PDA

Volledige versie bekijken : Groeipijnen

oudprikbord
28 februari 2002, 16:50
Hallo, allemaal onze boef beau is nu bijna 5 maanden oud en heeft last van zijn (vooral) achterpoten met het opstaan dan piept hij en vooral als hij een heletijd heeft gelegen. Nu zijn we bij de dierenarts geweest en die zeiden dat hij groeipijnen had kent iemand dit en hoe moet je er mee omgaan en wat kun je doen voor je hond als hij zo'n pijn heeft? Ook heeft hij last van veel binnenplassen hij is wel zindelijk maar als er iemand binnen komt plast hij zo van zich af, en ook alshij buiten is geweest en hij komt binnen en hij speelt even dan plast hij maar zo weer van zich af hoe kan dit? Maar als hij echt nodig naar buiten moet geeft hij dit netjes aan door je aan te kijken en te blaffen.
Ik hoop dat ieman ons wat advies kan geven!
Alvast bedankt Sylvia

oudprikbord
28 februari 2002, 16:51
Hoi,

Onze boever is nu 8 maanden. Hij heeft de pijn, die je beschrijft, ook gehad. Op advies van onze dierenarts hebben wij hetvolgende gedaan:
1. Overschakelen van puppyvoeding op juniorvoeding.
2. Zeker niet te veel gaan wandelen, niet laten springen, zeker geen trappen laten doen en niet achter een bal laten aanhollen. Als je gaat wandelen, doe dit dan aan de lijn zodat hij niet kan lopen.
3. Wij geven nog steeds 2x daags een tabletje LUXYL C. Dit zijn geen gennesmiddelen, doch wel oligo-elementen, ter ondersteuning van de groei.
4. Bij pijn moesten we RIMADYL geven. Dit is wel een geneesmiddel.
Na een 2-tal weken waren de klachten verdwenen.
Tijdens de verdere groei moet je nog wel altijd uitkijken dat ie niet te veel doet.
Hopelijk heb je er iets aan en doet je boever het verder goed.
Kan je iets laten weten?
Bedankt en de groetjes,

Koen

P.S. Onze Floche is nu 8 maanden, meet 70 cm en weegt 38 kg. En hij heeft geen pijn meer.

sylvia
12 juni 2002, 22:19
hoi koen, het is beau is nu 8 maanden en er is door de dierenarts zware hd met artrose heeft en dus geen groeipijnen jammer genoeg we gaan morgen met hem naar een kliniek ik laat nog wel horen hoe het is gegaan
in ieder geval bedankt voor je advies.

Origineel geplaatst door oudprikbord
Hoi,

Onze boever is nu 8 maanden. Hij heeft de pijn, die je beschrijft, ook gehad. Op advies van onze dierenarts hebben wij hetvolgende gedaan:
1. Overschakelen van puppyvoeding op juniorvoeding.
2. Zeker niet te veel gaan wandelen, niet laten springen, zeker geen trappen laten doen en niet achter een bal laten aanhollen. Als je gaat wandelen, doe dit dan aan de lijn zodat hij niet kan lopen.
3. Wij geven nog steeds 2x daags een tabletje LUXYL C. Dit zijn geen gennesmiddelen, doch wel oligo-elementen, ter ondersteuning van de groei.
4. Bij pijn moesten we RIMADYL geven. Dit is wel een geneesmiddel.
Na een 2-tal weken waren de klachten verdwenen.
Tijdens de verdere groei moet je nog wel altijd uitkijken dat ie niet te veel doet.
Hopelijk heb je er iets aan en doet je boever het verder goed.
Kan je iets laten weten?
Bedankt en de groetjes,

Koen

P.S. Onze Floche is nu 8 maanden, meet 70 cm en weegt 38 kg. En hij heeft geen pijn meer.

mieke
13 juni 2002, 21:47
Hoi, Bij Bob, onze bouvier is aan 7 maanden ook een erge vorm van HD gecontateerd, vreselijk hé als je die diagnose te horen krijgt.
Bob is ondertussen 15 maanden en vrij stabiel. Laat je eens weten hoe het met Beau verder gaat?

Mieke

sylvia
14 juni 2002, 11:41
Hoi, we zijn gisteren met beau bij een kliniek in ermelo geweest en ze zeiden dat hij een heel erg zware vorm van hd heeft met al heel veel artrose daarom konden ze bij hem al geen bekkenkanteling meer uitvoeren en nieuwe heupen plaatsen zou ook al geen resultaat geven, toen stelde hij ons voor om spierdoorsnijding te doen en daarnaast moest hij goed getraind worden en om de 6 weken anabolen spuiten en hij zei dat dit een goede methode was wij hebben daar uiteindelijk mee ingestemd en nu wordt hij op 25 juni om 1 uur geopereerd en kunnen we hem aan het eind van de dag gewoon weer mee naar huis nemen en dan veel trainen met hem maar alles moet aangelijnd gebeuren wandelen, fietsen dat is heel belangrijk zodat hij geen onverwachte bewegingen kan maken. ik laat het wel horen hoe het verder met onze beau gaat ik hoop dat we nog heel lang plezier met hem mogen hebben.

Origineel geplaatst door mieke
Hoi, Bij Bob, onze bouvier is aan 7 maanden ook een erge vorm van HD gecontateerd, vreselijk hé als je die diagnose te horen krijgt.
Bob is ondertussen 15 maanden en vrij stabiel. Laat je eens weten hoe het met Beau verder gaat?

Mieke

mieke
17 juni 2002, 22:48
Hello,

Het trainen is me bekend. Veel en korte wandelingen, aan de lijn, geen plotse bewegingen, fietsen en zwemmen, alles om de spieren van achterhand te versterken. Fietsen en zwemmen is hier in België wel niet zo makkelijk. Fietsen zelfs aan een springer is in principe verboden en wij hebben niet zoveel water, zeker niet zomaar plassen waar het veilig zwemmen is. Ik heb slechts door een toeval Bob eens naar een (Nederlandse) dierfysiotherapeute kunnen meenemen. Maar die kon me wel wat raad geven.

Over het doorsnijden van bepaalde spieren had ik nog niet gehoord.
Bob is nu vrij stabiel, maar als hij teveel pijn krijgt kan de heupkop (van dijbeen) nog worden weggehaald.

Veel moed op de dag van de ingreep en de dagen erna!