Volledige versie bekijken : wandeling?
Hoi Allemaal,
Het lijkt mij leuk (en Mascha lijkt het SUPER) om de mensen en hun boeven op dit forum eens te leren kennen. Dus nu spookte er door mijn hoofd om eens een wandeling te organiseren.
Wat vinden jullie van dit idee?
Groetjes Nicole en een boevenknuffel van Mascha
(Putz* 10 april 2006)
Ebonoss
22 juni 2006, 10:22
Ik heb ook wel eens met dat idee gespeeld, lijkt mij heel erg leuk, maar ik ben niet (meer) zo'n organiseerder. Mocht die wandeling er komen, zijn wij in ieder geval van de partij!!!:D
Nonique
22 juni 2006, 10:37
Ook hier wel te vinden voor zoiets en zo mogelijk idem van de partij !
Hoi,
ALs het niet al te ver rijden wordt, dan ben ik ook wel van de partij.
Groetjes Renske
Jolinda
22 juni 2006, 12:18
hoi nic
We hadden t er al even over op msn.
Ik vind het echt een super goed idee!!
Groetjes Jolinda
Pootje Xantoz
Monique
22 juni 2006, 13:28
Ik vind het een heel leuk idee. Maar aangezien ik Bouvierloos ben maar niet hondloos een vraag: mogen er dan ook niet-boeven mee?
Verder is het erg afhankelijk van de lokatie of ik kom. Ik wil graag binnen de 2 uur reisafstand blijven (woon in de buurt van Middelburg/Vlissingen).
Maar in ieder geval leuk initiatief.
joyce van rees
22 juni 2006, 13:36
Hallo,
Een bouvierwandeling is inderdaad heel erg leuk, wij hebben 21 mei de bouvierwandeling meegelopen met onze Teun in Loon op Zand, (Drunense Duinen) en dat was echt heel erg leuk, een belevenis.
16 juli is er weer zo'n wandeling bij de Rottemeren (Zuid-Holland)
Joyce
gerda_b
22 juni 2006, 14:36
Hoi hoi...
Ook ons lijkt dit helemaal toppie.....:p
maar ons vrouwtje heeft een PESTHEKEL aan auto rijden en aangezien we die MUTS mee MOETEN nemen als chauffeur....zal dat een beetje moeilijk worden....
of het moet niet te ver bij ons uit de buurt zijn natuurlijk....dan kunnen we haar vast wel over halen.
Branca, Brandy & Sita :D :D :D
veyron
22 juni 2006, 15:46
mijn vrouwtje ziet dat ook wel zitten, zo eens wat andere boevengekken leren kennen en samen de buurt onveilig maken!!!!:p
het moet natuurlijk niet aan het andere eind van nederland plaatsvinden want dan past ze:(
Veyron:cool:
paulissen07
22 juni 2006, 16:00
ja leuk lijkt me ook wel wat maar inderdaad moet niet te ver weg zijn want wij komen helemaal uit limburg
groetjes mariska
kenter
22 juni 2006, 16:04
Lijkt ons ook erg leuk, alleen moet het wel ergens waar de boeven niet weg kunnen lopen...ben altijd zo overbezorgt op dat gebied...
En onze Kanjer kan niet loslopen..de anderen eventueel wel...als Piet ook mee is is dat makkelijker..hahaha..erg he...
sofieenfrederik
22 juni 2006, 17:01
Het lijkt me fantastisch!!
Als het niet te warm is (geen airco in wagen) zijn we ook van de partij!!
Kendra
22 juni 2006, 17:11
Ik vind het een heel leuk idee. Maar aangezien ik Bouvierloos ben maar niet hondloos een vraag: mogen er dan ook niet-boeven mee?
Verder is het erg afhankelijk van de lokatie of ik kom. Ik wil graag binnen de 2 uur reisafstand blijven (woon in de buurt van Middelburg/Vlissingen).
Maar in ieder geval leuk initiatief.
NEE Monique.. sorry hoor, maar jij mag niet mee...Whahahahahahahahahah....
JAWEL hoor!!!! als jij mee gaat, ga ik ook zeker mee!
dus ook ik heb interesse!
