PDA

Volledige versie bekijken : puppies

Dorinda
22 juli 2002, 13:40
hoi allemaal. ik wilde jullie even laten weten dat trista as donderdag naar de fokker gaat waar ze blijft tot ze gedekt is. het is dus eindelijk zover. wie interesse heeft in blonde pups moet het maar laten weten, want de kans is zeer groot dat de pups blond worden. overigens staan er nu ook foto's van trista op de gallerij, nr 20. laat even weten wat jullie van haar vinden, als echte bouvierkenners. ik hoor het wel en laat op deze kant weten hoe het allemaal loopt met trista. alvast bedankt en tot horens

Lucas
22 juli 2002, 20:15
Hallo Dorinda,
Ik heb naar je mooie bouvier gekeken op deze site.
Alleen bedoel je volgens mij gallerij 22.
Daar zie ik je naam tenminste staan.
Door welke reu laat je haar dekken en heb je hier ook een foto van?

Dorinda
22 juli 2002, 20:34
ik heb helaas geen foto van de reu wel weet ik dat het ook een blonde bouf is met een zwarte snuit. ik zal proberen fotos te krijgen en ze erbij te zetten. inderdaad is het gallerij 22. het is wel een plaatje he?
bedankt in ieder geval voor je berichtje en ik doe mijn best

Dorinda
1 augustus 2002, 19:36
inmiddels is trista bij de fokker geweest, die overigens, daar ben ik best trots op, trista een prachtige hond vond. ze is gedekt en nu is het dus afwachten. we hebben ook fotos van de reu maar die is inmiddels geschoren dus lijkt hij minder mooi. als ze ontwikkeld zijn zal ik er hier een paar neerzetten. over 4 weken ga ik met haar naar de dierenarts en zal ik jullie laten weten of het gelukt is.

ps: mocht iemand interesse hebben in een blonde bouvier, weliswaar zonder stamboom, laat het hier dan even weten,
groetjes dorinda en trista

Annelies
1 augustus 2002, 21:32
Hoi Dorinda,
Gefeliciteerd dat het nu gelukt is.
Nu afwachten of ze drachtig is.
Ik heb hier even rondgekeken en zo te lezen is het je eerste nestje pups.
Ik vraag me af of je wel weet waaraan je begint,heb je bijvoorbeeld al een werpkist waar moeders straks haar pups kan verzorgen?
Het lijkt allemaal heel mooi een nest pups ik weet uit ervaring dat het allemaal best tegenvalt als het eenmaal zover is.
Ben wel heel benieuwd wie de vaderhond is en hoe die eruit ziet.
zal geregeld hier kijken of je de foto al hebt geplaatst.

Dorinda
2 augustus 2002, 21:19
ik weet dat er veel komt kijken bij het dekken van je hond en vervolgens het verzorgen van de pups maar ik wil het dolgraag een keer meemaken en als het bevalt ga ik hier mischien wel in door. anders wil ik een eigen asiel en daar heb je ook zulke situaties. trista gaat bevallen in het binnenhok van haar kennel, in een werpkist, in huis zelf zou dit absoluut niet kunnen. de reu komt er zo snel mogelijk bij, het is echt een knapperd, alleen is hij op de foto net geschoren, helaas lijkt hij dan wat minder mooi. groetjes van trista en mij

Tom
3 augustus 2002, 17:03
Ik weet niet of ik je geluk moet wensen.
Ik heb de verhalen gelzen die je hier hebt geschreven en ik weet dat je niet weet waar je aan begint.
Wat ik helemaal raar vind is dat je de vaderreu omschrijft als een bouvier met een zwarte snuit.
Daarmee geef je al aan dat je jezelf niet eesn hebt verdiept in de vaderlijn van de hond.
Het is bij fokken zeeeeeeeeer belangrijk dat je de achtergronden kent van zowel de teef als de reu.
En daar stopt het niet bij....
Wat dacht je van het onderzoeken van erfelijke afwijkingen?
Daarnaast vind ik dat elke hond die gefokt wordt een stamboom moet hebben.
Iedere koper weet dan wat hij kan verwachten van de hond die hij koopt.
Sorry Dorinda maar het wordt hoog tijd dat je jezelf gat verdiepen in het fokken.
Dat je schrijft dat je weet waaraan je begint geloof ik niets van.

