PDA

Volledige versie bekijken : gewicht

sabine
14 augustus 2006, 13:11
Hallo,

even een vraagje, ik heb een pup van 7 maand, het is een teefje, maar ik denk dat ze wat aan de lichte kant is, ze weegt namelijk 16 kilo.
Is dit te weinig voor een teefje van deze leeftijd ?

ze is niet echt mager, maar ook niet dik.
Mischien blijft het ook wel een kleine boef hoor !!

groetjes sabine, crossy en blitz !

Ebonoss
14 augustus 2006, 14:37
Hoi Sabine,

;) Ik heb het nog ff nagekeken: Ebony woog op die leeftijd 24 kilo, maar zij groeide in het begin behoorlijk hard, later niet meer zo en nu zit ze aan de 30.5 en wordt ze 18 augustus 1 jaar.
:cool: Ik wil maar zeggen, ik denk dat jouw boefje nog wel een groeispurt gaat krijgen!
Maar eerlijk gezegd, ik weet niet of 16 kilo bij 7 mnd te licht is, ik denk dat forumleden die fokken, je daar beter antwoord op kunnen geven.

Nonique
14 augustus 2006, 16:28
Hai Sabine,

Ook onze Naomi valt buiten de groeitabellen voor Bouviers en groeit maar montjes maat. Ondanks onze DA haar er geweldig goed uit vind zien alsook geestelijk ontzettend opgeknapt, gaf ze toch wel te kennen dat ze Naomi voor een bouvier teefje te klein vond. Hierop nakijkende de tabellen, welke dit ook bevestigen. Niet helemaal toeval, toch onze DA is zelf idem gek op het ras 'de bouvier'.
Toch, ondanks ook onze eerste zorgen daar, is ze kern gezond en dat is het belangrijkste voor ons natuurlijk. Echter voldoet ze niet aan de gangbare minimum, gemiddelden en maximum normen t.a.v. gewicht / grote voor Bouvier teven en zou ze daar nog een inhaalslag moeten gaan maken wil ze wel binnen de gangbare normen voor bouviers vallen.
Maar of dat gaat gebeuren :rolleyes:

Dus volgens de gangbare Bouvier tabellen - is ze 'te klein en te licht', toch fysiek gezond ;) dat is nu eenmaal waarheid. Verder is ze geestelijk zeer bijgetrokken, dit schrijf ik omdat ze een zeer gestrest en angstig puppen kindje was en we in eerste dachten dat ze daarom wat klein en licht bleef of mogelijke verbanden lagen in groeiachterstand.

Ook tijdens het KMC te heteren werd in haar raportje vermeld; dat ze een mooi belovend en zeer vrolijk vrouwke was, toch op het moment te klein, mocht flinker en groter zijn.

Vanavond gaan we weer wegen bij de DA en even een babbeltje maken, daar ik het idee heb dat ze afgelopen week toch wat harder omhoog komt dan de tijd daarvoor - ze is naar mijn idee nu toch wat harder aan het groeien.

Nu met 6 en halve maand, weegt ze om en nabij de 21-22 kl. (Haar exacte gewicht kan ik dus pas later vandaag schrijven.) Ze krijgt 4 porties per dag ad een totaal van 450 gram brokjes + 100 gram vlees. Toch dit eet ze zeer vaak 'niet' op. Afgewogen laat ze dan gemiddeld zo'n 100 tot 150 gram voer per dag staan. Wel eet ze iedere maaltijd vol enthousiasme, heeft overduidelijk ook iedere keer trek, toch ze eet tot ze vol zit en stopt dan.

Hopelijk steld het je wat gerust dat er meer kleinere boeven vrouwkes zijn, toch 'gezond'.

Boevenknuffels... en groetjes

winie1958
15 augustus 2006, 11:51
Hoi Sabine
Wij hebben ook een te lichte boef ze is 19 wk en ze weegt 12 kg .
en ze heeft een schoft hoogte 42 cm dus ook klein.
ik hoop dat ze toch ook nog een groei spurt zal krijgen .
en ze is vermoedellijk alergische, en ze heeft al verschillende soorten voer gehad
dus we gaan vanavond naar de d a , eens kijken wat die zegt .
Groetjes Winie

KELLY
16 augustus 2006, 10:04
HOI,

onze bouvier yety weegt 17 kilo en is 6 maanden oud.
de dierenarts vind dit niet zorgelijk hij zegt dat komt wel goed.
ze is gezond en vrolijk
dus voor ons is er geen rede tot zorg.

gr carla en yety