PDA

Volledige versie bekijken : Met Axel op vakantie...

Nonique
16 augustus 2006, 23:21
Na veel porren en duwen ben ik dan toch overstag om alsnog met vakantie te gaan met mijn vriendin en maatje Chico (witte herder). Welke idem pas kort terug het verlies van Charita voor de kiezen hebben gekregen, een dierbare vriendin witte herder.
Axel en ik gaan 2 september dan op vakantie. Gezien situatie en onverwacht toch over stag gaan, gieren de zenuwen me door het lijf.
Vrienden 'en Jan' hebben me overgehaald toch te gaan en zullen goed zorg dragen voor Jan en hem geen moment uit het oog verliezen.

Ondanks ik nog steeds vol twijfel zit of ik Jan wel alléén kan laten, ben ik ook zeer opgewonden over hoe Axel zijn eerste vakantie zal beleven.
Teveel om op te noemen gaat even door mijn hoofd, met name Jan, dus alle ditje en datjes om aan te denken zijn welkom - met name de entingen moet ik nog vlug worden vrees ik.
Alles heel dubbel en gezien alle omstandigheden alsook zoveel gebeurd afgelopen tijd, gieren de zenuwen me door het lijf.
Al motiverende kreten kan ik nu wel gebruiken :o.
Jan moppert me toe, dat hij zich geen klein kind wil voelen, hij niet wil dat ik de boel afzeg en hij liefst heeft dat ik ook even mijn weekje neem gezien alle stress. Daarbij draagt hij aan een weekje heerlijk met zijn boeven vrouwke de ruimte te willen hebben om weer naar elkaar toe te groeien. Naja, een ieder begrijpt wel; bergen '' ga nu maar smoezen ".
Maar goed, ik heb dus 'auw' oké gezegd en dit houd dus in dat Axel en ik op weg gaan naar Duitsland - grens Tjechie en wij samen onze eerste vakantie zullen gaan beleven. En Jan zal later met een goede vriend de boot nemen en een weekje gaan varen met Naomi van de partij natuurlijk.
Dit alles zomaar even vanavond toch doorgang gegeven, dus jullie begrijpen al in welke zorgen, tweestrijd en al meer mijn hart nu giert.
Slik... motiverende woorden zeer welkom even :o

En hier ga ik naartoe

http://www.de-bouviers.nl/foto/n47.jpg

Ebonoss
16 augustus 2006, 23:35
Nonique, meid, DOEN!!!

;) Het zal je zeker goed doen om eens even afstand te nemen !!
Dat wil niet zeggen dat je Jan en alles vergeet, maar je moet je toch ook eens ontspannen hoor, kun je er na je vakantie weer helemaal tegen aan.
Ik denk dat het voor Jan ook goed is om met een vriend en S. Naomi iets toch wel avontuurlijks te doen, is alleen maar goed voor zijn zelfvertrouwen en dus ook voor zijn herstel.
Jullie kunnen elkaar toch elke dag ff bellen?

:D Nonique, ga maar fijn en geniet met B. Axel en je vriendin!

anitaheijnen
17 augustus 2006, 08:58
hoi nonique meid ga lekker op vakantie en geniet er van als het iemand verdient ben jij dat wel.En jouw man vindt het goed dan kan hij lekker met zijn boevevrouwtje genieten en jij geniet van jouw boevemannetje en je vrienden. Meid heel veel plezier met baron axel,veel liefs uit limburg,veel knuffels van mijn boefje roxy en haar vrouwtje anita.:)

nic
17 augustus 2006, 09:41
Hey meid,

Ik snap helemaal waar je, je zenuwen vandaan haalt. Zo'n vakantie welliswaar met een vriendin, maar toch.... Het is een hoge drempel, maar het is inderdaad een kwestie van gewoon overheenstappen. Dit hou ik mezelf ook de hele tijd voor.:rolleyes:
Jan is in goede handen! En zal zich met Naomi prima vermaken. Ik weet van mijn ouders (die allebei ook een cva hebben gehad) dat soms de rust ook erg prettig kan zijn. Even alleen aanknoeien, zonder dat er iemand op je let of het allemaal wel goed gaat.
Meid, kan maar 1 ding zeggen, probeer er van te genieten en je zult zien dat als je terugkomt dat je je dan afvraagt, waar heb ik me druk over lopen te maken?

jumbojet
17 augustus 2006, 11:19
Ja, ga er voor!! Natuurlijk is alles wat "dubbel" maar denk lekker even aan je zelf dan kun je later weer beter (vol energie) aan anderen denken.
Lekker even "bijtanken" is goed voor een mens;)

Geniet ervan Jumbojet

Astrid
17 augustus 2006, 11:50
Goed idee Monique, doen!
De meeste mensen zullen terecht roepen dat het goed voor jou is om na alle stress even lekker te ontspannen.

Ik wil er echter vooral aan toevoegen dat ik denk dat het voor Jan heel goed is, dat jij het vertrouwen in hem hebt, dat hij zich ook zonder jou redden kan.
Hij is je partner en niet je kind - zo had ik het tenminste begrepen:)
Respecteer hem dan nu ook weer als volwaardig partner, geef hem weer de kans en de ruimte om ook voor jou te zorgen - zoals jij de afgelopen periode vooral voor hem gezorgd hebt.
Na een voorval als dit is het opbouwen van zelfvertrouwen voor Jan heel erg belangrijk en heel vaak geeft de naaste omgeving daar uit goedbedoelde bezorgdheid te weinig ruimte voor.
Toch is het het zelfvertrouwen wat Jan weer zal laten functioneren, laten trainen om weer zoveel mogelijk de oude Jan te worden en te leren leven met eventuele tegenslagen daarin.

Kijk er kan altijd iets mis gaan, maar dat kan ook met jouw gezondheid het geval zijn. Mocht er iets gebeuren dan is Duitsland toch ook niet het einde van de wereld!