Dorinda
22 juni 2006, 20:12
Hallo,
nou het lijkt mij ook geweldig, zie je elkaar ook eens in levende lijve. Maar inderdaad dan wel ergens waar de honden evt los kunnen. En dan maar hopen dat ieder zijn hond weet te herkennen. hihihihi. Laat maar weten waar en wanneer.
groetjes Dorinda
Allereerst super die enthousiaste reactie's!!!:cool:
Uiteraard snap ik dat niemand er erg lang voor in de auto wil zitten, maar om iedereen hierin tevreden te houden zal onmogelijk zijn, aangezien Groningen en Belgie als voorbeeld genomen nu niet echt bij mekaar naast de deur ligt.
Wat misschien ook een idee is, om het eens in de zoveel tijd te doen (bijv. 1x per 2 maanden?) bij diegene die het op poten zet in de omgeving, dus bijvoorbeeld nu omgeving twente en de volgende keer omgeving groningen enz.. Zo moet iedereen een keer een wat langere afstand rijden.
Wat de datum betreft, je gaat nu de vakantie periode in, dus dacht zelf dat een dag (welke is het geschikst?) in september het meest voor de hand ligt?
Ik hoor de reactie's/ suggestie's wel weer...
Groetjes Nicole en een knuf van Mascha
(Putz* 10 april 2006)
Monique
22 juni 2006, 21:50
NEE Monique.. sorry hoor, maar jij mag niet mee...Whahahahahahahahahah....
Dank je wel ;-(
Gelukkig weet ik wie het zegt. Pas maar op hoor; ik neem wraak whahahahahahahahahahahahahahahahaha
Hallo,
Wij zijn ook graag van de partij.
Echt een super idee.
campcolla
23 juni 2006, 14:14
he hallo daar hier een berichtje van ons uit roterdam,het is idd toppy om mee te lopen met de wandelingen wij zijn ook altijd van de party alleen de vorige keer niet want toen was onze brenda schijnzwanger.we konden toen wel alleen met enzo lopen maar je weet nooit wat hij dan bij andere boeffjes doet want zijn meissie is er dan niet bij.maar nu zijn wij weer van de party in de rotemeren het is dan onze wandeling en ons plekje waar we veel lopen met onze boeffjes.maar iedereen die wel eens aan een wandeling wil mee lopen kan kijken op de nederlandse bouvierclub daar staan altijd de wandelingen op die om de 2 mnd plaats vinden en het is er altijd gezellie.
ook rijden wij altijd kris kras door het land om mee te lopen,het is iedere keer weer geslaagt en heel gezellig.nou wie weet zien we elkaar nog is bij een wandeling.
knuffies en woeffies brenda en enzo.
Lijkt ons ook erg leuk, alleen moet het wel ergens waar de boeven niet weg kunnen lopen...ben altijd zo overbezorgt op dat gebied...
En onze Kanjer kan niet loslopen..de anderen eventueel wel...als Piet ook mee is is dat makkelijker..hahaha..erg he...
Als je een wandeling met een grote groep doet, is het niet verstandig
om de honden los te laten lopen.
Bij wandelingen waar wij aan meedoen, b.v. in natuurgebieden is het zelfs
verboden dat de honden loslopen, we organiseren deze zelf ook ieder jaar.
voor enkele hondenclubs, dit is dan een avond wandeldriedaagse.
Vergeet ook niet dat de organisatie van zoŽn wandeling niet mis is.
Ook vragen aan gemeente waar de wandeling evt wordt gepland of er een vergunning nodig is.
Ook is een gediplomeerd EHBOŽr verplicht en moeten er drinkhaltes worden gemaakt.
Groetjes Bram
inko2000
23 juni 2006, 21:41
Hoi allemaal,
Het lijkt mij ook een ontzettend leuk idee. Maar waar wonen we allemaal? Het zou leuk zijn, als het ergens in het midden van het land kon, of zou dat moeilijk worden?
