Volledige versie bekijken : waarschuwing (verschrikkelijk verhaal)
corry van veen
2 mei 2006, 10:49
ik las dit op een andere site en wil iedereen toch even waarschuwen.
Helaas heeft er bij ons thuis vandaag een groot drama plaats gevonden.
Na thuiskomst van een leuke Koninginnemiddag met handen vol aankopen, troffen wij, mijn man, dochter en ik. Nilak dood in haar bench, en nu komt het:
Door ophanging met haar riem aan de deur aan de binnenzijde.
Het is een tragedie, ik kan dat beeld niet loslaten, zoals haar lieve hoofd tegen de deur.
Het was zo'n ijzeren bench met de bekende sluiting.
Je kunt gaan zeggen: had ik maar dit, had ik maar dat, maar daardoor krijgen wij onze schat niet meer terug.
En dan nog een stukje over de hond maar ik wilde dit toch even kwijt misschien kunnen we er allemaal van leren.
groetjes Corry
Jan en Anja
2 mei 2006, 11:43
Inderdaad een verschrikkelijk verhaal. Dit beeld raken die mensen niet zo maar kwijt denk ik. Daar moet je zeker niet aan denken.
wat erg, ik ben er ook bang voor en daarom heb ik de bench eruit gegooid, als ik aan het werk was dan spookte me steeds dat beeld door het hoofd, nu ben ik wat relaxter weg.
een vreselijk verhaal...ben er verdrietig van...
Hallo Corry , ik weet hoe je je voeld , wij hebben het zelfde enige jaren terug met een fries veulen meegemaakt , hij had zich opgehangen aan zijn hoofdstel.
maar verwijd je zelf niets , het is jammer genoeg gebeurd. En zoiets blijf heel lang in je gedachte zitten.
Sterkte
Henk
ik kan het me zo al inbeelden, hoewel ik dat liever niet doe natuurlijk.
zo'n verhaal is de reden dat wij de boef niet in een bench doen maar gewoon los in huis als we weg zijn. (met alle risico's van dien)
't rotte is dat je gewoon niet alles kan incalculeren.
ik hoop dat die mensen dit ooit kunnen verwerken.
veyron
Ruben en Loes
2 mei 2006, 14:12
Wat vreselijk zal je toch maar gebeuren.....
Een goede waarschuwing Corry!!
Groetjes Loes en knuffels voor je kanjers
CathyvanBoyke
2 mei 2006, 14:23
:( Vreselijk beeld komt je voor ogen bij het lezen van dit bericht.
Als complete leek op het gebied van het gebruiken van een bench (gaan we misschien gebruiken voor ons pupje) vraag ik mij af waarom een riem aan in de bench?
dat was ook mijn vraag wij hebben djerba ook in de bench maar ze heeft nooit een riem aan in de bench maar die heeft ze nooit aan alleen als we uit gaan en daarna meteen af.maar wat moet dat verschrikkelijk zijn voor die mensen want dit is iets wat je niet mee wil maken
gr en een poot van djerba
Dat is ook wat ik mij afvroeg toen ik het bericht las.
Normaal laat je geen riem omzitten als je thuis bent,laat staan in de bench.
Natuurlijk is het verschrikkelijk wat er gebeurt is en hoop je dat het jouw nooit zal overkomen
corry van veen
2 mei 2006, 16:44
ja ik begrijp het ook niet bij ons hebben ze in huis nooit een riem om.
maar het gebeurd wel ik was vandaag bij een kennis die had een logee labrador en die had ook in de bench een ketting om nou die was natuurlijk heel snel af.
groetjes
Monique
2 mei 2006, 17:51
Hoe erg dit ook is voor de eigenaar. Dit doet niets af aan de vele positieve kanten die er zijn bij het gebruiken van een bench. Het enige wat iedereen er van moet leren is: de hond NOOIT met een halsband of ketting achterlaten in de bench!!!!
Om nu alleen om deze reden een bench af te kraken vind ik getuigen van onvoldoende kennis van het juiste gebruik van een bench.
Elly de Roos
2 mei 2006, 17:58
Inderdaad een vreselijk bericht, maar de mensen maken wel meer fouten hoor, dan alleen een riem thuis omlaten en zo in b.v. een bench doen. Dit zelfde kan ook gebeuren als je de hond (welke dan ook, groot of klein) met een halsband om laten spelen of lekker laten uitrazen in een bos. Want ook daar kan hij blijven hangen aan een tak of iets dergelijks en dan gebeurt precies het zelfde. Ook kunnen de tanden blijven hangen, als je een slipketting om laat en de honden zijn aan het spelen. Huppekee tand gebroken. Ook dit vind ik een waarschuwing waard. Mensen als je met je hond park, bos of ergens heen gaat waar de hond los mag, doe die halsband, ketting e.d. af!!!
groetjes Elly
ronmart
2 mei 2006, 20:01
wat verschrikkelijk voor jullie , je kunt wel zeggen had dit of dat gedaan ,
maar het helpt niets meer het is gebeurd en je bent toch wel je boefje kwijt waar je zoveel van hield ,
ik kan alleen maar zeggen sterkte met dit grote verlies en probeer jezelf geen verwijten te maken want daar koop je niets voor .
sterkte : ronmart en een poot en knuffel van max.