Dus geniet van de voorpret en ga lekker weg:D

bella
17 augustus 2006, 13:53
Hoi,
Helemaal mee eens. Sterker nog, zoals iemand al schreef het is voor Jan nog beter als voor jouw. Ik begrijp je bezwaren, ook ik heb met dit bijltje gehakt. maar bedenk dat er steeds iemand bij hem is, Duitsland is niet het eind van de wereld en je kan iedere dag bellen. Ik heb het ooit gepresteerd om 3 maal daags te bellen, mijn vader werd er helemaal knetter van!!!!!
Dus moraal van het verhaal....grote meid zijn en wegwezen.
Liefs, Bella

Nonique
17 augustus 2006, 15:05
Hai allen,

Thx voor de woorden van geruststelling.
Het was alles gisteravond naar bed hier en ik zat dus echt even zo te dubben van; tjee, kan ik dit zo snel wel al maken en ga ik daar mogelijk niet 'te snel'.

Ik ben normaal vrij eigenwijs van nature en niet zo snel om te krijgen als ik ergens iets niet vertrouw. Ik heb alle vertrouwen dat we saampjes ook deze berg gewoon weer van ons pad weggespit krijgen. En in stilte had ook ik een weinig de gedachten dat het mogelijk wel eens goed zou kunnen zijn voor Jan en het/zijn zelfvertrouwen dat het 'niet zomaar weer gebeurd'.
Want de angst zit er natuurlijk goed in.

Jan is wel degelijk erg onrustig nog, met momenten wat down en vertrouwd de boel nog voor geen meter. Dus ondanks de stoere mannen woorden, zie ik daar doorheen, ons Jantje natuurlijk ook nog wel.
Dus helemaal synchroom lopen mijn nuchtere gedachten en gevoelens niet :p en geschrokken ben ikzelf natuurlijk ook voor een goede.

Het is voor allen dus mogelijk wel goed om die angst uit ons donder te rossen, want angst is gewoon de slechtste raadgever en of 'roule of live'.
Ook onze dochter vroeg zoeven direct met grote ogen 'en pappa dan, kun je die al alléén laten mama', dus ook voor haar zal het goed zijn om weer wat gevoel te krijgen 'het is gebeurd, kan altijd weer gebeuren, toch die angst moet niet ons leven gaan beheersen'.
Maar goed; stoere woordjes spreken en of schrijven is makkie, ze ook daadwerkelijk uitvoeren en of zo te kunnen voelen - is toch even wat anders :rolleyes:

= = =

En vervolgens....
komen de zorgjes om Axel nu al opzetten
Hoe zal hij de lange rit doorstaan ad. dik 6 tot 7 uur rijden
Nu zijn onze viervoeters altijd mee op vakantie gegaan, toch Axel is wel de jongste daarin, alsook zal hij achterin verblijven met Chico, wel maatje, toch niet aan eigen roedel toebehorende en idem Reu
Dus zo langzaam maar zeker komen nu de vraagjes; hoe dit alles het beste aan te pakken en waar op voorbereid te moeten zijn.

Ach wij vrouwen ook he...
:D regelneven

Boefbinck
17 augustus 2006, 15:16
Tja, wat kan ik hier nog aan toevoegen? Eigenlijk niets wat zinvol is!!
Dus geniet met volle teugen van je aankomende vakantie en vergeet ook zeker de voorpret niet.
'k wil je niet nog ongeruster maken maar met die prikjes moet je inderdaad wel even opschieten. Hondsdolheid bijv. moet je volgens mij 4 weken voor vertrek al hebben (de enting bedoel ik dan natuurlijk :D maar wellicht weet de DA raad)

Nou, sterkte met alles en we horen vast nog wel hoe het je zal vergaan

(Leuk optrekje trouwens, 'k hou me aanbevolen voor het adres voor het geval wij ooit nog eens aan vakantie toe mogen komen :). Kun je er ook met 3 honden terecht?)

Nonique
17 augustus 2006, 15:26
Je tipt mijn zorg daar al aan Boefbinck ;)

4 weken van te voren haal ik dus niet meer :cool: en ik krijg ook nog eens niet mijn DA te pakken vandaag (zul je altijd zien he :) )
We zullen het met 2 weken vooraf moeten doen vrees ik.
Zou dit heel link zijn?

Het adres is een einde rijden ...
http://www.de-bouviers.nl/div/01route.jpg

Ook ik ga hier voor het eerst naartoe en 'ja' 2 honden zijn standaard inbegrepen en met meer kan ook.
Verder beschikt het huisje over 1000 m2 afgezette tuin/grond.
Als ik de omgeving zo al bekeken neem, kan dat in ieder geval al niet meer mis gaan
Ik zal uitgebreid verslag doen hoe het ons daar is bevallen

Groetjes,
Monique

Astrid
17 augustus 2006, 16:01
Ach Monique, je zegt het zelf al: angst is een slechte raadgever.
Wat heeft het leven voor zin en voor vreugde - voor zowel Jan als voor jouzelf als voor jullie dochter - als je altijd ieder moment jezelf bewust maakt van het feit dat het fout met Jan kan gaan. Dan heb je toch geen levensvreugde, waar blijft dan de bljidschap over zijn herstel?

Natuurlijk weet je in je hart dat het mis kan gaan, maar dat kan met jou ook, ook met jullie dochter en verder met ieder dierbaar mens of persoon in jullie leven....

Betreffende Axel moet ik je zeggen dat ook wij op vakantie gingen met entingen van Borke die niet helemaal up to date waren en gelukkig heeft niemand het gecontroleerd.
Betreffende de reis samen met een andere reu achterin de auto, ik neem aan dat de honden elkaar redelijk goed kennen en zo niet dan zou ik er snel voor zorgen dat dat gebeurt.
Ga eens samen een proefritje maken met de honden achterin de auto en dan naar het bos o.i.d.

Boefbinck
17 augustus 2006, 16:03
Zou dit heel link zijn?

