PDA

Volledige versie bekijken : Even aandacht voor Max uit Tiel

kenter
3 juni 2006, 17:57
hallo allemaal, zoals jullie weten hebben wij net Kanjer uit Tiel gehaald.
Toen wij haar afgelopen dinsdag ophaalde werden wij ook even "voorgesteld"aan Max. Een bouvier reu van 7 jaar die net was binnengekomen in het asiel te Tiel.
Max kan met andere honden, is lekker speels met ballen etc, maar kan niet met katten of kleine kinderen.
Hij liep met zijn baas los en af en toe aangelijnd.Kan redelijk goed alleen zijn, is wel een dominante reu..en waaks.
Wie o wie helpt deze geweldige boef aan een warm thuis...??!!!
Ik heb een filmpje gemaakt toen ik daar was en dat zal ik proberen op mijn site te zetten bij mijn deel over Kanjer..de link ga ik jullie spoedig vertellen in dit forum...
Je kan ook af en toe gewoon even mijn site in de gaten houden...ben bijna klaar met mijn Kanjer pagina's dus...hou het in de gaten.hahaha

kenter
5 juli 2006, 09:58
Hoi allemaal ,
Lieve Max zit nog steeds in Tiel..hij woprdt steeds aanhankelijker en liever dus er moet vast iemand zijn of die iemand kent die een geweldige 7 jarige kanjer een goed tehuis wil geven...toch ????
Ben morgen vrij en ga dan dat filmpje op mijn site zetten als dat lukt...( http://elly.wendrich.info )

Chanel
6 juli 2006, 16:23
Hoi Kenter,

Heb je al reacties gehad? Er moet toch iemand zijn die zo'n lieve hond nog een aantal jaren bij zich wil hebben. Ik heb zelf al een dominante reu van 10 en twee teefjes, dus het wordt een beetje vol, maar anders ..........

kenter
6 juli 2006, 20:48
Ik heb op mijn site een filmpje geplaatst over Max.!!!
Op de welkomspagina kan je direct de link aanklikken en kijken...

http://elly.wendrich.info

Dwars
11 juli 2006, 14:38
wat moet je nou met een hond die niet met kids kan :confused:

bella
11 juli 2006, 14:51
Als je zelf geen mensenkinderen hebt zie ik het probleem niet zo.
Groetjes, Bella

Dwars
11 juli 2006, 14:54
en andere mensenkinderen dan? garandeer jij dat ie daar ook vanaf blijft? :confused:

magda
11 juli 2006, 15:11
U doet uw naam wel eer aan

Ebonoss
11 juli 2006, 16:19
:D ha ha ha tis net als bij hondjes: soms is negeren de beste remedie!

Dwars
11 juli 2006, 16:35
U doet uw naam wel eer aan

altijd mijn liefste :rolleyes: maar wat had dat met mij opmerking te maken?? :confused:

Chanel
11 juli 2006, 17:49
Hoi Kenter,

Ik heb je site gezien. Hartstikke leuke honden! Afijn, ik begrijp dat er nog steeds niemand is die zich aangemeld heeft. Het "kinderprobleem" heeft niet iedereen hoor! Er zijn zat mensen die ook niet gek op kinderen (of andere mensen) zijn en wel op honden.

bella
11 juli 2006, 18:50
Als een hond niet van kinderen houdt dan is het deels een kwestie van opvoeden en deels een kwestie dat je tegen de kinderen zegt dat ze hem niet moeten aaien. Zo simpel kan het zijn. Mijn hond is gek van de buurkinderen maar ik heb ze wel respect voor de hond bij gebracht. het werkt altijd 2 kanten op.
Groetjes, Bella

Chanel
11 juli 2006, 19:02
Klopt Bella,

Alleen denkt niet iedereen zo (helaas). De intprentingsfase van de pup is hier behoorlijk belangrijk bij. Wanneer een hond in deze fase alleen maar geleerd heeft dat een kind "nooit leuk" is, zal hij dat in de rest van zijn leven onthouden. Ook wanneer de hond in deze fase nooit in aanraking is geweest met kinderen is het vrijwel onomkeerbaar. Zeker een reu van zo'n 7 jaar. Je kunt het waarschijnlijk wel "indammen", maar niet "uitroeien" jammergenoeg. Dat is een gepasseerd hoofdstuk, dat door de mens, in dit geval het baasje van deze reu, is overgeslagen.

nic
11 juli 2006, 22:00
Voor elke boef in het asiel is een geschikt baasje! Het is soms iets langer zoeken, maar uieindelijk vind dat mekaar wel. Het is alleen maar goed dat Kenter er zoveel aandacht aangeeft des te eerder zullen baas en hond elkaar vinden. Zo ben ik ook gericht op zoek gegaan en kwam uiteindelijk Putz tegen. En daarna Mascha idem dito.

