PDA

Volledige versie bekijken : Voorzichtig ??

zwart
4 mei 2002, 18:39
Volgende week gaan wij onze bouvierpup ophalen bij de fokker.
Ik heb al veel speeltjes voor haar gekocht en ben ook al bij een hondenvereniging wezen kijken om straks naar de puppycursus te gaan.
Daar werd mij verteld dat ik pas welkom zijn als ze haar puppyentingen heeft gehad.
Ik werd gewaarschuwd om mijn pup niet te veel met andere honden te laten spelen.
De kans dat ze ziektes oploopt is groot werd mij verteld.
Ik ben geschokken van deze waarschuwing.
Ik vraag mij waarvoor ik voorzichtig moet zijn want de fokker heeft haar eerste enting al gegeven.
Op een puppycursus zitten alleen pups en die hebben dan allemaal hetzelfde probleem.
Is het dan echt zo gevaarlijk voor een pup?

guda
12 mei 2002, 10:45
Origineel geplaatst door zwart
Volgende week gaan wij onze bouvierpup ophalen bij de fokker.
Ik heb al veel speeltjes voor haar gekocht en ben ook al bij een hondenvereniging wezen kijken om straks naar de puppycursus te gaan.
Daar werd mij verteld dat ik pas welkom zijn als ze haar puppyentingen heeft gehad.
Ik werd gewaarschuwd om mijn pup niet te veel met andere honden te laten spelen.
De kans dat ze ziektes oploopt is groot werd mij verteld.
Ik ben geschokken van deze waarschuwing.
Ik vraag mij waarvoor ik voorzichtig moet zijn want de fokker heeft haar eerste enting al gegeven.
Op een puppycursus zitten alleen pups en die hebben dan allemaal hetzelfde probleem.
Is het dan echt zo gevaarlijk voor een pup?

Hallo Zwart,
Een pup heeft nog geen antistoffen genoeg voor erstige ziekten die voorkomen.De eeste pup enting is dan niet voldoende om al beschermd te zijn tegen Hondeziekte,Parvo en de andere ziekten. U moet tot de laaste enting omstreeks 12e week uw pup niet met andere honden om laten gaan.
Vooral niet bij onbekende honden, sommige eigenaar vinden het niet nodig om hun hond ieder jaar een enting te geven en zijn dan latente dragers van diverse ziekten waaraan uw pup kan sterven. Mijd daarom plaatsen waar veel honden komen en houd uw pup er van weg.
Na de laaste enting heeft uw pup al veel meer bescherming opgebouwd tegen de ziekten en dan kunt u overal met hem/haar naar toe.
Volg de goede raad op, want het is niet leuk als uw pup dood gaat aan een ziekte als u weet dat u het had kunnen voorkomen.