Monique
2 mei 2006, 20:33
Even twee reacties:
1 Voor zover ik weet gaat dit niet om een bouvier van iemand hier op het forum. Het is iets wat de plaatser ergens anders heeft gelezen (en ik trouwens ook)
2 Het niet omdoen van een halsband in het bos vind ik niet praktisch. Stel dat je hond schrikt en wegloopt. Met een halsband met naamplaatje met telefoonnummer zijn ze sneller weer thuis te brengen. En gelukkig heb ik geen honden die tussen de bomen doorrennen. En zouden ze dat wel doen dan ben ik snel genoeg ter plaatse om ze te "redden".
Nonique
2 mei 2006, 20:52
Monique schreef al zo'n beetje waar ik ook wel achter sta. Buiten volgen je ogen je boefkes nogal nauwlettend en ben je er snel bij mochten ze ergens blijven haken of dergelijke - laten we hopen dat dit soort ongelukjes uit blijven.
In huis geld hier ook 'niets om' (ook de vacht heeft dan minder te lijden)
Wat een vreselijke ervaring dit pffffffffff
Met een rilling over mijn rug gelezen.
Arjan Distelveld
2 mei 2006, 21:02
dit zijn geen vrolijke berichten zeg.
Ik kan mij best voorstellen dat de riem nog om zit.
Als je even snel de hond moet opbergen dan wil je dat weleens vergeten.
Als je het overkomt vergeet je dit jezelf nooit meer.
Ik ben er net als jullie van geschrokken.
Henk&Boyke
3 mei 2006, 07:22
Dit is gewoon verschrikkelijk om je boefje zo te vinden als je thuis komt.
Ik lees dat de meeste sympathie en steun betuiging uitgaat naar de eigenaren van dit prulleke, terecht.
Maar had dat kleine prulleke ook niet langer in hun midden willen zijn, hij is er niet meer en aan zijn jonge leventje is een abrupt einde:( gekomen. Dat vindt ik nou dus heel erg en verschrikkelijk voor die kleine boefje.
Hij/zij had zeker nog langer willen leven
inko2000
4 mei 2006, 20:29
Hoi Corry,
Een vreselijk verhaal, maar goed van je, om het hier neer te schrijven.
Wij hebben ook geen bench, want Yassar en Bobby lopen gewoon in de kamer, als wij wegzijn, maar soms moeten ze misschien wel in een bench en dan is dit een GOEDE WAARSCHUWING, om GEEN RIEM OM TE LATEN, als ze in een bench moeten.
Je moet er niet aan denken, om zoiets afschuwelijks mee te maken.
Ebonoss
5 mei 2006, 10:43
dat is het zeker Corrie, en ik wens je heel veel sterkte om dit verlies te verwerken. maar het is een goede waarschuwing voor mensen zo als ik die nog wel eens vergeten om de halsband af te doen als we onze boefje in de bench zetten. nogmaals ik leef met je mee en ik hoop van harte dat je dit afschuwelijke ongeluk spoedig een beetje kunt verwerken.
Heel veel liefs en een hele dikke knuf van superboef Ebony
en groetjes Overstort.
Elly de Roos
5 mei 2006, 23:44
hallo allemaal, volgens mij zijn er een paar mensen op dit forum die niet goed het verhaal van Corry hebben gelezen. ZIJ IS NL. NIET DEGENE DIE HET OVERKOMEN IS!!!!!!! Maar andere mensen. Zij heeft dit gelezen op een ander forum en heeft het toen hierop het forum geplaatst. Dit is ook al een keer eerder door haar vemeld.
Groetjes Elly
corry van veen
6 mei 2006, 07:59
hoi Elly
Nee gelukkig niet zeg ik zou er niet aan moeten denken dat er zoiets met mijn kanjers zou gebeuren. Maar een ongeluk zit ik een klein hoekje, bij ons gaan de riemen gelijk af als ze binnen komen.
groetjes Corry-Quinto-Dana en Casanova
Ebonoss
7 mei 2006, 12:16
inderdaad, sorry, ik zal voortaan beter lezen voordat ik reageer! maar het neemt niet weg dat wie het ook overkomt het een verschrikking is.... mijn excuus Corry, maar bedankt voor je waarschuwing.
groetjes,
superboef Ebony en Overstort.
Jolinda
29 mei 2006, 12:29
nou om eerlijk te zijn heb ik nog nooit zo over na gedacht!
Maar gisteravond is het eerste wat ik gedaan heb, zijn halsband af doen!!
heb gelijk mijn moeder gebelt en die heeft de halsband van dr hondje ( maltezertje) ook afgedaan!
Bedankt voor de waarschuwing!!!
Ik heb een heel stoer oranje halsband met de nederlandse leeuw voor hem gekocht, maar die bewaren we nu wel tot aan het wk!!
Groetjes, Jolinda
Ik heb dit ook al vaker gelezen, het is een drama.
Denken we er ook aan, lieve hondenvrienden, dat het ook zeer regelmatig voorkomt wanneer we hondlief even in de auto achterlaten. Ook wanneer we rijden kunnen we niet direct ingrijpen!!!!
Dus daar geldt ook: (Hals)RIEMEN AF!
ALTIJD de riem afdoen als je een hond in een bench doet.
Ook in de auto of bij de dierenarts.
Helaas wordt dat weleens vergeten en dan kan er dit gebeuren.
inko2000
6 juni 2006, 22:36
Hoi Elly,
Ik had het wel goed begrepen hoor, dat het niet om Corry ging, dat stond er ook wel bij, maar ik vond het wel verstandig van haar, om dat verhaAl hier te plaatsen, want "EEN GEWAARSCHUWD MENS TELT VOOR TWEE."
Groetjes Ina.