Ligt er aan hoe je het bekijkt denk ik.
Qua gezondheid van de hond zou het link kunnen zijn wanneer er hondsdolheid in het gebied voorkomt, de enting heeft nu eenmaal een bepaalde tijd nodig om zijn werk te kunnen doen.
Verder zou het ook link kunnen zijn wanneer je gecontroleerd zou worden en de papieren blijken niet in orde maar ja, hoever moet je zoeken om je zorgen te vinden? ;) (kun je B.Axel niet onder een kleedje verstoppen? :) )
Onze honden krijgen tegenwoordig jaarlijks een enting tegen rabiës zoals het officieel heet omdat we eigenlijk nooit van tevoren weten wanneer we het in ons hoofd krijgen om naar Duitsland te gaan maar met die wetenschap ben jij nu niet meer geholpen. De eerste keer was de DA zo vriendelijk om het bewijs te anti-dateren, wellicht zou dat een optie kunnen zijn? Dit is al wel wat jaartjes geleden dus ik kan je jammergenoeg niet vertellen hoe streng men de regels tegenwoordig hanteert. Dus toch effe wachten tot je de DA te pakken krijgt, die ene dag maakt nu ook niets meer uit (behalve een slapeloze nacht dan, maar zo druk moet je je hierover maar niet maken :D)

Nonique
17 augustus 2006, 16:12
Hai Astrid en boefbinck,

Dank jullie voor het meedenken met de entingen.
Ik heb zoeven de dierenarts gesproken en in princiepe is de rabiës enting werkzaam en effectief als we vertrekken, wordt vanavond gezet. Het stuikelpunt en als men kwaad wil bij aanhouding, kan de datum zijn welke minimaal 21 dagen vooraf moet zijn. Bij ons zal dit dus op 15 dagen liggen. De DA verwacht daar echter geen problemen omdat de papieren in orde zijn en de entingen op het moment van vertrek 'werkzaam'.

Voor wat Chico en Axel betreft...

http://www.de-bouviers.nl/foto/n45.jpg

http://www.de-bouviers.nl/foto/n46.jpg

Ze kennen elkaar inderdaad al heel goed, toch Axel begint zo zijn mannelijke krachtspelletjes met Chico te houden. Dus in dat opzicht weet ik niet hoe dat zich verder zal ontwikkelen en of dit opeens in wat anders zou kunnen ontaarden (nu hij nog zo jong is).
Over het algemeen zijn ze heel dol met elkaar en hoor je daar nog geen grommetje vermits ze niet aan elkaars kauwbotten komen

Nog tips en of dingen waar ik nu weer even aan moet denken???
Wat hulp daar uiteraard zeer welkom, zo'n forum is dan toch een geweldig geheugensteuntje

Groetjes,
Monique

Astrid
17 augustus 2006, 16:29
Voor de trip met 2 reuen zou het denk ik handig zijn als je eerder opstaat en de heren even lekker een uurtje samen laat uitrennen, dan eten geeft en daarna gaat rijden.
Het aftasten hoe de verhoudingen die dag liggen hebben ze dan al in het bos gedaan en dat spelen en daarna het eten dat maakt loom en slaperig.
Verder zou ik ze samen even trainen dat de autoklep alleen maar open gaat als ze rustig samen zitten, dat is veiliger.

Mocht het onverhoopt toch niet goed gaan, dan kan je altijd een van beide honden op de grond voor de passagierstoel laten liggen bij de baas. Is echter wel minder veilig, maar een betere situatie dan 2 vechtende honden achterin.
Ander alternatief is de baas met de hond op de achterbank, maar dat rijdt niet zo gezellig!

in veel staten in Duitsland heb je een muilkorf nodig, die moet je kunnen tonen of laten dragen als je daarom verzocht wordt. Wij hebben daartoe een snuitje in de auto liggen. We zijn al een paar maal met Borke in Duitsland geweest en er is nog nooit naar gevraagd.
Maar goed, formeel moet je zoiets hebben. Kan ook een oplossing zijn als ze vervelend zijn achterin, allebei een muilkorf om.
Als jullie er nou 2 kopen, dan is dat vast een goede 'verzekering' en dan gaat er niets mis:D

Nonique
17 augustus 2006, 17:14
Mmmmm ik ben in princiepe tegen een muilkorf,
toch dit is inderdaad hoe dan ook een paktische tip mochten de heren toch besluiten steviger kracht vertoon te gaan uiten en of niet helemaal rustig naar elkaar blijven in de auto.

Thx
toevallig nog meer praktische tips? ;)

magda
17 augustus 2006, 19:18
Voor de bouvier is in Duitsland geen muilkorf nodig omdat ze pas in de 4e caterogie vallen en dat is de niet gevaarlijke honden.Wat betreft de controle op de inentingen is van nul en gene waarde.Wij pendelen al zo,n 20 jaar met de honden tussen Duitsland op en neer en nog nooit een controle gehad

Nonique
17 augustus 2006, 20:16
Thx magda,
Ik wist niet eens dat hiervoor ook al regels zijn :p Voor het eerst dat ik iets over muilkorf plichten verneem. Dus wij zijn vermoedelijk altijd al goed weggekomen daar ik ze nog nooit gehad heb :o en toch al wat landjes afgeweest met onze boeven en doggies. Idem nog nooit controle gehad, maar goed 'eens kan de eerste keer zijn natuurlijk'

= = =

De enting en penning Rabbiës zoeven gehad, dus dat is geregeld.
Dit gewoon al voor de veiligheid van Axel.
Ook DA vertelde dat men in Duitsland niet moeilijk zou doen als ze zien dat de hond geent is met 14 dagen tijd ruimte, zijn penning draagt en voorzien is van EU paspoort. En die dingen zijn alles in orde.
Frontline tegen teken zal nu in een wat krotere periode vlak voor vertrek herhaald worden en een wormkuurtje zal idem wat naar voren gehaald worden en direct bij thuiskomst gegeven worden.

Een muilkorfje ter voorzorg bij hebben voor beiden is mogelijk toch wel een goed idee i.v.m. de rit en het toch wat afzien of beiden elkaar zo lang 'goed dulden' achter in de auto.
Over het algemeen hebben ze ruimte genoeg in onze station met ook nog 2 zittingen vlak (het vangrek is makkelijk te verplaatsen). De spullen gaan in de skibak op het dak en het nodige voor onderweg op de 3e zitting achterin.

= = = =

Nog meer dingetjes welke mogelijk wel praktisch en of verstandig zijn?
Daar mijn kop als een zeef werkt laatste weken :cool:

.

