PDA

Volledige versie bekijken : Vrijdag is het zover

Tiago
25 juli 2006, 12:50
Hallo allemaal.

Aankomende vrijdag is het zover. We krijgen onze pup.:D

We zijn best wel zenuwachtig want eigenlijk is het gewoon ons "kind" :o
We zijn al een tijd druk met allemaal voorbereidingen bezig. Maar ja nu komt het heel dichtbij. :)

Ik heb alleen nog een paar vraagjes..:confused:

1 wat doe ik met draden die open liggen? Kun je die het beste in een buiz doen? of zijn er andere oplossingen

2 Ik weet dat je niet al te ver met een pup mag gaan lopen, maar ja wat is het gemiddelde? Wij houden echt van wandelen en het lijkt ons geweldig om ons "kind" mee te nemen. Natuurlijk met dit weer zijn de omstandigheden anders.

3 Is het verstandig om onze eikenhouten eettafelpoten buizen te monteren zodat hij er niet op gaat kauwen? Ik zelf denk dat je hem dat wel af kan leren, maar ik hoorde het van kennissen dat dit een prima oplossing is.

Nu maar afwachten tot het eindelijk vrijdag is....

groetjes..

nic
25 juli 2006, 13:19
Hoi Tiago,

Ik kan je helaas geen tips geven, want ik heb zelf nooit geen pups gehad. Maar die zullen vast wel komen van de andere forumleden ;) Heb mijn 1e boef uit het asiel gehaald en mijn 2e boef Mascha komt bij een particulier weg die er helaas niet genoeg tijd meer voor had.

Maar ik wil je bij deze wel even feliciteren alvast met jullie "kind"!!! :)

Groetjes Nicole En een boevenknuffel van Mascha
(Putz* 10 april 2006)
Check out my site!!! http://mascha.bouvierblog.net/ (http://mascha.bouvierblog.net/)

Ruben en Loes
25 juli 2006, 14:26
Heerlijk he nog een paar daagjes dan kan je je pup halen en die voorbereidingen zijn echt helemaal te gek....voor ons ia het alweer 4 jaar terug maar weet het nog als de dag van gisteren hoor!!

Toen wij onze Boris ophaalde hebben wij op deze site een weekelijks dagboek (dat Boris zelf verteld)... met veel foto's op deze site mogen plaatsen( 3jaar lang elke week en nu nog steeds 1 keer in het half jaar)...De week van Boris...heet het en het staat onder bezoekers schrijven....of je klikt gewoon op deze link hihihi

http://www.bouvierkennel.net/cupresbouviers/Vervolg/boris/index.htm

Ik heb alles beschreven alle lieve ondeugende slopende belevenissen....we hadden ook draden los liggen (achter de tv) en hebben gezorgd dat hij daar zeker niet bij kon....het spelletje ergens aan trekken is erg leuk dus daar zou ik heel erg voor oppassen. En ja Boris heeft ook een sloopprojeckt gehad aan de deurpost hihihihi aan onze meubelen is hij afgebleven, mischien wel een een tandje erin maar met een boze (en een stiekeme glimlach) FOEI!! heeft hij die niet kapot gebeten. heel veel plezier en laat ons nog eens wat horen en zien over je puppie..hhmmmmm heerlijk

Groetjes van Loes Ruben en onze lieve Boris

bella
25 juli 2006, 14:49
Hoi,
Het is bij iedere hond een beetje anders denk ik.Mijn Boef heeft nooit iets gesloopt behalve 1 mobiele telefoon!!!!! Nog steeds kan je geen mobiel laten liggen, wel een gewone huistelefoon????. Ook wc rollen kan hij niet van afblijven. De tuin was bij hem favouriet, hele planten heeft meneer uitgegraven. Gewoon even afwachten dus of je een sloper krijgt. Wel zal de pup bij het wisselen meer kauw gedrag gaan vertonen.
groetjes en heel veel plezier,
Bella

Henk&Boyke
25 juli 2006, 14:56
Wij hebben sinds 6 weken bij ons thuis onze kleine Flemming. Het was ook voor ons een zeer spannende en opwindende tijd en veel voorbereidingen getroffen en gelezen. We waren toen en zijn nu de gelukkigste mensen op aarde met onze Flemming, Flemming is gewoon ons kind.

Onze bedradingen liggen ondergronds en in de muren, alleen achter de tv maar daar kan Fleming niet bij.

We hebben een lege cola fles gebruikt als Flemming op knaagtocht was.
Voordat hij begon, cola fles op tafel of op de grond slaan of een lade dichtslaan. Geeft een schrikeffect en gelijk roepen, "wat was dat nu".
Deze truc werkte voor ons zeer goed en we zijn ook trots op het resultaat.

Flemming loopt los in de tuin samen met ons, groot gebied, dus beweging genoeg. Pas nadat hij zijn tweede vacinatie heeft gehad zijn we daadwerkelijk met hem buiten de poort gegaan om te wandelen, in het begin niet meer dan 5 - 10 min per keer, daarna langzaam opbouwen.
En natuurlijk op puppy cursus samen met zijn broertje Frodo.:)

Maar onze kleine Flemming is een graver van de bovenste plank, de eerste dag had hij al een:cool:
begonia eruit liggen en een halve lavendelstruik. Dat is een ander verhaal.

Geniet zeker van de eerste weken, want een boef groeit zo snel, als we kijken naar onze Flemming, eerste weken onder een bankie nu heeft ie problemen om er onder te komen.

