PDA

Volledige versie bekijken : pupīs en spelen

patrick
6 augustus 2002, 00:20
Onze pup (7 weken) wil tijdens het spelen nogal graag bijten in mijn neus, oren en handen, tuurlijk vindt ik dat wel leuk, maar moet ik hem corrigeren, of is dit gedrag totaal onschuldig tov een volwassende wordende pup.
Hoever kan je gaan en tot welke leeftijd blijft dit (toch wel leuke) gedrag

Goofy
6 augustus 2002, 14:35
Pups moeten leren hun krachten nog leren kennen.
Het bijten is daar een onderdeel van.
Als je zelf vind dat je pup te hard bijt dan kun je dat corrigeren door dit te laten blijken met je stem.
Zodra de pup voorzichtig doet kun je dat belonen.
Vergeet niet dat je pup over een aantal weken gaat wisselen waardoor je pup meer last krijgt van zijn tanden en juist dan harder gaat bijten om de pijn te verzachten.
Op deze leeftijd is het bijten geheel onschuldig en heeft het te maken met het leerproces van je pup.

patrick
15 augustus 2002, 09:40
Inmiddels is onze pup bijna 9 weken, en nog een paar dagen dan begint de puppie-cursus,ze heeft alle inentingen inmiddels al gehad.
Maar ze begint te spelen en vooral met vreemde grotere honden, ( doberman), die ze konstant blijft bijten, is dit eigenlijk een rangorde gedrag op jonge leeftijd, want als dat zo door gaat vindt een grotere hond het straks niet leuk meer en bijt ie straks onze pup eens goed raak.
Heeft iemand hier advies over.

Jolanda Visser
15 augustus 2002, 16:14
Bijten is niets anders dan leren hoeveel kracht je hebt en hoever je kan gaan.
Je hoeft niet bang te zijn dat een volwassen hond jouw pup wat zal aandoen.
In de natuur is het nu eenmaal zo geregeld dat de volwassen dieren helpen de pups op te voeden en leren te jagen.
Het bijten is vanuit de natuur aanwezig en de pup is bezig zich te ontwikkelen.
Om later hoger in rang te worden zal de pup moeten weten hoever en hoeveel kracht hij heeft.
Door al heel vroeg te beginnen met bijten leert de pup dat heel snel.
Dan speelt het wisselen van de tanden en kiezen natuurlijk ook mee.
Met 16 weken begint het wisselen hiervan en dat doet zeer.
Het is ook de leeftijd dat pups de neiging krijgen om hun tanden in allerlei spullen te zetten.
De pup zoekt naar een manier om van de pijn af te komen.
Ales bij elkaar is bijten bij pups heel gewoon.
Dit gedrag wordt aanvaard door elke gezonde volwassen hond.
Niets dus om je druk over te maken

patrick
15 augustus 2002, 16:22
bedankt voor je reaktie, tja ik ben natuurlijk erg trots op mijn pup, waarschijnlijk ben ik overbezorgt als er een grote hond aan komt rennen, en mijn pup begint als een gek te piepen, om daarna vervolgens die grote hond te gaan bijten.
ps ze is weleens opgetilt door een husky, en daar is ze erg van geschrokken, vandaar dat afweer-systeem van oze pup.
groetje patrick