Nonique
17 augustus 2006, 20:20
Voor de bouvier is in Duitsland geen muilkorf nodig omdat ze pas in de 4e caterogie vallen en dat is de niet gevaarlijke honden.Wat betreft de controle op de inentingen is van nul en gene waarde.Wij pendelen al zo,n 20 jaar met de honden tussen Duitsland op en neer en nog nooit een controle gehad

Magda,

geldt dit ook voor de witte herder?

Groetjes,
Monique

Astrid
17 augustus 2006, 20:36

http://www.dogsincluded.nl/invoer/duitsland.htm

Volgens bovenstaande site geldt voor alle rassen dat als zij meer wegen dan 20 kg en een schofthoogte hebben van 40+ cm, je een muilkorf bij je moet hebben.
Het heeft dus niets met het ras te maken.
Voor onze Friese Stabij uit de rasgroep 7 voorstaande jachthonden, met zijn schofthoogte van 51 cm en 23.5 kg gewicht, hebben wij dus standaard een 'snuitje' in de auto liggen, ervan uitgaand dat wij op vakantie de auto altijd bij ons hebben.

Voor enkele andere rassen (o.a. Stafford) gelden weer andere regels, die moeten gemuilkorfd rondlopen.

Boefbinck
17 augustus 2006, 21:08
Nog mooi op tijd met de enting gelukkig. Wij hebben ook nog nooit controle gehad, ik heb me wel altijd afgevraagd wat er zou kunnen gebeuren :rolleyes: , ga ik nu ook niet meer doen. (inderdaad handig dit forum, wordt er elke dag een beetje wijzer van)
Voor wat betreft de reis met de auto: bij ons is dat toch een kleine volksverhuizing met 3 honden en het is dan ook altijd een beetje passen en meten. Skibox op het dak voor "onze" spullen en de rest van de ruimte is voor de prinsjes.
Dat houdt in dat de westies ieder een eigen bench ter beschikking krijgen en Binck de rest van de ruimte waar zijn mand dan nog precies in past (station met ster en achterbank naar beneden). Onder de benches en achter de voorstoelen kunnen we dan ook nog het nodige kwijt natuurlijk :D , je zou het voor de grap eens moeten zien.
Zou het een optie kunnen zijn om één van de twee in een bench te vervoeren? Of de achterbank gewoon omhoog en één achterin (achter het net) en één op de achterbank (met een speciaal hondentuigje aan de veiligheidsgordel vastgemaakt) zodat ze elkaar niet kunnen plagen?

Cooper
17 augustus 2006, 22:13
Hoi Nonique

Wij pendelen ook aardig wat op en neer naar duitsland. Zover wij weten is het inderdaad verplicht om een snuitje bij je te hebben. Ook wij hebben nooit controle gehad maar beter mee verlegen dan om verlegen.
Heel veel plezier en ben benieuwd hoe het is bevallen.
Sandra

Nonique
17 augustus 2006, 23:59
Snuitje wel of niet... in ieder geval toch goede tip zo te lezen...

na laat ik het risico niet nemen en gewoon een snuitje bij ons dragen, dan zal het zeker goed gaan.

Boefbinck 'ster?' Toevallig ook mercedes? :rolleyes:

Nonique
18 augustus 2006, 00:01
Astrid,

Ik zag dat het huisje ook op dogsincluded staat :)
Nou wij gaan het dus voor het eerst bezoeken, dus ik houd jullie op de hoogte of het ook aan te bevelen is. thx voor de tip

kenter
18 augustus 2006, 00:23
Tja wij hebben twee auto's een voor de honden ( moet nu een bus komen omdat we nu drie boeven hebben) en een voor mij...haha
De "hondenauto" heeft vaste kennels erin dus de honden zitten altijd in een hok en kunnen niet "ontsnappen"als de deuren opengaan...;) Kunnen we dus als we even de benen strekken gewoon de auto openzetten...En ze hebben een eigen ruimte waar ze lekker rustig in zitten/liggen...

Ben ook benieuwd hoe het huisje bevalt en of je met 3 honden erin kan...dus als je terug bent heeeel veeeel vertellen en foto's ...:D

rest mij nog om te vertellen dat ikjou heel veel plezier wens en ook Jan met zijn vakantie..:)

Monique
18 augustus 2006, 06:18
Mocht je een wat langer tijd een muilkorf willen/moeten omdoen dan is een snuitje absoluut ongeschikt! De hond kan namelijk niet hijgen of drinken ermee. Een snuitje is alleen bedoeld voor korte tijd.

Voor langere tijd is een muilKORF dus veel beter.

Maar dat ter zijde. Ik hoop dat je het niet nodig hebt.

Ik wens je veel plezier.

nic
18 augustus 2006, 08:21
Nou Nonique,

Het is dat jij erover begint hier, en ik ook verslaafd ben aan het forum :D
Maar anders had ik dit ook allemaal niet gelezen. Bij mij slaat dus nu ook een beetje de twijfel toe, wat die muilkorven betreft. Ik heb ze niet en ben er inderdaad ook geen voorstander van. Heb je 2 honden achterin de auto die de hele weg proberen dat ding van de kop af te krijgen ;) Wat de enting betreft, rabies heeft ze gehad, denk je het netjes te doen, blijkt inderdaad dat het 3 weken voor die tijd moet?!? Weet je wat het is, gewoon niet teveel zorgen over maken en gewoon gaan en genieten! :) Zo was ik het tenminste wel plan....
Soms is teveel info ook niet goed... :rolleyes:

Astrid
18 augustus 2006, 12:24
Mocht je een wat langer tijd een muilkorf willen/moeten omdoen dan is een snuitje absoluut ongeschikt! De hond kan namelijk niet hijgen of drinken ermee. Een snuitje is alleen bedoeld voor korte tijd.
.
Volgens mij heb jij helemaal gelijk:)

Wij hebben echter voor een snuitje gekozen omdat je dat heel gemakkelijk in je handtas frommelt en het is ook een stuk goedkoper dan een goede muilkorf. Wij gaan er dus ook van uit dat we het nooit zullen hoeven gebruiken, maar meer om eventueel gezeur te voorkomen. Daarbij weet je maar nooit of een snuitje nog eens handig kan zijn als je hond verwond is en zich niet wil laten helpen. Vandaar het snuitje.
ik heb overigens in Duitsland nog nooit een hond met een muilkorf zien lopen.
In Tsjechie zagen we ze wel, met van die 'ijzeren' gevalletjes die je ook bij windhonden tijdens wedstrijden ziet.

magda
18 augustus 2006, 13:09
Het heeft wel degelijk met het ras te maken en wat betreft de schofthoogte en gewicht moet je,als je niet lang honden hebt, een soort van proef doen.Wat de herder betreft weet ik niet zeker en de lijst waar alles op staat hebben wij niet meer,maar de herders van de buren dragen ook nooit een muilkorf.

