PDA

Volledige versie bekijken : Loops of blaasonsteking

joti
9 mei 2006, 16:53
Ik kwam vandaag thuis toen vertelde de kinderen (oudere weliswaar (12 en 15 :D ) dat toen ze de hond uitlieten ze toen 2x geplast heeft.
Normaal doet ze rond 7 uur 's-ochtends als ik haar uitlaat een flinke plas, daarna rond 11 uur en dan rond 2 uur en dan rest van de dag wanneer we haar uitlaten, nu had ze dus om 7 uur geplast, toen rond half 11 2x toen mijn dochter haar uitliet, toen om half 3 mijn zoon thuis kwam (ze was vandaag voro het eerst 4 uurtjes alleen) had ze en in de woonkamer geplast en daarna dus ook toen hij haar uitliet 2x geplast. nu heeft ze vanaf dat ik thuis was (om 3 uur), aantal keer gedruppeld binnen in de woonkamer beetje roodachtig, en 2x een hele kleine plas. Terwijl ze net buiten ook weer heeft geplast. Heb wel net de dierenarts gebeld maar werd daar ook ff niet veel wijzer van. Kan het ook zijn als ze loops beginnen te worden dat ze dan ook meer urine verliezen, ze is de laatste week wel wat dominater als normaal. Onze pub is 27 weken ( 6mnd en 1 week) Wat is wijsheid????? (sorry als ik onzeker overkom het is mijn eerste boef en eigenlijk ook mijn eerste hond eerlijkgezegd)

djerba
9 mei 2006, 17:34
hoi joti
djerba vertoont ook ander gedrag en verliest de eerste dagen ook druppeltjes roodachtige urine,maar binnen plassen doet ze niet,dus ik zou nog een paar dagen afwachten en je kan ook even kijken of haar vagina opgezet is want dat is ook vaak zo maar als het bloed verlies niet erger word binnen een paar dagen zou ik even bij de dierenarts langs gaan en hem even laten kijken
gr en een poot van djerba

bella
9 mei 2006, 17:35
Als je het zeker wil weten is het heel simpel. Je vangt wat druppels urine op en gaat hiermee naar de dierenarts. Hij/zij houdt hier een staafje in en hup je weet hoe het er uit ziet. Makkelijker kan dus niet. Succes,
Bella

Ingrid
10 mei 2006, 11:01
6 maanden, onzindelijk gedrag, alles wijst erop dat je pup een grote dame aan het worden is.
Dit beeld past precies bij de eerste loopsheid.
Naar de dierenarts gaan hoeft alleen als het donker vocht is wat ruikt of als ze een groene slijmerige uitscheiding heeft.
Controleer ook de temperatuur van haar,want een ontsteking gaat altijd samen met verhoging.
Als die goed is weet je zeker dat je pup een dame begint te worden
De loopsheid van een teefje begint ongeveer tussen de 5 en 12 maanden.

bella
10 mei 2006, 11:49
Hallo Ingrid,

Mijn hond, een reu, heeft blaasontsteking gehad. Hij heeft het bijna niet overleefd. Toch was de urina niet troebel en hij had geen verhoging!!!!!
De enige aanwijzing was wat druppels bloed in de urine.
Wees dus voorzichtig met conclusies trekken.
groetjes, Bella

joti
13 mei 2006, 21:41
Woensdag toch maar voor mijn eigen gerustheid naar de dierenarts geweest, nou was dus een blaasontsteking, 2 prikjes gekregen en 2 verschillende soorten pillen, nou het is weer een nette zindelijke dame, wel zij de de dierenarts dat het er inderdaad wel aan zit te komen haar loopsheid, maar ja dat wachten we dan nog wel ff af. Dank jullie voor het antwoorden :D

bella
13 mei 2006, 22:00
Zo zie je maar weer!!!!! Nooit te lang wachten, we zijn per slot geen dierenarts. Fijn dat mevrouwtje weer opknapt.
Groetjes,Bella