Monique
23 juni 2006, 22:09
Groetjes Bram
Oh ja waarom niet?? Wij hebben hier regelmatig hondenwandelingen en alle honden (die dat kunnen) lopen los hoor. Ik zou niet weten waarom het niet mag. Kijk je moet niet met speelgoed gaan gooien (ballen, etc) dat kan problemen geven. Maar gewoon lekker loslopen is geen probleem.
Ik ga namelijk echt niet mee als ik mijn drie honden aangelijnd moet houden. Dat wandeld echt niet lekker ontspannen hoor. Dan vind ik er niets aan. Ik ga niet het halve land doorreizen om vervolgens met drie blije, enthousiaste honden een tijd aan de lijn te lopen. Getver nee. Dan blijf ik liever thuis.
Jolinda
24 juni 2006, 11:03
misschien is het idd handig dat iedereen ff post in welke omgeving hij/ zij woont.
Dan kunnen we ergens zo veel mogelijk centraal gaan zitten toch?
Ik kom uit de omgeving TWENTE
Maar vind het niet erg om een eind te rijden hoor!
Xantoz vind het geweldig in de auto!
Alle ramen open en lekker uitwaaien!! :D
Groetjes, Jolinda
liefs Xantoz
sofieenfrederik
24 juni 2006, 16:22
Wij komen uit Melle bij Gent in België
Als het niet te warm is dan willen wij ook wel een eind rijden
Onze Falco wil niet wandelen als het te warm is, hij is dan futloos!
Cadzand of zo daar mogen er naar het schijnt honden op het strand.
Hallo,
Wij komen uit nijmegen geen probleem om een stukje te rijden.
Boefbinck
24 juni 2006, 22:30
Hallo allemaal,
Ik wil ook wel mee wandelen hoor. Maar mogen mijn westievriendjes dan ook mee? Ik zie dat mijn broer ook mee wil dus dat lijkt me dubbel zo leuk.
Alleen heb ik nog wel een beetje moeite met andere honden wanneer ik aan de lijn zit. Ik heb dan nog een beetje de neiging om mijn territorium te verdedigen en vind mezelf dan heel erg stoer. Elke hond die dan in de buurt komt moet ik even uitproberen natuurlijk (vindt het vrouwtje niet zo leuk, maar ja, ik ben pas een jaar oud, moet nog een beetje wennen)
Gelukkig gaat het allemaal veel beter wanneer ik los kan lopen, dus ik hoop dat ik dat dan wel mag.
O ja, ik kom uit het westland, best wel een eindje bij jullie uit de buurt geloof ik. Nou, ik ben benieuwd hoe dit gaat aflopen.
Groetjes van m'n baasje en vrouwtje (mogen die ook mee???) en van mijn westievriendjes.
Dorinda
25 juni 2006, 19:21
hallo,
vind het nog steeds een geweldig idee. En amber is ook raze enthousiast. (al moet ik zeggen dat ze dat meestal is) Wij komen uit Nieuwegein en vinden het ook niet erg om er een eindje voor te moeten rijden. Overigens wel weinig boefjes in Nieuwegein. er woonde er 1 tegenover ons, maar die is helaas vorige week overleden. Zie hier verder nooit boefjes. Zijn er hier nog nieuwegeinse boefjes????
of in de directe omgeving van?
groetjes Dorinda en Amber
kenter
26 juni 2006, 00:14
Wij komen uit Zaandijk ( buurt van Amsterdam) en we vinden het niet erg om een stukkie te rijden.we gaan af en toe zelfs effe naar Dwingeloo om daar te wandelen dus afstand is geen punt.
Weet alleen niet of we meekunnen als het al vlug is want we moeten nog een andere auto ivm uitbreiding van ons hondengezin ( Kanjer !!).
En Het moet zo uitkomen dat Piet en ik allebei vrij zijn anders kan er maar 1 hond mee...ik red het niet met 3..
Dus we wachten even af waar en wanneer ...
En los lopen is misschien wel beter want anders gaat Rowan toch zijn meiden verdedigen...
Maar dat kan niet bij een stadswandeling..hahaha...no way...
inko2000
26 juni 2006, 00:34
Ik kom uit Groningen maar vindt het ook niet erg om een stukje te rijden hoor.