Chanel
18 augustus 2006, 16:04
Ik heb hier in Duitsland, buiten pittbulls, ook nog nooit honden met een muilkorf gezien.
Ik heb de afgelopen jaren elke dag met twee honden achterin zowel heen als terug over de grens gereden. Alle papieren had ik wel bij me (voor het geval dat), maar nog nooit gecontroleerd.

Een tip voor wat betreft twee reutjes achterin de auto. De boef is nog wel erg jong, dus ik denk niet dat er al echte problemen komen. Wanneer ze toch "in gevecht" willen: laat ze geen oogcontact maken. Dit betekent leg ze achterin zodat ze elkaar niet (meer) aan kunnen kijken. Er wordt dan van beide kanten geen provocatie uitgelokt. Ik heb zo maandenlang twee (dominante) reuen, die elkaar daarvoor onderhand naar het leven stonden, zonder veel problemen achterin de auto kunnen vervoeren.

Nonique
18 augustus 2006, 18:06
Hai allen,

We nemen twee snuitjes mee, toch zullen daar vermoedelijk geen gebruik van maken. Op zich vond ik het hoe dan ook wel een goed idee ze te hebben, daar wij met Astra ook een keer meegemaakt hebben dat ze zich verwond had en daar zo'n pijn aan had dat ze bij iedere beweging hapte. In zo'n geval - hopelijk nooit - is zo'n ding ook wel praktisch. Dus mochten ze controles houden en of vragen naar dergelijke dan hebben we ze in ieder geval bij ons.

Ondanks ook ik denk dat Axel geen problemen zal maken naar Chico, weet ik natuurlijk niet hoe Chico zich zo'n lange rit zal verhouden met een zeer jonge en speelse Axel 6,5uur naast zich in een vrij kleine ruimte. De veiligheid voor mezelf achter het stuur staat gewoon voorop, dus ik moet geen gedonder tussen beiden heren onder het rijden.
Dus toch maar voor de zekerheid de pettube wat eerder besteld.
Omdat we toch al een oplossing moesten gaan bedenken voor het geval Naomi loops is en Axel & Naomi niet beiden achter in de station kunnen was een Pettube toch al in overweging. Dus worden ze kleerderig of wat lastiger gaat wisselend 1 van beide gewoon in de Pet tube op de achterbank.

jackie
18 augustus 2006, 19:16
nou ik ken je niet maar ik vind je verhalen heerlijk en ik geniet van baron en naomi .
heb zelf ook twee boeven 1 van drie en een pup van drie en halve maand geweldig en ik leer veel van je opvoed tips .
ik hoop dat het goed gaat met jan en geniet van je vakantie en van de hond . groetjes eigenaar van jack en jill

lars
18 augustus 2006, 21:33
Heerlijk voor jullie zeg !! er even lekker tussenuit.
Ik kan me voorestellen dat je het eng vind maar zoals al eerder geschreven ook voor jan zal het goed zijn.
Super hoe jullie toch proberen om de draad weer op te pakken,en je moet ook om jezelf denken hoor !!
Geniet ervan en ik neem aan dat er weer hele leuke foto´s op het forum komen van jullie vakantie.

sofieenfrederik
18 augustus 2006, 21:54
Lieve Nonique
Persoonlijk vind ik het een geweldig idee
Het lijkt misschien raar maar ik denk dat het het beste voor Jan is
Als vrouw heb je vlug de neiging om te bemoederen, en dit kan hij nu best missen
Je kan er ook afstand van nemen en hem weer als "Jan" zien en niet als je "patient"
Ik heb enorm veel respect voor je kracht en je moed!
Je doet er goed aan!
Probeer je toch te ontspannen en gewoon te genieten!!
We zullen aan je denken
Dikke knuffels

Chanel
18 augustus 2006, 23:14
Ja hoor, je verdient het gewoon.......... een time out!!!!!!!
Goed voor jou en voor de rest van de "roedel"........
Daarna kun je er weer met volle energie tegenaan!!

Hele fijne vakantie!!!

patricia
19 augustus 2006, 21:03
hoi nonique,
geniet lekker van de vakantie met de honden dit heb je verdiend en maak je niet te druk om muilkorfjes en inentingen wij gaan al 8 jaar met onze 2 bouviers en dit jaar met nog een kleine hond erbij (via duitsland) naar oostenrijk wij hebben in duitsland nog nooit een hond met muilkorf gezien (ik vergeet ze vaak zelfs mee te nemen)en in al die jaren zijn we ook nog nooit gecontroleerd.

groetjes patries.

Boefbinck
24 augustus 2006, 20:30
Boefbinck 'ster?' Toevallig ook mercedes? :rolleyes:

Een kenner? En dan toch nog te weinig ruimte............:D

Overigens wat een vondst zo'n Pettube. Ben erg benieuwd hoe dit in de praktijk zal bevallen. Past hier ook een volwassen bouvier in? Lijkt me echt wel een uitkomst zo'n ding.

Hoe gaat het verder met de voorbereidingen? Hou je de spanning nog een beetje vol? Of is inmiddels alles tiptop geregeld? :p

Groetjes

Christine

Nonique
24 augustus 2006, 21:03
:D Boefbinck,

Voor Axel is alles wel geregeld en loop ik alle ditjes niet vergeten en dat vast klaarleggen te kl.....
Tja en ikzelf, ehhhh ow ja verrek - ik ga ook mee...
na, komt wel een uur van te voren :p

inko2000
28 augustus 2006, 14:38
Hoi Nonique,

Ik lees nu pas de verhalen, omdat wij op vakantie zijn geweest. Dat van Jan, je man is dat nog maar net gebeurd? Jetje, wat erg.

