PDA

Volledige versie bekijken : Bouvier des Ardennes

melanie
20 juli 2006, 12:20
Hallo,
Vorig jaar hebben wij met heel veel pijn onze bouvier Melanie in moeten laten slapen.
Ze is bijna 14 jaar oud geworden.
Nu heb ik op een site gezien waar bouvier des Ardennes op staan.
Helaas zijn die sites aleemaal in het duits of Frans.
Ik heb al op google gekeken maar ik kon niks in het Nerderlands hier over vinden.
Nu is mijn vraag zijn deze honden ook in Nederland of heeft iemand deze hond.
Ik zou hier graag wat informatie over willen.
Mijn hond leek heel veel op deze honden maar op de stamboom stond bouvier des Flanderen vandaar mijn interesse.

Groetjes Miranda.

Xanta
20 juli 2006, 23:29
Zie de topic officiele rasstandaard van de Bouvier des Ardennes.
En in het juni nummer van Bouviernieuws is er een artikel over verschenen. Veel succes!

Ton
21 juli 2006, 16:33
In Nederland is zijn er geen fokkers meer die de Bouvier des Ardennes fokken.
Alleen in Belgie zijn nog een paar fokkers die het ras in bezit houden.
Verwijzen naar het artikel in bouviernieuws heeft niet zoveel zin want daar staan geen adressen van fokkers bij.
Kijk ook even bij deze topic http://www.bouvierkennel.info/forum/showthread.php?t=1294&highlight=Bouvier+Ardennes

duca
21 juli 2006, 19:09
naar mijn mening de mooiste honden met de fijnste karakters bij

De siricade
Philippe walrant
Reu de Wanzoul 86
4520 vinalmont belgie

0032 85215206
0032 472465435
philippe_walrant@yahoo.fr

zijn vrouw spreekt beperkt engels

Herby Willems

Chanel
21 juli 2006, 22:16
Beste Miranda,

In je pogingen een "Nederlandse" Bouvier des Ardennes te bemachtigen, zit ik zo te denken: heb je wel eens gedacht aan het ras Bouvier des Flandres? Een hond zoals je gehad hebt zul je waarschijnlijk nooit meer krijgen. Waarom is deze hond eigenlijk niet populair in Nederland. Ik bedoel, waarom is er geen rasvereniging in Nederland? En de meest naaste verwanten (de direkte familie, Des Flandres wel?). Heb je je wel eens verdiept in deze superkarakters, misschien sluit dat wel perfect aan wat jij voor ogen hebt??

groetjes, van de drie Bouviers des Flandres,
Max, Sam en Chanel

Xanta
22 juli 2006, 11:42
Hoi,

Ik ben het er helemaal mee eens dat Phillipe Walrant de beste keuze zou zijn.
Zelf heb ik uiteindelijk toch weer voor de Bouvier des Flandres gekozen omdat;

De Bouvier des Ardennes zich het prettigste voelt in een landelijke omgeving. En ik de vrijheid en ruimte die ze daar in Belgie of Frankrijk hebben niet aan de hond kan bieden.
Daarnaast heb ik contact gehad met een oudere keurmeester uit Nederland die zowel de Bouvier des Flandres als de Bouvier des Ardennes mocht keuren.
Haar advies was toch de Bouvier des Flandres omdat Nederland aan de top staat met de fok van dit ras.
De oorsprong van de Bouvier des Ardennes blijft vaag.. opeens was die daar. Bij de Bouvier des Flandres is daar meer over bekend.

Groet,