze zijn gewoon moe. Hopelijk vind je een oplossing voor je probleem. River laten we gewoon liggen hij meldt zich wel als hij door heeft dat hij alleen is.
Dikke knuffel voor Falco.
Jan Sandra Jamie en River
sofieenfrederik
25 april 2006, 18:56
Deze morgen hebben we hem gewoon laten liggen.
Na een kwartiertje neuten en janken in zijn bench kwam hij zelf naar de badkamer.
Toen hij ons zag liep hij vlug weer de bench in.
Hij legde er hem in neer op zijn rug voor een buikstreeltje.
Hij heeft hem dan er maar weer uitgesleurd en hem naar beneden gebracht.
's Morgens moet hij altijd zeer nodig en hij was bang dat hij anders in zijn bench een ongelukje zou hebben gehad.
Ik vrees dat hij dus inderdaad geniet van het gesleur!
Eigenlijk wel grappig maar toch zwaar zo 20 kg uit de bench sleuren.
In de auto is het probleem ook nog steeds aanwezig.
Hij wil er niet uit komen.
We laten de deur openstaan en steken ons dan weg, hij blijft gewoon rustig liggen.
Hij is inderdaad aan het wisselen en slaapt enorm veel. (is maar een uur actief per dag, een kwartier spelen is daarna 3uur slapen)
Maar hij is nog nooit in al die weken dat hij bij ons is al zelf uit zijn bench willen komen of uit de auto willen komen.
Ik probeerde met koekjes, lieve woordjes, speelgoedjes, eerst wat knuffelen samen in de bench en dan opstaan.
Maar hij wil blijven liggen.
Een echte luie Bouvier dus!!
Boefbinck
25 april 2006, 22:36
Hahahahaha, heerlijk om te lezen, wat zijn het toch een clowns die boeven van ons. Volgens mij maakt hij er een heel leuk en spannend spelletje van (en geef hem eens ongelijk, geweldig toch, al die aandacht?)
Wil je echt heel erg graag van dit "probleem" af dan is compleet negeren volgens mij de enige oplossing. (hij zal toch zeker niet een hele dag in de auto blijven zitten?) En natuurlijk niet vergeten te belonen wanneer hij er dan eindelijk uitkomt. Anders zou ik zeggen: lekker blijven sleuren met die boef en geniet van alle boevenstreken die hij vast en zeker nog voor jullie in petto zal hebben.
Groetjes,
Christine en een enorme boevenknuffel van Binck
Henk&Boyke
26 april 2006, 07:20
Echt leuk om te lezen van jullie Falco, een echte boef. Is echt humor eerste klas en komt me ohhh zo bekend voor. Alleen onze boef, Boyke was
dus al 11 jaar.
We hebben een best wel grote tuin, Boyke ging altijd achter in de tuin zijn behoefte doen. Gebeurde weleens dat wij weg moesten, meneer lag op de bank, ik zei kom vrind een plasje doen. Ik naar buiten in de regen, op het raam kloppen en komop, wat deed meneer, Boyke keek ff naar me en draaide zijn hoofd om en bewoog niet, ging weer verder met dutten, stond ik in de regen:) en mijn vrind lag lekker droog:p .
Enige oplossing was zijn riem pakken en dan meneer mee naar buiten nemen.
Nog veel plezier en geniet ervan met volle teugen, dit is het leuke werk:cool:
wodan
26 april 2006, 18:47
Wat een geluksvogels zijn jullie zeg.
Toen mijn bouvier pup was kreeg ik hem met geen 10 paarden in een bench.
Als het wel lukte dat was het 1 groot orgelorkest en liet meneer weten dat hij er absoluut uit wilde.
Ik wil jullie alleen maar zeggen dat als meneer te lui is om uit de bench te komen hem gewoon laten leggen.
Hij komt vanzelf wel een keer kijken als jullie niets doen.
Dit is nu het echte gedrag van een bouvier!!
Lekker eigenwijs en zelf graag bepalen wat hij wil.
Misschien vinden jullie het niet leuk maar ik ben het eens met de andere dat dit echt giere en lache is zeg.
Ja das nou een bouvier zeg ik je!