PDA

Volledige versie bekijken : omgang pup en huiskat

patrick
28 juli 2002, 09:54
Volgende week krijgen we een bouvier-pupie in huis (teefje),nu hebben we een hele dominante huiskat (11 jaar) in huis.
Heeft er iemand een serieuze tip, om deze twee rakkers, goed met elkaar te laten opgroeien........
;)

Judith
28 juli 2002, 20:20
Hoi Patrick,
Mijn pup is 5 maanden en ik heb een kater van 4 jaar oud.
Ik heb mijn kater eerst apart gedaan achter de deur voor een paar uur zodat hij kon wennen aan de pup.
Na 3 uur heb ik de deur opengezet en heb de pup in de gaten gehouden.
eigenlijk gebeurde er niet zoveel,pas twee dagen later ging de kater toenadering zoeken bij de pup.
Ik geef toe dat ik best wel bang was dat de kater uit zou halen.
Dat viel gelukkkig mee.
Achteraf had ik mijzelf drukker gemaakt dat de kater en pup samen.
Mijn advies is je poes gewoon de gang laten gaan net als de pup.
Je poes houdt vanzelf afstand van de pup.
Je moet wel je pup in de gaten houden dat hij niet te druk doet als je poes toenadering zoekt.
Waar komt jouw pup straks vandaan?

patrick
28 juli 2002, 21:44
Hoi Judith, bedankt voor je reaktie.
Ikzelf ben inderdaad bang dat de kat opeens uithaalt, maar waarschijnlijk zal dat wel meevallen, hoe is je ervaring eigenlijk met de inmiddels gegroeide pup en je kat t.o.v. omgang met elkaar.

Onze pup komt van een fokker van de NBC...
En deze komt uit Roosendaal.

[Edit by patrick on Zondag, Juli 28, 2002 @ 22:52]

Dorinda
29 juli 2002, 07:15
Origineel geplaatst door patrick
Hoi Judith, bedankt voor je reaktie.
Ikzelf ben inderdaad bang dat de kat opeens uithaalt, maar waarschijnlijk zal dat wel meevallen, hoe is je ervaring eigenlijk met de inmiddels gegroeide pup en je kat t.o.v. omgang met elkaar.

Onze pup komt van een fokker van de NBC...
En deze komt uit Roosendaal.

[Edit by patrick on Zondag, Juli 28, 2002 @ 22:52]
hoi patrick,
wij hadden ook al een kater voordat onze hond kwam en ook hij is heel erg dominant. onze pup was nogal druk, maar onze kat liep gewoon bij hem weg, toen dat niet hielp heeft ie een paar keer uitgehaald naar de hond en hem zo op zijn plaats gezet. inmiddels zijn we alweer 2 jaar verder en ze kunnen het over het algemeen goed vinden met elkaar. als de kat thuiskomt zeggen ze elkaar gewoon gedag en geven kopjes. je hoeft je dus nergens zorgen om te maken want pups passen zich over het algemeen snel aan, dat zal de jouwe ook zeker doen tegenover de kat.

Judith
30 juli 2002, 19:48
Het gaat best wel goed tussen de kater en de pup.
Soms wil ze rennen achter de kater aan en dat vindt ik best wel eng.
Veel geblaas en gesis van de kater is het gevolg.
Ik blijf de kater en mijn boef in de gaten houden,maar ik zie toch dat beiden steedsm eer naar elkaar toegaan zonder dat er geblaas en gesis aan de pas komt.

patrick
31 juli 2002, 22:08
Morgen gaan we de pup ophalen, bedankt voor jullie reaktie.
ik zal jullie op de hoogte houden van de gebeurtenissen hier binnenshuis.......
groetjes patrick

patrick
4 augustus 2002, 23:15
[QUOTE]Origineel geplaatst door patrick
:D Voorlopig heeft de kat bepaald, dmv blazen (niet uithalen), dat de kat de baas is, onze pup weet voorlopig genoeg, alleen tja tijdens het spelen wil ie de kat nog wel een beetje opjagen, en dan gaat de kat letterlijk met een kattesprong over de hond heen, om zo weg te wezen.
Leuk voor al jullie reaktie, op mijn homepage komt binnenkort een dagboek te staan van onze gezinsuitbreiding...
;)Groetjes Patrick

Wilma
5 augustus 2002, 15:59
Hoi gefeliciteerd met je pup.
Krijgen wij haar hier ook nog te zien?
Zou leuk zijn.
Knuffeltje aan de pup