Monique
26 juni 2006, 08:40
Ik kom uit Zeeland en wil maximaal twee uur rijden. Maar liever minder.
Verder lijkt het mij wel handig als we ook over data gaan hebben. Het is nu bijna vakantietijd (voor de Zeeuwse mensen tenminste), dus na de vakantie lijkt me wel het beste. Ik begin maar met een voorstel: september???
Mochten we op oktober uit gaan komen dan ben ik in de herfstvakantie in Drenthe en dan wil ik best daar ergens gaan wandelen :-)
Wie gaat dit trouwens inventariseren en regelen? Want we kunnen nu allemaal onze woonplek opgeven maar als niemand daar wat mee doet, blijft dit leuke initiatief op de plank liggen. Ik wil best de woonplekken combineren , maar ik vermoed dat Zeeland niet de meest centrale plek zal worden. Dus een wandeling regelen zit er dan niet in hoor.
Bij wandelingen waar wij aan meedoen, b.v. in natuurgebieden is het zelfs
verboden dat de honden loslopen, we organiseren deze zelf ook ieder jaar.
voor enkele hondenclubs, dit is dan een avond wandeldriedaagse.
Vergeet ook niet dat de organisatie van zoŽn wandeling niet mis is.
Ook vragen aan gemeente waar de wandeling evt wordt gepland of er een vergunning nodig is.
Ook is een gediplomeerd EHBOŽr verplicht en moeten er drinkhaltes worden gemaakt.
Groetjes Bram
Hoi Allemaal,
Ik had dus in 1e instantie het voorstel om te gaan wandelen en kwam ook met het idee, lees voorgaande berichten. Na dit van Bram te hebben gelezen weet ik niet of dit voor mij is weg gelegd? Mijn idee was om er geen officieel gebeuren van te maken, maar een gezellige wandeling ergens hier in de buurt(lees dat de meeste mensen geen moeite hebben een stukje te rijden), waar een horecagelegenheid bij is voor een eventueel hapje en drankje.
Inderdaad met de aankomende vakantie's zat ik aan een zondag (iedereen over het algemeen vrij) in september te denken.
Dus met andere woorden ik wil best de mogelijkheden gaan bekijken hier in Twente voor een leuke wandeling, waar ook losloopgebied bij is en een horecagelegenheid op de route ligt. Maar van het officieele gebeuren heb ik geen kaas gegeten en daar heb ik dan eventueel hulp bij nodig.
Groetjes Nicole En een boevenknuffel van Mascha
(Putz* 10 april 2006)
Check out my site!!! http://mascha.bouvierblog.net/ (http://mascha.bouvierblog.net/)
kenter
27 juni 2006, 04:13
september lijkt mij ook wel wat...alleen...ik werk continu diensten dus ook in het weekend.en Piet ook....dus hoop dat het mijn vrije zondag is dan...
erg he al die dingen...wel een geregel zeker als er veel meewillen...( het is al moeilijk af en toe om samen met Piet vrij te hebben..hahahaha)
the champ
27 juni 2006, 17:45
weetn jullie al waar jullie gaan/willen wandelen
ik wil dan ook wel mee
ik hoor/lees het wel
peet
wilma walthuis
27 juni 2006, 18:31
Ik woon in Ens in de Noordoostpolder (vrij centraal) en wil ook wel mee. Een eindje rijden is geen probleem. alleen Maks kan nogal dominant zijn en speelt graag voor burgemeester. maar misschien zijn er meer mensen die dit herkennen bij hun boeffie???
Het lijkt ons ook heel leuk !!
Rond de 2 uur rijden vinden wij geen probleem en zoran ook niet(die slaapt wel in de auto:D )
Ook wij horen of lezen het wel op het forum.
the champ
27 juni 2006, 19:49
wat vindne jullie van busloo een mooi gebied waar de honden los mogen lopen
en waar een eet en drink tentje bij is bij de parkeer plaats
het ligt wel een beetje centraal denk ik (deventer)
als ik zo de stukjes lees waar iedereen vandaan komt maar ik hoor het wel en ik hoop dat het dan het tweede w`end van september wordt als idereeen kan
doei peet
Ik vind het een leuk idee maar wie gaat het organiseren hier op het forum?