Ik hoop, ondanks alle tegenslagen, dat je geniet met Axel en je vriendin n haar hond en dat Jan zijn zelfvertrouwen weer terug krijgt.

Hel vel sterkte met alles en mocht je dit lezen, voor- of tijdens je vakantie.

MEID GENIET ERVAN EN LAAT ONS MEGENIETEN VAN JE VERHALEN, ALS JE WEER THUIS BENT.

Liefs Ina.

nic
30 augustus 2006, 09:10
Hey meid, nog een paar nachtjes slapen en dan is het zover! Ik wens je een hele fijne vakantie en Jan natuurlijk ook haha..:D
Ik hoop dat het weer wat droger word en dan zou ik zeggen geniet er lekker van! :cool:

Nonique
30 augustus 2006, 10:36
Het gaat echt steeds beter met Jan en zijn gezicht is nagenoeg helemaal weer in balans. Het praten is fenomenaal verbeterd en voor hen die niet weten, niet eens meer hoorbaar of opvallend.
Een weinig heeft hij er ook gruwelijk zin in om het rijk alléén te hebben met Naomi. Die muts ligt al iedere avond in mijn bed der snoet te poetsen voor ze de bench in gaat :D Verwend kreng wordt het :p
Gaat vast goed hier thuis en ik word de deur uit gedelegeerd, dus naja... zal wel goed gaan joh. Mogelijk ben ik bezorgd nog, maar dat zal vermoedelijk pas van me af vallen als ik daar ben.

Vandaag is eigenlijk een beetje de vakantie begonnen voor me. Alles is geregeld, zorgen en ditjes en datjes voor thuis is alles klaar. Boodschapjes, wasjes etc. alsook wat hulp toch geregeled voor thuis (vrienden die op tijd even binnen wippen) dus ik kan nu gaan zien wat ik zelf zo nodig heb op vakantie - dus ga de tassen en skibak zo voor de dag trekken en maar eens beginnen met het lijstje afwerken voor mezelf en Axel

Yeah... heb er nu toch wel een beetje zin in :rolleyes:

Nonique
30 augustus 2006, 13:43
Wij gaan op vakantie en nemen mee... :p
Dus vergeet ik iets - gil, ehhh nee type ff

Autopapieren,
paspoort,
ziekenverzekering pas of polisnummer,
polisnummer reisverzekering,
bankpas en of geld,
ANWB reis en kredietbrief nummer
landkaart
navigatie cd's beiden!
polisnummer dieren reisverzekering
....
voor de honden
Europees paspoort
rabbies penning
entingbewijzen
honden koker met gegevens
voerbakken
ligkleden
speeltjes
langelijnen ca min 10mtr
Staupecid voor maag en darmklachten
ehbo boekje voor dieren
voer en eventueel vlees voor de eerste dagen
rijst (bij eventuele diarree)
borstel, kam, klitschaartje etc.
tekenpincet en gewone pincet
ontsmettingsmiddel bij wondjes speciaal voor honden
jodiumvrij keukenzout - voor spoelen van vies of gestoten oog. 9 gram op 1 lt afgekookt water
kauwbot
voor onszelf
kleding
trui en of vesten
regenpak
rubberlaarzen
wandelschoenen/kisten
onderkleding
nachtkleding
sokken
toiletspullen
voor Monique; alles om beugel te onderhouden spoelmiddel etc.
zeep en champoo
closetpapier
paracetamol,norrit en nodige medicatie
etc. nog aan tevullen
diversen
zaklampen
peper en zout
beddegoed en badgoed
fototoestel
camera + opladers
spelen - kaarten, rummicub etc.
wandelrugzak
afdaal touw met de 10 haken
bergriem met de bijbehoren spullen zoals de drinkwater fles etc.
up to date en gecontroleerde EHBO kist
EHBO en reanimatie pas
.....vergeet ik iets ??? :)

Vooraf nog te doen:

frontline combo pipet tegen vlooien maar bovenal de teken daar

Chanel
30 augustus 2006, 15:24
Gewone (wandel)riem?

Ebonoss
30 augustus 2006, 15:31
Lieverd, :confused: Wat dacht je van een ontstresser.......??

:D Ga nou maar plezier maken, het is je van harte gegund!!:D

heel veel knufjes van Ebony voor jou en Jan.

nic
30 augustus 2006, 16:17
Inderdaad meid, een ontstresser goed idee!:D Ik denk dat ik nog niet de helft van wat jij bij je hebt mee had (past ook niet in een suzuki alto met 2 boeven) En is ook goed gekomen! Gewoon gaan, en mocht er onverhoopt iets vergeten zijn, ze hebben behalve dierenartsen ook winkels in Duitsland ;)

Nonique
30 augustus 2006, 17:39
Inderdaad meid, een ontstresser goed idee!:D Ik denk dat ik nog niet de helft van wat jij bij je hebt mee had (past ook niet in een suzuki alto met 2 boeven) En is ook goed gekomen! Gewoon gaan, en mocht er onverhoopt iets vergeten zijn, ze hebben behalve dierenartsen ook winkels in Duitsland ;)

Mwa als het goed is duw ik die auto zaterdag de garage in en hoeft die er niet meer uit voor de week daarna, ik verander ik in zandhaas met grassprieten in mijn oren en ehbo koffertje op mijn rug - wat een combinatie he :D en duik de natuur in. Alles behalve ook nog moeten gaan shoppen daaro ;)

Chanel
30 augustus 2006, 17:45
Hallo Nonique,

Maak ff een foto van die zandhaas met grassprieten in de oren en een koffertje op de rug (vervroegde paashaas???????):D :D

Nonique
30 augustus 2006, 17:59
Hallo Nonique,

Maak ff een foto van die zandhaas met grassprieten in de oren en een koffertje op de rug (vervroegde paashaas???????):D :D

Komt voor elkaar Chanel :D :D

Boefbinck
30 augustus 2006, 20:12
Hahahaha die Monique,

Afdaaltouw met de 10 haken? Wat ben je allemaal van plan? Ik zie B.Axel al hangen aan een bergwand :D O verrek, nu snap ik ook die dieren reisverzekering, inclusief gevaarlijke sporten-dekking neem ik aan? ('k wist niet dat zoiets ook al bestond. :p )
Maar zo te zien heb je overal aan gedacht hoor dus kun je met een gerust hart vertrekken. Ik zou zeggen een hele goede reis en geniet er van.