Dorinda
3 augustus 2002, 22:18
sorry tom, maar wat jij schrijft vind ik grote onzin. een hond met stamboom kan net zoveel problemen geven als een hond zonder stamboom, je weet immers nooit zeker wat het karakter van een hond wordt, bovendien ligt dat ook deels aan de eigenaar. mensen met jou instellingen zijn geen hond waardig. je zegt in feite dat een hond zonder stamboom een slechte hond is. wij hebben hiervoor altijd boufs met papieren gehad en er was altijd wel wat mis, de een kreeg op jonge leeftijd last van zijn nieren, de ander had een tumor. dit is de 1e boef die het goed doet en eigenlijk nooit wat heeft. en wat de vaderreu betreft. dat is een volledige goedgekeurde hond. hij is dus gezond en in het bezit van papieren. ga jij je eerst zelf maar eens beter orieenteren hier want ik heb veel verhalen gelezen over boufs met papieren die ziek werden en waar men problemen mee had maar ook veel boufs zonder papieren die het goed doen. bovendien heb ik geinformeerd of trista nagekeken moest worden op hd en in principe hoeft dat niet als het eenmalig is. ik heb het toch aan de dierenarts gevraagd en zij zegt dat trista volledig gezond is en het juiste karakter heeft, het is een mooie hond om te laten dekken, en sowieso een hond die ik niet zou willen missen, die papieren mag je wat mij betreft ergens anders in steken!!!!

Tom
4 augustus 2002, 20:13
Het is niet mijn bedoeling geweest om je boos te maken.
Ik wil alleen maar wijzen op de verantwoordelijkheid van het fokken.
Die verantwoordelijkheid gaat verder dan alleen reu en teef gebruiken.
Dat jouw dierenarts jouw vertelt dat onderzoek niet nodig is als je maar 1 keer een nestje neemt kan absoluut niet.
Met alle respect voor je dierenarts maar verstand van fokken heeft hij dan zeker niet.
Het is hetzelfde als zonder condoom de eerste keer ....... en zeggen dat het voor de eerste keer geen kwaad kan.
Natuurlijk dient er onderzoek plaats te vinden naar de erfelijke afwijkingen die aanwezig kunnen zijn.
Een stamboom laat zien wat er in de lijnen achter de vader en moederhond zit.
Hierop kun je ook zien of er onderzoek is gedaan naar HD.
Geen fokker zal jouw een gezonde bouvier voor het leven kunnen garanderen.
Wel kan hij garantie geven dat hij alles heeft gedaan om te voorkomen dat je bouvier erfelijke afwijkingen krijgt.
Ik begrijp heus wel dat je graag pups wilt en dat je geen kwade bedoelingen hebt.
Ik vraag me alleen af waarom dit zonder goed onderzoek en zonder stamboom moet gebeuren.

Dorinda
6 augustus 2002, 19:12
trista is door de dierenarts wel nagekeken op hd en trista's moeder ook, deze had wel een stamboom nl.
de vader van trista was een bouvier uit de buurt, die hebben ze maar een paar keer gezien, maar ze wisten vrijwel zeker dat ook deze boef papieren had, hebben nog geprobeerd om de eigenaar van deze boef te vinden, maar dat is dus niet gelukt.
en wat het feit betreft dat we het met een hond zonder stamboom doen, dat komt gewoon omdat ze die toevallig niet heeft, met stamboom zou ze helemaal ideaal zijn, maar ik wil dit gewoon een keer meemaken en als het me bevalt denk ik er serieus over om hierin door te gaan met blonde boefs, alleen dan met bouviers met stamboom, wil alleen wel weten of het iets voor mij is. jij kent trista niet, maar geloof me nou maar als ik zeg dat trista de ideale hond is voor zon 1e ervaring. en ik heb hier serieus lang over nagedacht hoor. ik zou het ook niet doen als ik niet zeker wist dat trista gezond was. sorry dat ik zo kwaad werd, maar je uitdrukkingen schoten even in het verkeerde keelgat. bekijk trista maar eens op de gallerij, nr 22. dan kun je zien wat voor prachthond ze is.

jerommeke
11 augustus 2002, 09:44
Origineel geplaatst door Dorinda
hoi allemaal. ik wilde jullie even laten weten dat trista as donderdag naar de fokker gaat waar ze blijft tot ze gedekt is. het is dus eindelijk zover. wie interesse heeft in blonde pups moet het maar laten weten, want de kans is zeer groot dat de pups blond worden. overigens staan er nu ook foto's van trista op de gallerij, nr 20. laat even weten wat jullie van haar vinden, als echte bouvierkenners. ik hoor het wel en laat op deze kant weten hoe het allemaal loopt met trista. alvast bedankt en tot horens

