Volledige versie bekijken : Vraagje over Bonzo
Zijn er hier mensen die bonzo geven als voer?
Vroeger werd dit voer de naam veel zout te bevatten maar is dat nu nog zo?
Reden van mijn vraag is dat het voer bij ons in de supermarkt te koop is en dan met de dagelijkse boodschappen meegenomen kan worden.
Nu geef ik Prins als voer maar daarvoor moet ik 20 km rijden om het te kopen.
Daarom wil ik eerst weten of er veel verschil is tussen Bonzo en Prins en wat jullie zouden doen.
harley
14 juli 2006, 19:22
Het fabeltje over Bonzo is vele jaren terug gekomen doordat Frolic toen door dezelfde fabrikant werd gemaakt , wij hebben zeer veel jaren Bonzo gevoerd , vooral bij warm weer , ook aan onze puppen met heel veel succes.
Zeer veel van de oudere fokkers hebben het ook gebruikt . Maar door wisseling van vertegenwoordigers zijn er over gestapt op ander voer.
Dus heel goed voer , met een redelijke prijs.
Hoi,
Ik het het merk niet bijster goed dus een volledig oordeel wil ik niet geven. Ik geef met hond wel eens een schepje bonzo door zijn andere brokken en het is mij wel opgevallen dat er vrij veel granen en wortel in is verwerkt. Dit is weer niet zo goed. Misschien is het in de brokken anders dat weet ik niet dus ik zou even goed op de verpakking kijken.
groetjes, Bella
Chanel
15 juli 2006, 12:42
Onze eerst boef Donja was vanaf pup tot 11 jaar altijd ziekelijk (hartritmestoornis, kortademig, poliepen in haar blaas etc. etc.) en als klap op de vuurpijl, ze was allergisch voor mensen, onze huidschilfers dus (echt waar, uit de test bij de Wagenrenk gebleken). Zij is haar hele leven, met allerlei omwegen en uitproberen van alles en nog wat, op de Prednison gebleven.
Altijd een ontstoken huid. Toen ze 8 werd dachten we dat het einde naderde en namen een pup erbij. Die fokker gaf het advies eens Prins Super uit te proberen bij Donja. Afijn, uitgeprobeerd en Donja knapte zienderogen op. Haar vacht werd beter en ik kon de Prednisondosering aanzienlijk minderen. Ze is 11 jaar geworden. En dat is zeer oud voor een hond met 1001 aandoeningen.
kamaya
28 januari 2007, 21:30
hoy bouvier vrienden
wij hebben nog niet zo lang geleden een bouvier pup wij haden bonzo en perigee pupiebrokjes gekocht vollens ons beiden prima honden voeding toen wij bij de dierenards kwamen voor een pupie spuit vertelde hij ons ook dat bonzo nogal veel zout bevat en gaf ons het advies met perigee door te gaan
samaurai
28 januari 2007, 21:45
mijn honden staan al jaren op bonzo
vroeger de diner nu krijgen ze de gewone brok
kysia doet het er al 14 jaar super op en mankeert nooit niets
sam luste niets anders en had ook maag/darm problemen met ander voer
troyca eet alles wat los en vast zit maar is ook net als sam was heel gevoelig en ook zij doet het prima op de bonzo
ik wijk er nooit vanaf heb wel al eens royal canin en ook prins geprobeert maar zonder succes bij mij
lars
28 januari 2007, 22:04
Onze rotweiller heeft bijna 12 jaar lang bonzo gehad eerst de diner en later de brok voor de oudere hond.
Ze was nooit ziek en zag er altijd heel mooi uit.
De hond die ik daarvoor had kreeg altijd royal canin en nu krijgen onze honden ook royal canin en dat bevalt ook heel goed.
Wij kopen direct een zak van 20 kilo dan kan je weer even vooruit.
Catootje
28 januari 2007, 22:25
Als een hond het goed doet op de bonzo, prima. wat ik veel zie is dat oudere honden toch wel eens problemen krijgen met bonzo omdat ze het niet zo goed meer kunnen verdragen. In elk geval is prins wel een stuk hoogwaardiger en ook een redelijk betaalbare brok. Ik zou persoonlijk liever een paar kilometer rijden voor een zak prins.
MaraJade
20 maart 2007, 16:52
Ik weet dat deze draad al wat ouder is, maar hoe zit het met Pro Plan? Onze boef krijgt Pro Plan omdat hij dat in het asiel waar hij zat ook kreeg en daar heel goed op reageerde. Prins ken ik niet...
Mara