PDA

Volledige versie bekijken : Hartslag

angie
28 mei 2006, 19:07
Mijn boef is erg hijgerig....(hij is 9 maanden)
De fokker zegt dat het een opgewonden hond is (toen ik het een keer tegen haar vertelde).

Nu ligt hij gewoon rustig in de Huiskamer en zijn borst gaat erg snel op en neer.
Ik maak me en beetje zorgen, want het is helemaal geen warm weer.

Ik wil graag zijn hartslag tellen (zodat ik kan overleggen met de dierenarts) weet iemand waar ik dat moet voelen?

grtjes Angie

bella
28 mei 2006, 19:20
Hoi Angie,
je kan de polsslag voelen in de lies. Vrij hoog tegen de buik aan.
Niet in paniek raken als je hartslag wat onregelmatig is want bij honden is dit volstrekt normaal. Als je het allemaal zeker wil weten......morgen even langs de dierenarts. Hij/zij hoort dan niet alleen de hartslag maar ook of er bij geluiden zijn.
Succes en laat je het even weten?
Groetjes, Bella

angie
28 mei 2006, 19:35
Hoi Bella ik heb net geteld 120 per min.... (ook als ie naar buiten gaat of aangehaald wordt is ie zo hijgerig.) dus dat valt reuze mee.

Nu ik toch bezig ben, ik vind ook dat ie een dikke buik heeft.. hihihi:rolleyes:

Nee ik zal het uitleggen zijn ellebogen van z'n voorpoten komen tegen zijn buik aan, als hij loopt..... is dat bij jou boef ook?
(mijn man zegt dat ik zeur, want hij vind dat het meevalt).

Maar ik vind dat zijn buik zo laag hangt.
grtjes Angie.

bella
28 mei 2006, 21:24
Hoi,

Van die buik daar moet ik eens op letten!!!!!
Wat betreft 120 dat lijkt mij iets aan de hoge kant. Misschien heb je niet goed gemeten dus loop morgen even langs de dierenarts.
PS heb je hem ook getemparatuurd??
groetjes, Bella

angie
3 juni 2006, 09:11
Hoi Bella ik heb onze Baggio een paar dagen in de gaten gehouden en nu heb ik niks meer aan hem gemerkt..
Dus ben ook niet naar de DA geweest.

Bedankt voor je reactie en gaat het veranderen dan hoor jij het wel weer.;)