Hoi Allemaal,
Ik denk dat er door sommige mensen wat beter moet worden gelezen:eek: Ik heb namelijk al een paar keer aangegeven dat ik het wel wou organiseren. Maar wou het ongedwongen en onofficieel doen, gewoon met wie er zin aan heeft een plek af te spreken om te gaan wandelen, waar de honden los mogen en op de route een horeca gelegenheid ligt, voor een eventueel hapje en of drankje.
Maar dat schijnt niet te mogen, dus had ik ook al om hulp gevraagd. (vergunning en EHBO gediplomeerde aanwezig)
Misschien heb ik er iets te luchtig over gedacht:confused: , maar het blijft voor mij een Super Idee, om de mensen achter dit forum eens te leren kennen en uiteraard hun boefjes.:D
(Putz* 10 april 2006)
Check out my site!!! http://mascha.bouvierblog.net/
Ebonoss
27 juni 2006, 22:20
Het is ook een superidee en ik vind het dapper van je als je dit allemaal voor elkaar krijgt!!! Het is een heel geregel en je komt nu dingen tegen waar je in het begin natuurlijk niet aan gedacht hebt.....
:D Als je het voor elkaar kan krijgen zijn wij zeker van de partij!!
kenter
27 juni 2006, 23:25
Dat Busloo bij Deventer lijkt me wel wat..maar misschien is het een idee dat we eerst bepalen waar we gaan wandelen en dan daar gaan informeren of er vergunningen nodig zijn en zoja welke..
Ook dan eerst inventariseren wie er werkelijk kunnen zodat we een aantal kunnen aangeven bij de gemeente.
Voor hetzelfde geld komt het een aantal mensen niet uit en doe je een hoop werk voor niks...
Wij gaan altijd wandelen in Dwingeloo..ook erg mooi en het is natuurgebied waar ze los kunnen...al lopen sommige delen over in natuurmonumenten en dan moeten ze vast..
Afijn, kortom we moeten denk ik eerst een datum prikken , vervolgens inventariseren wie enwaar men wil wandelen en dan kijken of er inderdaad vergunningen nodig zijn.
Misschien kan Bram ons daarin ook tips geven..:-)
Nicole,mij mag je ook wel mailen hoor, als ik meekan wil ik best wel helpen ...
En misschien heeft er iemand EHBO ??? Ik vroeger wel toen ik nog op de trein liep maar nu niet meer geldig...en niet meer bijgehouden ook...
Goedemorgen allemaal,
Dank je Kenter, dit is info waar ik wat aan heb.
Laten we maar eens een datum prikken dan. Ik heb op de site van de NBC gekeken en daar stond als enige 24 september evenementendag, dus dan kunnen de meesten niet :rolleyes:
Dus ik zat te denken aan:
ZONDAG 17 SEPTEMBER 2006 (net aangepast omdat ik las dat de honden vanaf 16 september weer los mogen lopen) En de locatie voorlopig BUSSLOO lijkt me wel wat (loslopen, en horeca) Kijk maar eens op deze site http://www.rgv.nl/pages/gebieden/bussloo.php
Dus wie wil er mee die datum, dan gaan we bekijken of het mogelijk is, en als er iemand bij zit met EHBO, laat dat dan ook even weten.
En Bram, verdere tips zijn inderdaad nog welkom, zoiets moet toch zonder al te veel problemen voor elkaar te krijgen zijn?:confused:
(Putz* 10 april 2006)
Check out my site!!! http://mascha.bouvierblog.net/ (http://mascha.bouvierblog.net/)
the champ
28 juni 2006, 15:18
hallo allemaal
nou nic en ik willen wel de wandeling op ons nemen
en wie er allemaal meegaan laat maar even weten
ik zal een poll openen en dan kan iedereen zich aanmelden
groetjes en een leuke wandeling alvast hahahaha
the champ
28 juni 2006, 15:22
de poll is opennnnnnnnnnnnn
kom mensen gezellig met alle boefjes en de baasjes