Groetjes Nicole En een boevenknuffel van Mascha
(Putz* 10 april 2006)
Check out my site!!! http://mascha.bouvierblog.net/ (http://mascha.bouvierblog.net/)

kenter
11 juli 2006, 23:13
Ben blij dat iedereen verder normaal erover praat want ik las toen ik wakker werd vanmiddag dat commentaar van die Dwars en ik werd echt pissig...
Max is uitgegroeid inhet asiel tot een leuke speelse hond. Alleen heeft hij gewoon een baasje nodig die leiding geeft aan hem.En inderdaad moet je contact met kinderen goed begeleiden,maar dat vind ik bij elke hond.
Ik heb bij profiel zitten kijken bij die dwars maar het is weer zo'n held die anoniem blijft...dus ik negeer dat persoon verder en hoop dat er mensen met liefde voor en verstand van de boef ook onze Max in de gaten houden als er zich iemand aandient die een lieve reu wil...

inko2000
12 juli 2006, 01:31
Ja Kenter, helemaal mee eens. Jij doet echt je best voor Maxm dus in mijn ogen ben je een ECHTE DIERENVRIEND en dat is aleen maar te prijzen.

Van mij ook zeker geen rare berichten, ik denk net als zovelen die hetzelfde denken.

Kenter alleen maar lof hoor. En denk maar gewoon, dat je wilt proberen Max uit het asiel te krijgen, dat is alleen maar eem teken, dat je om dieren geeft. Zo zie ik dat.

Chanel
12 juli 2006, 20:01
Kenter,

Ken je het spreekwoord, een mens die niet van dieren houdt, houdt ook niet van mensen??? Ik wil verder geen energie verspillen hieraan, begrijp je?

12 poten van onze boeffies,

kenter
12 juli 2006, 23:30
Ik ken hem niet maar hou hem in ere.....

kenter
15 juli 2006, 22:36
Hallo allemaal, ik kreeg bericht van Diana uit Tiel dat Max morgen wordt opgehaald. Twee mensen met een fietsenzaak , veel ruimte en aandacht..
Ze zijn ook boevengek, dit wordt hun 5 de boef..

Dus weer een lieve boef op zijn plekkie !!!

Ebonoss
15 juli 2006, 23:40
:D Geweldig nieuws, leuk om te horen dat Max weer een "plekkie"
heeft!!!

corry van veen
16 juli 2006, 08:37
toppie hoor ik wens Max een hele fijne tijd toe met zijn nieuwe baasjes,
en hopelijk krijgt hij het net zo naar zijn zin als Kanjer en onze lieve Quinto.
een dikke knuffel voor Max van Corry en een lebber van Quinto-Dana en Casanova

Chanel
16 juli 2006, 10:27
Gelukkig, eind goed al goed.
Hoop dat Max zijn plek heeft gekregen. Misschien worden ze ook wel lid van dit forum, zodat we kunnen volgens hoe het met hem gaat.

Groetjes van Chanel, Samyrah en Max (andere Max)

kenter
16 juli 2006, 11:02
Heb wel aan Diana gevraagd de link door te geven ...:-)

inko2000
17 juli 2006, 02:39
Wat top, Max een nieuw huisje. Geweldig. Veel ruimte, als ik dat zo lees en veel liefde, wat natuurlijk nog veel belangrijker is. Hun vijfde boef, zie je wel, eens een boef, altijd een boef. Hahahahahaha, zo is een spreekwoord ook, maar dan eens een dief, altijd een dief. Ik bedoel het anders hoor.

Groetjes Ina.

kenter
20 juli 2006, 16:30
Het fijne weet ik er niet van maar Max is terug in Tiel in het asiel..hij zou gebeten hebben !!
En dat , schreef Diana, terwijl hij bij hun zo'n lieverd was...

inko2000
20 juli 2006, 17:17
Oh wat erg. Misschien wel door deze extreme hitte, want als hij anders niet bijt, is dat misschien de reden.

