Volledige versie bekijken : Schijnzwanger
Gisteren naar de DA geweest met Cyvah,
Deze dame is volgens de DA dus schijnzwanger.:(
Ik heb een kuur met lactafal meegekregen voor 7 dagen.
Zijn er boevenliefhebbers die hier ook ervaring mee hebben?
Groetjes Bram
Hoi Bram,
Even aan het zoeken voor je geweest en ik lees op het internet dat het niet echt helpt tegen schijndracht.
Ik heb een stukje voor je geplakt uit een reactie van een dierenarts op een vraag.
Dan begrijp ik wat je wat ik bedoel.
Groet van Leo.
Vraag aan de dierenarts:
Ik heb een bordeaux dog van 1 jaar. Sinds 3 weken is ze schijnzwanger, ze kreeg Lactafal voor 4 weken. na een week begon ze eten te weigeren.
Nu eet ze al een week niet meer en slikt de medicijnen al meer dan twee weken.Wij zijn weer terug naar de dierenarts gegaan en ik moest doorgaan met Lactafal. Ze heeft geen melkproductie gehad. Ze wordt nu broodmager. Vraag: doen de medicijnen meer kwaad dan goed. Wat gebeurd er als ik stop met de medicijnen of is eriets anders tegerlijkertijd aan de hand
Antwoord van de dierenarts:
Schijndracht is een heel vervelende kwaal, al is het gelukkig niet heel ernstig. Lactafal remt de melkproductie wel, maar verder heb ik er in onze kliniek nooit enig resultaat van gezien.
Vroeger was er een prima medicijn voor, maar helaas is dat in Nederland niet meer in de handel.
Nu is er geen enkel geregitreerd medicijn meer dat ik u zou willen aanbevelen. het beste dat u kunt doen is veel afleiding geven (veel wandelen, ook als uw hond beslist niet wil) en eventuele pogingen om in huis nesten te maken verhinderen.
Ze mag ook beslist geen speelpoppetjes, of andere troeteltjes hebben.
Aangezien schijndracht vaak na iedere loopsheid terugkomt, geef ik u in overweging de hond te laten steriliseren. Voor deze keer helpt het niet, maar een volgende keer wordt ermee voorkomen.
Dierenkliniek De Posten Drachten
De Posten 35-37
9202 VH Drachten
0512525500
Ik heb al het speelgoed, knuffels en zo voort al weggehaald.
Ook van onze 2 andere honden (vonden ze niet leuk)
ik moest wel de klink van de kelderdeur afhalen, aangezien deze
madam precies weet waar alles ligt en ze de deuren open kan doen.
(handige boef)
De eerstvolgende keer dat ze loops is laten we haar dekken, om toch
minmaal 1 nest van haar te hebben.
groetjes Bram
Wordt je toch opa Bram!!!!
Om haar een beetje te helpen kan je eventueel een homeopathisch middel toedienen.
Pulsatilla D30 en Ignatia D6 zijn mogelijkheden, daarnaast zou ik haar veel afleiding geven.
Hoi Bram
Mijn boef is ook elke keer schijnzwanger geweest na de loopsheid. De laatste keer heb ik van de DA ook een middel gehad. Ik weet alleen niet meer wat (volgens mij hetzelfde wat jij nu hebt), maar dat was een kuurtje van een week en dat hielp uitstekend. Voor het middel had ze nog een balletje wat haar pupje was en probeerde ze met kussens enz. een nest te maken. Ze produceerde al melk door steeds over de tepels te likken. Ze wilde niet meer eten of uit wandelen, het balletje werd overal mee naar toegenomen (heel voorzichtig alsof het een echte pup was). Maar zodra ze dat middel kreeg, werd ze met de dag beter. Na de kuur was er niks meer aan haar te merken.
Na 2 keer loops te zijn geweest met erge schijnzwangerschappen erna, heb ik haar maar laten sterriliseren. Ook omdat ik er een reu bij kreeg, was dat een goede oplossing.
Mocht je willen weten wat voor een middel ik heb gekregen, wil ik dit wel even voor je navragen.
Sterkte ermee.
Groetjes Renske
De lactafal werkt prima,
Na 3 dagen merk ik al veel verschil met Cyvah.
Ze speelt en kwispelt weer en ook wilt ze weer mee gaan lopen.
Ik moet er alleen heel goed opletten dat ze niet haar eigen tepels likt.
(als je kijkt doet ze het niet, maar zodra je je omdraait likkennnnnn!!!)
Voor de rest is het even afwachten.
Groetjes Bram.
Hoi Bram
De Lactafal is inderdaad een goed maar wel prijzig middel om de melkproductie te remmen bij Cyvah, maar de schijnzwangere dames blijven dan wel aan hun eigen tepels likken, want die melk is toch wel errug lekker...
een heel oud huismiddeltje wat heel goed werkt is Kamfer-spiritus, en dat is gewoon zonder recept verkrijgbaar bij apotheek en drogist het kost iets van 1.50 Euro voor een flesje, als je met dat spul de hele tepelrijen een aantal keer per dag insmeert dan droogt de melkgift heel snel op, en het likken is ook over want het is echt niet lekker om aan te sabbelen.
groetjes en een dikke knuffel voor Cyvah
Carin en de Friemels