Dorinda
22 augustus 2002, 14:22
het is dan eindelijk zover. ik weet nu zeker dat trista zwanger is, waarschijnlijk van zon 6,7, mioschien nog wel meer pups. ze moet nu nog 6 weken en is de 3e uitgerekend ik kan niet wachten en zal jullie allemaal op de hoogte houden groetjes d en een poot van trista

Mil
22 augustus 2002, 21:26
:D Gefeliciteerd :):)nu moet je alles gaan voorbereiden.
Ik wil graag weten door welke bouvier je haar hebt laten dekken.
Annelies vroeg al om een foto en ik wil hetzelfde doen.
Kan ik hem binnenkort hier ergens zien :confused::confused::confused:

Laura en Peter
23 augustus 2002, 18:36
Hoi Dorinda.
Het lijkt mijn enig om te mogen meemaken als je eigen hond pups krijgt.
Wel spannend natuurlijk en nu maar wachten.
Ik wil je geluk wensen met de toekomstige moeder.
Laura

Thiemar
31 augustus 2002, 17:51
Gefeliciteerd Dorinda, nou ja, eigenlijk je hond.
Ik ben heel benieuwd. Ik hoor het wel.
(p.s. mijn computer heeft het een tijd niet gedaan).
Kun je mij je email-adres sturen?
thiemar@planet.nl

Dorinda
1 september 2002, 19:54
Origineel geplaatst door Thiemar
Gefeliciteerd Dorinda, nou ja, eigenlijk je hond.
Ik ben heel benieuwd. Ik hoor het wel.
(p.s. mijn computer heeft het een tijd niet gedaan).
Kun je mij je email-adres sturen?
thiemar@planet.nl

mijn adres is anouk84@hotmail.com

guda
6 september 2002, 11:14
Origineel geplaatst door Dorinda

Hallo Dorinda,
Goede vrienden van ons zoeken een blonde Bouvierpup.
Laat even weten waneer de pups geboren worden en of het mogelijk is een pup van jouw nest te kopen, als ze nog niet verzegd zijn?
Voor alle info over de pup kun je mij mailen op gbjstroo@chello.nl
Groetjes Guda

Dorinda
13 september 2002, 22:13
er zijn nog pups beschikbaar en voor vragen kunnen jullie altijd hier of op mijn hotmail terecht nl. anouk84@hotmail.com. ze is 3 oktober uitgerekend dus nog iets minder dan 3 weken vanaf nu. laat maar weten of je kennissen interesse hebben gr dorinda en een dikke knuffel van trista

Mariska Koning
22 september 2002, 20:00
Hallo Dorinda,
Ik heb een tijdje niet kunnen internetten want de computer was stuk.
Ik zie dat het eindelijk gelukt is en dat je binnenkort pups verwacht.
Ik ben heel nieuwsgierig hoe het momenteel gaat met de aanstaande moeder.
Kun je wat laten weten?

Dorinda
25 september 2002, 18:26
alles gaat goed en we hebben nu nog een weekje te gaan. waarschijnlijk zijn het minder pups dan eerst verwacht werd maar dat is niet erg. trista is alleen wat snauwerig naar onze katten en andere honden, maar des te liever tegen ons. dat snauwen gaat wel weer over, zwangerschapshumeurtje. ik laat het direct weten als het zover is. groetjes dorinda en trista

Dorinda
2 oktober 2002, 14:10
ik heb net slecht nieuws gekregen, of eigenlijk maandag al
we moesten met de katten naar de dierenarts en toen zei die dat ze dacht dat trista schijnzwanger was, in de laatste week he, moet je nagaan, alles klaar komt ze met dat praatje aan.
nu hebben we net een foto gemaakt en het is dus inderdaad zo, trista is niet zwanger. ze is het wel geweest, maar het is een miskraam geworden. dit was aanvankelijk niet te merken omdat je daar niets van terugvindt en tristas baarmoeder heel erg groot is geworden. er komen voorlopig dus geen pups:( ik kan wel janken. we moeten de 1e loopsheid overslaan en de 2e dus ook want die valt midden in de winter. tegen de tijd dat het weer kan ben ik onderhand het huis uit. ik ga nu want ik weet ook niet meer wat ik nu moet doen, voel me radeloos, 9 weken een droom en dan een dag van tevoren te horen krijgen dat er niks komt is gewoon wreed. doeg dorinda