Al met al, zielig voor Max.

Chanel
21 juli 2006, 17:03
Hoi Kenter,

Waardeloos zeg...... had hij eindelijk een nieuwe plekje!
Je weet natuurlijk niet wat er gebeurt is, kennelijk is dat in het asiel niet voorgekomen, anders hadden ze het er wel bij vertelt denk ik. Ligt het aan de hond of aan de nieuwe baasjes? Vind het heel triest dat hij nu weer terug moest en hoop dat er toch snel een ander baasje voor hem klaar zal staan wat beter klikt en die hij niet zal "bijten".

Chanel

CathyvanBoyke
26 juli 2006, 17:29
Toevallig nog nieuws over Max?
Blijf er toch mee bezig.

kenter
26 juli 2006, 17:34
Zal Diana even mailen en vragen of er al wat nieuws is en of ze weet hoe het kwam dat ie beet ...ben zelf uiteraard ook begaan met die kanjer..

inko2000
27 juli 2006, 02:26
ja ik ook. Zit er ook steeds aan te denken.

kenter
27 juli 2006, 17:48
Hallo allemaal, heb een berichtje van Diana gehad en morgen komt er een gedrags therapeut bij Max kijken.....
Ze zou me later weer mailen....hou jullie op de hoogte !!

nic
27 juli 2006, 20:36
Ik ben erg benieuwd wat de gedragstherapeut ervan zegt?!

(Putz* 10 april 2006)
Check out my site!!! http://mascha.bouvierblog.net/ (http://mascha.bouvierblog.net/)

Nonique
27 juli 2006, 21:00
Ach nee toch :confused:

Ik lees nu pas de verdere berichten, na herplaatsing van Max.
De arme.

kenter
28 juli 2006, 15:11
Hallo allemaal, hieronder plaats ik het mailtje over Max dat ik net kreeg van Diana van het asiel in Tiel:

{Hoi Elly

De gedragstherapeute is vanochtend geweest voor Max. Zij kan ook niets vreemd aan Max ontdekken. Eigenlijk zoals ik al omschreef: een zekere bouvier reu, vrij stabiel en rustig reagerend. Het opeens bijten kon zij niet verklaren en ook zij denkt dat er toch iets moet zijn gebeurd dat de mensen niet gesnapt hebben.
We zoeken dus wel hondenkenners voor Max. Zonder kleine kinderen. Met rust , tijd en ruimte...... Voor eventuele aanvullende info is ook de gedragstherapeute bereid daar inlichtingen over te geven aan een belangstellende. Dus, belangstellenden kunnen gewoon naar het asiel bellen. Zij is ook degene die Kanjer in behandeling heeft gehad en kijkt regelmatig op je site over Kanjer. Ze is erg blij dat het zo goed gaat met haar.}

Dus zoals jullie kunnen lezen heeft ook zij geen idee hoe hij heeft kunnen bijten..
Ik zou zeggen...kijk met me mee voor een goede baas met kennis van honden/bouviers....Max verdient het !!!

Chanel
28 juli 2006, 17:07
Hoi Kenter,

Is je gevoel toch goed geweest over Max. Wat nu ook weer bevestigd wordt door de gedrachtstherapeut. Lag waarschijnlijk toch aan de miscommunicatie met de nieuwe baasjes (misschien geen honden gewend, wie weet). Hoop dat er iemand is die hem wil nemen. Zit me al suf te denken of ik iemand weet.

kenter
28 juli 2006, 17:39
Ja, ik ook al...
Maar die mensen hadden al boeven gehad volgens Diana maar ja...misschien waren dat lekkere sullen en dit is een wat pittigere hond..

ROWEL
30 juli 2006, 10:56
Ik zit nog steeds te wachten op een telefoontje van Diana(zou mij bellen als Max terug kwam).

kenter
30 juli 2006, 16:29
Ik zit nog steeds te wachten op een telefoontje van Diana(zou mij bellen als Max terug kwam).