Heel veel vreugde, plezier en veel geluk met jullie GROTE aanwinst en
hou natuurlijk ons allemaal op de hoogte.

Tiago
25 juli 2006, 15:20
Alvast bedank voor de reacties.

Was het maar vrijdag... Maar ja er zit niks anders op dan nog even af te wachten.

En ik zal zeker foto's gaan plaatsen...

Groetjes

Einte, Inge en vrijdag ook Tiago:)

Nonique
25 juli 2006, 15:29
Allereerst van harte gefeliciteerd en bergen gezondheid & geluk gewenst met jullie kinderboefke.

Bedrading kun je zo veel mogelijk achter opzet plinten wegwerken of speciaals daarvoor bestemde goten.

Over het algemeen zullen ze niet snel iets aan meubilair uitzoeken als ze voldoende knaag pulletjes hebben, dus heerlijk vanalles en naar uitzoeken rond laten slingeren (diervriendelijke materialen zijn volop verkrijgbaar in de dierenspeciaalzaken - dit is het behoud van je meubels ;) ). Een doekje om op te knabbelen en sabbelen vonden onze pups beiden heerlijk. Het was minder hard en ze konden daar zo nodig toch nog hun sabbelbehoefte wat op bot vieren.
Hier is dit een oud hemd geworden dat we een nacht gedragen hebben - direct het voordeel van zich hechten aan de geur van.
Tot op heden hebben beide onze boefkes nergens aan geknaagt in huis, wel breken we onze nek over vanalles dat toegankelijk rondslingert en waarvan ze weten; dit is oké. Enkel de speeltjes speciaal bestemd voor baas en boefke samen worden consequent na spelen opgeruimt.

Verder hebben ook wij gebruik gemaakt van een katoenen baby washandje met daarin carnaval kiel belletjes genaait, om zo nodig mee te gooien als ze ergens aanstalten maakten om te gaan knagen daar waar het niet mocht. Het bekende schrikeffect en gevoel van onbehagen.
Zelfde verhaal buiten met graven, mijn bloembollen jatten ;), bloemstengels toppen en al meer... want de tuin was en is nog steeds een feest om bergen ondeugt in uit te vreten :D

Verder een gezonde dosis humor en schouderophalen; het kan zo heerlijk zijn die ondeugende snoeten als je ze voor je roept na iets uitgevreten te hebben

Heel veel geluk gewenst !!

Chanel
25 juli 2006, 17:46
Hallo Tiago,

Hartstikke leuk zo'n nieuweling in de familie.
Over je vragen. Loop in begin niet teveel met hem (tenministe ik neem aan dat het een reutje is). Korte stukjes. Moet eerst nog wel wennen aan de riem. Misschien eerste keer een paar meter voor het huis. Bouw dat langzaam op. Men geeft altijd als richtlijn ca. 5 minuten wandeltijd per maand (dus jullie krijgen hem waarschijnlijk met 8 weken = 2 maanden = 10 minuten etc.)
Ik heb me altijd "arm" gekocht (net als Nonique) aan kauwstaven en allerlei speelgoed en flostouwen. Dat bespaart je meubilair. Maar, niet altijd hoor.
De twee oudsten (3 en 10 jaar) hebben weinig kapot gemaakt, maar onze kleine ka Chanel heeft er maling aan, alle speelgoedjes ten spijt toch weer iets nieuwsom haar tandjes in te zetten. Ze is nu bijna 10 maanden en ik weet dat het nog even doorgaat (tot een jaar hoop ik). Wanneer hij in de kamer mag blijven let goed op je spullen. Er zal ongetwijfeld wat sneuvelen.

marjan
25 juli 2006, 20:39
Alvast bedank voor de reacties.

Was het maar vrijdag... Maar ja er zit niks anders op dan nog even af te wachten.

En ik zal zeker foto's gaan plaatsen...

Groetjes

Einte, Inge en vrijdag ook Tiago:)
Wachten kan soms heel lang duren maar als je de kleine eenmaal in huis hebt zul je zien dat de tijd voorbij vliegt.
Voor je het weet is de puptijd voorbij.
Geniet ervan!!!
Ik kijk al uit naar de foto van je pup

inko2000
25 juli 2006, 23:22
Hoi Tiago,

Ik wens jullie alvast HEEL VEEL PLEZIER met Tiago. Jullie lieverd.

De foto's zie ik met vreugde tegemoet.

Monique
26 juli 2006, 14:09
Hallo,

Veel plezier hier. Ik denk dat je de meeste tips al hebt gehad. Ik kan je alleen nog maar heeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeel plezier toewensen met je pup. Geniet er lekker van, voor je het weet zijn ze groot.

kenter
26 juli 2006, 15:58
Beiden heel veel geluk gewenst met de kleine boef....

Ik heb mazzel gehad tot nu toe met het kauwen op dingen die niet mogen...ik zei tot nu toe want onze nieuwe aanwinst Kanjer heeft iets met schoenen...eerst mijn dure Teva slippers kapot en gisteren mijn teva sandalen...heb van manlief weer nieuwe gekregen maar we moeten echt alles van de grond afhalen..haha..

Rowan hebben we als pup gekregen en die heeft nooit gesloopt...wel gegraven in de tuin..
Wij lieten hem eerst ook alleen in de tuin uit en na zijn entingen korte stukjes opbouwend..

we horen vast wel hoe Tiago het doet straks...