Volledige versie bekijken : trimmen
miranda
5 september 2002, 20:05
onze pup is inmiddels 11,5 weken.
nu is mijn vraag wanneer mag deze voor het eerst echt getrimd worden?
guda
6 september 2002, 11:21
Origineel geplaatst door miranda
onze pup is inmiddels 11,5 weken.
nu is mijn vraag wanneer mag deze voor het eerst echt getrimd worden?
Hallo Miranda,
De eerste echte trimbeurt aan mijn 2 eigen pup`s geef ik omstreeks 6/7 maanden.
Wel oefenen we geregeld op de trimtafel en gebruiken alle instrumenten om hem aan alles te laten wennen.
Tussentijds wel geregeld kammen en borstelen, en het lange haar inkorten met de schaar.
Groetjes Guda
miranda
6 september 2002, 12:45
waar moet onze boef dan allemaal precies geknipt worden en kort mag dat worden?
Marien
14 september 2002, 13:07
Ik weet dat bouviers tegenwoordig niet echt meer worden geplukt.
Mijn pup is geknipt door de fokker toen hij 5 maanden was.
Als je er geen verstand van hebt kun je beter niet gaan proberen om je pup te knippen.
Ik weet niet of jouw fokker ook trimt,want dan zou ik aan je fokker vragen of je erbij mag zijn als hij de pup trimt.
Daar leer je veel van.
guda
16 september 2002, 11:55
Origineel geplaatst door miranda
waar moet onze boef dan allemaal precies geknipt worden en kort mag dat worden?
Hallo Miranda,
Als je je hond zelf wilt leren trimmen-knippen raad ik je aan eerst bij je fokker te gaan kijken en laat je pup door hem in model brengen.Lees de rasstandaart en trimschema goed, en ook van de kynologie moet je wel verstand hebben.
Ga op shows kijken hoe de honden in model gebracht worden en vraag gerust hoe het gedaan wordt.Een Bouvier netjes kinppen- trimmen is best wel moeilijk, je ziet vaak dat er zo maar met de trimmachine lukraak is geschoren, en dan ziet de mooiste hond er niet uit.
De bovenzijde van het hoofd word zeerkort geknipt/ geschoren, tussen de wenkbrouwen in 3 hoeksvorm tot aan de schedelknobbel tussende oren ,oren kort geschoren of geknipt, haar uit oorschelp met de vingers plukken. Het haar voor de ogen knippen tot je ze net ziet. Baard/garnituur alleen uitstekende haren inkorten tot ze in het geheel opgaan.
Dan het haar om de anus/kontje kortknippen ,voetjes rond knippen en het haar/ vuil tussen de voetkussentjes wegknippen.
Voor het in modelbrengen van het lichaam moet je eest maar eens de aanwijzingen van het trimschema lezen.
Groetjes Guda