Volledige versie bekijken : trimmen boef 5 maanden oud
tiger-angel
20 november 2002, 09:36
hallo allemaal,
onze reu, gaya genaamd, is geboren op 15 juni 2002, nu dus 5 maanden oud. toen onze vorige boefjes rond de 6/7 maanden waren, zijn ze voor het eerste getrimd.
gaya is 6 maanden half december, en dat vind ik te laat om hem dan pas te laten trimmen. ik borstel en kam hem trouwens wel ieder dag.
is het verstandig om nu bijvoorbeeld de kop, voetjes en de kont te laten doen?
en heeft iemand enig idee hoeveel ze hiervoor mogen vragen bij een trimsalon?
wij wonen in apeldoorn: kan er een trimmer aanbevolen worden waar iemand goede ervaringen heeft? in of rond apeldoorn dus.
alvast bedankt, groetjes, Irene
Ton
20 november 2002, 17:09
Het kan nooit kwaad om de pup tussentijds te knippen.
Hetzelfde doen ook de fokkers die met hun bouviers naar de tentoonstelling gaan.
Een echte trimbeurt waarover je schrijft is meestal rond de 5 en 6 maanden.
Tenminste als je je pup regelmatig borstelt.
Ik heb hier ergens gelezen dat de meeste fokkers de eerste trimbeurt bij hun pups zelf ook doen.
Vraag aan je fokker of dat mogelijk is.
De eerste trimbeurt bij een pup kan vaak voor de helft van de prijs.
tiger-angel
20 november 2002, 22:14
Origineel geplaatst door Ton
Hetzelfde doen ook de fokkers die met hun bouviers naar de tentoonstelling gaan.
Ik heb hier ergens gelezen dat de meeste fokkers de eerste trimbeurt bij hun pups zelf ook doen.
tiger-angel
20 november 2002, 22:30
Origineel geplaatst door tiger-angel
Origineel geplaatst door Ton
wat ik dus bedoelde is dat ik een wintermaand, zoals december kan zijn, niet geschikt vind om een hond te laten trimmen. vooral niet als het een eerste volledige trimbeurt betreft. maar gaya moet echt wel een beetje geknipt worden, alhoewel hij er nu erg leuk en wollig uit ziet met die lange haren. en als hij wordt geknipt( ofgeschoren of geplukt) een dezer dagen: hoe lang moet dan het haar op zijn lijf blijven? een centimeter of 6? ik weet wel dat het heel kort achter op zijn kop moet. en bij de voetjes tussen de tenen. ik zie dit niet als een volledige trimbeurt.
nu de boefjes allemaal flaporen en een staart hebben, worden ze dan bijv. qua kop anders getrimd in vergelijking met de oude boeven met gecoupeerde oren?
de fokker heeft wel aangeboden om hem de eerste keer te trimmen, maar ik breng hem dus in het voorjaar daar pas naar toe voor een volledige trimbeurt.
groetjes, Irene