Mariska Koning
3 oktober 2002, 18:51
Hoi Dorinda,
Ik heb net jouw verdrietige email gelezen.
Ik kan mij heel goed voorstellen dat je verdriet hebt.
Het is nooit leuk om slecht nieuws te horen.
Ik vind het wel vreemd dat jouw dierenarts 1 dag voor de uitgerekende datum pas kan vertellen dat Trista geen pups krijgt.
Elke dierenarts kan jouw vertellen of Trista drachtig is zeker de laatste 2 weken.
Dat heeft nu geen zin meer dus kop op en geef de moed niet op.
Schouders eronder !!!
Mariska

Jolanda Groenewegen
5 oktober 2002, 21:10
De natuur laat zich nu eenmaal niet dwingen.
Gewoon de volgende keer nog eens proberen.

Dorinda
7 oktober 2002, 18:06
bedankt, en ik zal het zeker nog eens proberen

blondeboef
23 oktober 2002, 20:51
Ik twijfel er niet aan dat Trista een mooie boef is want dit is Misty, haar zusje.
http://members.chello.nl/~m.jonathans/kopstudie.jpg

http://members.chello.nl/~m.jonathans/meis1thumb.jpghttp://members.chello.nl/~m.jonathans/meis2thumb.jpghttp://members.chello.nl/~m.jonathans/meis3thumb.jpg

Susan
23 oktober 2002, 21:21
Hallo Marja en Misty,
Wat een mooie boeviers heb jij.
Hoe heb je dat met die foto's gedaan??????

blondeboef
23 oktober 2002, 21:26
Het is er maar 1 hoor, hihi.
De foto is bewerkt met Photoshop en het is maar 1 boefje, mijn Misty.

Fam.Ockels
23 oktober 2002, 21:39
Hoi hoi.

Wilde even laten weten wat een mooie foto, van ook zo'n lekkere boef..veel plezier met Misty.

Groetjes van Anneke.

Elly de Jong
23 oktober 2002, 22:24
Leuk gedaan !!

Groetjes Elly

Dorinda
24 oktober 2002, 12:50
Origineel geplaatst door blondeboef
Het is er maar 1 hoor, hihi.
De foto is bewerkt met Photoshop en het is maar 1 boefje, mijn Misty.

hoi, leuk die foto's, ik heb jullie een aantal emails gestuurd maar krijg nog steeds geen email door van jullie, terwijl ik jullie en misty graag een keer zou ontmoeten dus doe ik het maar via deze kant, laat even weten of dit mischien een keer een optie is groetjes dorinda en trista

blondeboef
24 oktober 2002, 17:01
Dorinda, de laatste heb ik ontvangen maar ik had hem nog niet beantwoord. Daarvoor had ik er ook een paar gestuurd waarop ik geen antwoord kreeg, weet je nog? Misschien lag het aan je provider ofzo. Ik vond het al gek want in mijn gastenboek stond dat ik contact op moest nemen. Dat lukte steeds niet maar ik zal je nog terugschrijven.

Dorinda
31 oktober 2002, 14:43
Origineel geplaatst door blondeboef
Dorinda, de laatste heb ik ontvangen maar ik had hem nog niet beantwoord. Daarvoor had ik er ook een paar gestuurd waarop ik geen antwoord kreeg, weet je nog? Misschien lag het aan je provider ofzo. Ik vond het al gek want in mijn gastenboek stond dat ik contact op moest nemen. Dat lukte steeds niet maar ik zal je nog terugschrijven.
ok, bedankt, nu is het dus eindelijk toch gelukt

Mariska Koning
30 november 2002, 00:00
Hoi Dorinda,
Ik ben heel benieuwd of je je boef nog een keer laat dekken.
Als ik het goed heb moet ze in deze periode loops worden.
Laat je het even horen??
MARISKA

Dorinda
7 december 2002, 16:36
Origineel geplaatst door Mariska Koning
Hoi Dorinda,
Ik ben heel benieuwd of je je boef nog een keer laat dekken.
Als ik het goed heb moet ze in deze periode loops worden.
Laat je het even horen??
MARISKA

nou nee, trista is altijd wat laat, ik heb uitgerekend dat het zo rond januari weer moet gebeuren, maar die loopsheid moeten we overslaan omdat alles dan eerst weg moet.
het hangt ervan af of ik het nog eens doe, ik weet niet hoe trista s volgende loopsheid wordt, gaat het goed dan doe ik het mischien nog eens, maar voorlopig zit het er nog niet in
groetjes dorinda en trista