Groetjes,

Christine

P.S: het enige wat ik niet in je lijstjes kan vinden zijn natte-honden-modder-bagger-voetjes-handdoeken maar die heb je vast al ergens tussen gestopt ;)

Nonique
30 augustus 2006, 20:43
Hahahaha die Monique,

Afdaaltouw met de 10 haken? Wat ben je allemaal van plan? Ik zie B.Axel al hangen aan een bergwand :D .....
Maar zo te zien heb je overal aan gedacht hoor dus kun je met een gerust hart vertrekken. Ik zou zeggen een hele goede reis en geniet er van.

Groetjes,

Christine

P.S: het enige wat ik niet in je lijstjes kan vinden zijn natte-honden-modder-bagger-voetjes-handdoeken maar die heb je vast al ergens tussen gestopt

hahahahha wees gerust, dat zijn geintjes die ik niet met Axel erbij opzettelijk zal uitvreten. Toch als ie mot hangen, gaat ie hangen :D
Weet je, ik heb mijn eigen moeder in de simpele Ardennen een keer naar beneden moeten laten zakken via een stijle helling (anders was ze zich te barste gevallen), welke ging schuiven in de natte bladeren en vervolgens niet meer diezelfde helling omhoog kon komen. En ook heb ik zelf een voettocht kunnen maken door de Semois, door het water tot aan mijn heupen, omdat ik idem een schuiver maakte en ook niet meer terug omhoog kon komen.
Vanaf die tijd hangt dergelijke aan mijn rugzakkie bij berg wandelingen.

En die droogdoek, ehhhhh nee had ik niet aangedacht. Over het algemeen baggeren ze hier gewoon met smerige poten naar binnen en is de dweil daar dienstig :p toch mogelijk kan daar een oud doekie wel mee, aangezien het niet mijn eigen huisie is waar we gaan.
Thx voor de tip
= = =

Het lijkt mogelijk heel veel wat meegaat maar meeste zit al in een simpel klein sportassie. Veel is van dat kleine spul, dus valt alles echt mee :rolleyes:
In de auto gaat enkel noodzakelijke voor onderweg, dus op de voorstoelen na is de hele station voor de doggies en de zooi gaat op dak in de skibak (groot formaat).

Nonique
31 augustus 2006, 09:47
ps:
De Pet Tube...

Deze heb ik teruggezonden daar ik hem niet echt geschikt vond voor een bouvier. Ondanks de lengte ruim genoeg is, is de hoogte voor de hond zeer beperkt (60 cm) en om tijdens een lange rit jezelf niet zo nu en dan op te kunnen richten lijkt ons geen succes. Dus de Pet Tupe (ondanks fantastisch ding voor kleinere honden) is Exit.

Omdat ik gewoon geen zin had om het risico te lopen dat ik de hele weg steeds bezig ben met 'foei roepen en of af etc.'.Axel is nu eenmaal nog een jong, onbezonnen uitdagend kereltje :D (heerlijk) en luisterd ook al niet gemakkelijk meer naar anderen....Hoe nu opgelost:
We moeten 6,5 uur rijden en met stops wordt het dus toch al snel een reis van 7 tot 8 uur.
Om dus beide honden in rust een eigen stekkie te geven, gaan de achterstoelen 'niet' plat (mercedes station) en blijft het vangrek en net gewoon aanwezig. Achterin hoeven we dus niets te doen en kan eentje breeduit gaan liggen.
Hond 2 gaat op de achterbank. Mijn allerliefste echtgenoot heeft daar een mooie uitneembare plank gemaakt en deze met vloerbedekking bedekt (heel netjes geworden). Twee puppyren panelen zullen tegen de achterkant van de voorzitting vast gemaakt worden en zo als prima vangrek fungeren mochten we hard op de rem moeten.
Tevens voorkom ik zo dat ik steeds een hijgende snoet in mijn oor heb hangen onder het rijden :p want zowel Chico als Axel zijn vrijdeuren.

Dus de hondjes hebben ieder een prima eigen stek, waar ze breeduit kunnen gaan liggen zonder elkaar lastig te hoeven vallen en ik kan ongestoord mijn aandacht op de weg houden.

Pet Tube dus OUT/exit.

Boefbinck
31 augustus 2006, 13:13
:) Ik zie het al, bij jullie worden die "varkentjes" ook al waanzinnig verwend. Ieder een privécompartiment ter schikking, wat een luxe. En wat een ontzettend goed idee ook, die ga ik zeker onthouden. Met die reis zal het dus ook wel goedkomen zo.
(Waar had je die Pet Tube vandaan als ik vragen mag? Misschien zou het nog een oplossing voor onze Westies kunnen zijn wanneer ze daar samen in zouden passen.)
Nogmaals een hele fijne vakantie.

Nonique
31 augustus 2006, 13:23
Hai boefbinck,

http://www.natteneuzen.nl/IMG/italie/ita.tube-punten.jpg

Hier ben ik aangekomen via natteneuzen (http://www.natteneuzen.nl/index.html)

tablad: honden divers
en vervolgens in bovenmenuutje Dog bag

daar heb ik wel meer vandaan zoals ook deze.. echt heel praktisch tijdens trips op rivieren etc.
http://www.de-bouviers.nl/div/zwemvest.jpg

Ebonoss
1 september 2006, 10:08
Het is me misschien ontgaan, maar hoe lang blijf je daar?

Het huisje en je bagage zien er indrukwekkend uit, je hebt volgens mij aan alles gedacht!
:rolleyes: Ik heb je met je bagage misschien wel een beetje geplaagd, maar ik was bang dat je helemaal in de stress zou gaan.....en dat je eenmaal daar, zo opgefokt zou zijn, dat je geen plezier meer zou hebben.
Hoe dan ook, wij wensen je een hele hoop pret, rust en fijne wandelingen toe, dat heb je wel verdiend!!!!