Diana i s nu met vakantie maar ik zal haar wel mailen want ik heb haar emailadres van thuis..
Misschien heeft ze eerst het onderzoek van de therapeut afgewacht want ze zijn daar erg voorzichtig met de honden..

nic
30 juli 2006, 17:15
Hoi Rowel,

Neem je er een 2e hond bij? Want zag je berichtje bij Hans staan. En dat je toen al een andere boef had gevonden.

Gewoon belangstellend hoor!

(Putz* 10 april 2006)

Chanel
7 augustus 2006, 16:49
Zag het berichtje op de site van "bouvierreu" staan en even naar het filmpje op zoek gegaan (by the way, vreselijk leuke site heb je!. Ook prachtig zo Kanjer in het midden).

Zo te zien doet Max vrij rustig, niet opgefokt of zo. Gedraagt zich eigenlijk net als alle boeven die ik ken. Vind het wel heel zielig dat hij daar zo in z'n uppie met dat balletje zit.

kenter
7 augustus 2006, 23:07
Zag het berichtje op de site van "bouvierreu" staan en even naar het filmpje op zoek gegaan (by the way, vreselijk leuke site heb je!. Ook prachtig zo Kanjer in het midden).

Zo te zien doet Max vrij rustig, niet opgefokt of zo. Gedraagt zich eigenlijk net als alle boeven die ik ken. Vind het wel heel zielig dat hij daar zo in z'n uppie met dat balletje zit.
Hij was erg lief en speels..toen wij weggingen hebben ze een klein hondje bij hem gezet.
Ze waren aan het verbouwen vandaar dat we niet in het hok konden en hij even niet in de weide.

En Rowel ik heb Diana gemailed alhoewel zij met vakantie is dus ook een cc naar het asiel. Diana had dus inderdaad eerst de gedragstherapeut afgewacht vandaar geen belletje..
Zij is met vakantie dus ik hoop dat de andere medewerkers je bellen en als dat al gebeurd is laat het me even weten...:)

peter en laura
8 augustus 2006, 12:33
Hoi allemaal,

Natuurlijk smelt je dierenhart bij een dier wat natuurlijk het liefst een heeeeeel goed thuis zoekt maar.................
Ik vang al jarenlang mishandelde of zogenaamd gestoorde honden op en train ze met veel geduld klaar voor een nieuwe plek.
Ik kan niet anders vinden dan dat de vraag: niet met kinderen???? getuigt van realiteitszin. Hoe lief, hoe veel medelijden ook. Je mag het de hond niet aan doen om te verzeilen in een situatie die bij een bijtincident NATUUUUUUUUUUUURLIJK ????????????? aan de hond ligt (dus niet aan zn verleden van rotmensen)
Ook al doet het pijn, niet elke hond is te helpen...........

AU (ook bij mij)

Laura

kenter
27 oktober 2006, 19:26
Hallo allemaal ,kreeg vandaag dit berichtje van Diana uit Tiel:

Hoi Elly

Boef Max is vorige week woensdag naar de fam Bentvelzen in Alphen aan de Rijn gegaan. Je hebt ze ontmoet in Heteren, dankzij jouw filmpje kwamen ze bij ons. Erg geschikte mensen..........met een oudere boef (gec reu). De oudere boef was in eerste instantie een mopperpot naar Max, Max vond alles prima. Met de mensen en Max klikte het ook goed. Vorige week woensdag hebben ze hem opgehaald.................hij is dus al zo'n dag of tien daar dus ik hoop dat het deze keer wel goed gaat. Heb d'r wel vertrouwen in, maar dacht ik wacht nog even dat ie wat langer geplaatst is voor ik het je mail.

Bedankt dus voor de hulp! Het heeft gewerkt.............Ik weet je te vinden bij een volgend boeffie!

Knuffels voor Kanjer en de andere...........Diana

Geweldig he....!!! :D
Misschien dat deze mensen ook op het forum komen dan hoor ik het graag !!

nic
27 oktober 2006, 20:00
Kijk van dit soort berichten krijg ik een lach op mijn gezicht :D
Super Nieuws!!

Chanel
27 oktober 2006, 22:10
Ja, hier wordt je nu echt vrolijk van! Nou toy toy toy voor Max uit Tiel!!!

inko2000
30 oktober 2006, 00:12
dAT IS NOG EENS GEWELDIG NIEUWS. HEERLIJK OM TE LEZEN ZOIETS. IK DENK ZELF, DAT HET WEL GOEDGAAT HOOR.