:D Vergeet niet op het laatste moment B.Axel mee te nemen hoor hihihi! (kon het toch niet laten om je te plagen)!

Nogmaals, heel veel plezier en heel veel knufjes van Ebony.

Nonique
1 september 2006, 12:18
:D Axel vergeten ?????

hahahaha je moest een weten. Die loopt als bezeten op mijn hakken oprit op, auto in auto uit en weer naar binnen. Ik struikel met tas en al steeds over mijn kerel en iedere keer moet ik hem uit de auto halen waar hij startklaar gaat zitten iedere keer dat de deur open gaat :D

Het is toch ook zo'n maffe lieverd :p
Wel lachen hiero,
hij voelt het al lang dat we weg gaan.

Ebonoss
1 september 2006, 12:57
;) Ja, dat soort dingen hebben ze direct door! Hoe lang blijf je daar?

nic
13 september 2006, 09:20
Hoi Nonique,

Zie dat je er weer bent!!! We hebben je gemist hoor :D
Zat gisteren al te bedenken dat je er binnenkort weer terug moest zijn.

Ben erg benieuwd hoe het je bevallen is? Alles van je survivallijst gebruikt? :p En natuurlijk ook hoe het Jan vergaan is?

Nonique
13 september 2006, 13:52
Hai hai allen,

we zijn weer boven water, al pruttelen we nog wat heerlijk na
en die atributen.... kuch, proest, grinnik.......nope
het klimmen heeft zich beperkt tot al waar ook ik Axel mee kon gaan

Hai hai allen,
Het was fantastisch in het Ertzgebergte (Duitsland) en Tsechie hebben we ook nog bezocht. Samen hebben we dik 2000 kilometertjes op ons auto tellertje geholpen en uiteraard nog niet gesproken over de kilometertjes die onze poten en beentjes getrokken hebben :P
Maar we hebben genoten van een geweldige omgeving

Uiteraard moest ik al direct op de heenreis ondeugend doen
en even proberen die smakelijke hap van mijn vrouwtje te pakken te krijgen. En al wist de camera het moment niet te pakken...
yeahhhh het is me gelukt. Heerlijk dat bammetje.
Tja, het valt ook niet mee als je omwille van de reis enkel in de ochtend wat te eten krijgt en bij aankomst in de avond.
Dus ik had me een beren honger

http://www.de-bouviers.nl/foto/n51.jpg

Maar tijdens de vakantie heb ik me geweldig gedragen
en ging heerlijk rustig liggen bij elk bezoekje aan een terasje of restaurant

http://www.de-bouviers.nl/foto/n50.jpg

Want tussen alle wandelingen en het genieten van de omgevingen, moesten we natuurlijk ook op tijd even rusten.
Maar wat was het er mooi...

http://www.de-bouviers.nl/foto/n53.jpg

Tja en wat doe je na een drukke dag....
Nog even laten weten dat ik een sterke vent wordt

http://www.de-bouviers.nl/foto/n55.jpg

Nonique
13 september 2006, 13:55
En uiteraard was het na heerlijk wandelen en poedelen in het water, waar ik nog aan de lange kabel moest omdat ik anders veel te ver het water in zwom, heerlijk verkoelend was het ook en daarna
natuurlijk weer tijd voor ondeugd....

http://www.de-bouviers.nl/foto/n52.jpg

Hup het bed te bevuilen van mijn vrouwtje welke de hele vakantie lag de dabben door het zand en vuil in bed en ik....
heerlijk uitstrekken en me nestelen om te gaan slapen 'gniffel'
oei oei, dat kereltje is tever gegaan in vakantie
yep, we hebben er hier en daar een potje van gemaakt
en onzelf heerlijk verwent

http://www.de-bouviers.nl/foto/n54.jpg

Al was dat gepluk en gekam in de avonden voor het slapen gaan, om die nare takjes en grasaren weer uit mijn vacht te krijgen, wat minder
toch het mocht de pret niet drukken

http://www.de-bouviers.nl/foto/n59.jpg

Niet te min...
We hebben genoten en ik Axel heb bergen bij geleerd
Ik ben een ware reus geworden en heb me overal fantastisch gedragen

http://www.de-bouviers.nl/foto/n57.jpg

het was helemaal TOP !!!!

Nonique
13 september 2006, 14:00
En ons Vrouwke Naomi met baasje Jan
welke thuis achter zijn gebleven
:D Hebben idem genoten van alle rust en het rijk alléén :D

Naomi is in een week tijd geestelijk zoveel gegroeid
en al een ware dame geworden

Ook met baasje Jan gaat het fantastisch.
zijn praten speelt hem zo af en toe nog wat parten
maar hij geniet weer van ons vrouwke Naomi en het leven

Ruben en Loes
13 september 2006, 14:28
Wat heerlijk dat voor jullie nu weer het positieve zonnetje schijnt! Wat eeen leuke foto's van een heerlijke vakantie zo te zien! En Axel heeft echt wel volop genoten!! Het ziet er heerlijk uit krijg nu al zin in de vakantie (volgend jaar hihihi)

Groetjes Loes Ruben en onze Boris

jumbojet
13 september 2006, 20:48
Geweldig om te lezen dat jullie genoten hebben. Fijn!!!

nic
13 september 2006, 21:11
Super!!! Maar goed weet alles eens achteraf he? :D

Chanel
13 september 2006, 21:59
Het viel dus reuze mee (na alle overwegingen;) )............ volgens mij heb je (en je kereltje) een supervakantie gehad!!!

inko2000
13 september 2006, 22:50
Hoi Monique en Axel,

geweldig, dat jullie zo genoten hebben en geweldige foto's. Bedankt, dat jullie ons laten meegenieten van jullie vakantie.

Welkom terug en gelukkig gaat het met Jan de goede kant op en heeft hij zich ook niet verveeld tijdens de vakantie.

kenter
14 september 2006, 09:14
He Monique top om te lezen dat je vakantie zo geweldig is verlopen. Ben je weer lekker opgeladen na alle stress...:D
En de foto's zijn weer erg leuk om te zien....ben blij dat het allemaal zo goed is gegaan !!:)