Volledige versie bekijken : drammen
harry
2 september 2002, 10:34
hallo ik ben shaka en woon in groningen ben een lieve bouvier
(al denken de katten die hier wonen anders over mij)ik ben bijna
een jaar en heb een klein probleempje ik kan namelijk ongelovelijk
drammen en wil daar iets aan doen b.v na het eten en ook s'morgens
vroeg lig ik te piepen en te drammen (iets wat ik zelf niet leuk vindt
maar toch doe)ik zou graag stoppen met dat drammen wie kan me daar bij helpen
zodat ik nog liever ga worden dan ik nu al ben .bij deze zeg ik
vast woef en bedankt ( oh ene leuk site hoor sta ook al met mijn
foto op jullie site
groetjes en woef
shaka
Leo
9 september 2002, 19:33
Hoi,
Wat bedoel je precies met drammen?
Ik denk dat je bouvier eerder aan het pubere is en zo probeerd zijn zin te krijgen.
Niet aan toegeven en negeren lijkt mij het beste
harry
12 september 2002, 08:05
hoi leo
je heb gelijk dat onze boef aan het puberen is en niet te min ook . en wat dat drammen aangaat
kan negeren wel een oplossing zijn en hebben we ook al geprobeerd al kan hij het echt heel lang volhouden .heb dat nog nooit zo erg mee gemaakt bij een bouvier ( eens moet de eerste keer zijn natuurlijk ) we hebben shaka niet als pup gekregen maar toen hij 7 maand oud was en naar het lijkt vaak geslagen bij het minste geringste kruipt hij in elkaar .weet dus niet of het ook daar van kan komen .verder is het een scheet van een hond en willen hem ook niet meer missen
harry
12 september 2002, 17:56
Met drammen bedoel ik, dat Shaka precies weet dat we s'avonds na het koffiedrinken gaan wandelen.
Hij begint met piepen, heen en weer lopen en janken al als we van tafel opstaan en hij de koffiemachine hoort.
Hij moet op zijn plek gaan liggen en wachten.
Hij blijft piepen, totdat we gaan.
Als we niet reageren dat wordt het piepen een soort wolfsgehuil.
Ook smorgens het zelfde tafereel.
Door de week staan we s'morgens om 6 uur op. Dan gaan we rond een uur of 7 met hem lopen.Maar zaterdag en zondag maakt hij om half 8 het hele huis wakker, terwijl hij er s'nachts om een uur of half 2 nog uit is geweest voor het laatst.Als we met hem uitgaan, blijkt het helemaal niet dringend geweest te zijn, maar het lijkt wel gewoon uit principe.Half 8, opstaan allemaal! Het is welletjes... ik zit hier al lang genoeg alleen.
:upsidown:
Wouter
13 september 2002, 10:55
Ik denk dat jouw bouvier precies doorheeft wanneer hij zijn zin krijgt.
Leo schrijft dat ook zag ik.
Je moet nu de circel doorbreken waarin jij bent trechtgekomen met je bouvier.
Dus niet uitgaan na het koffie drinken en Shaka uitgaan laten op onregelmatige tijden.
Wat Shaka heeft hoor je bij veel meer honden en is afkomstig door het vaste patroon wat mensen hun hond aanleren.
Door altijd maar op dezelfde tijd je hond uit te laten weet de hond precies wanneer hij aan de beurt is.
Is dat na jouw bakkie koffie dan zal hij jouw bakkie koffie combineren met uitlaten.
De oplossing is simpel,maar zal geduld van je vragen.
Afwijken van het dagelijks patroon en Shaka niet zijn zin geven.
Bedenk wel dat Shaka het gedrag moet afleren en dat dit niet zomaar zal gebeuren.
Hetzelfde is van toepassing op het week-end.
Doordat je altijd Shaka op dezelfde tijd uitlaat weet Shaka precies wanneer hij naar buiten wilt.
Ook hier variatie inbrengen zodat Shaka geen verband kan leggen tussen uitgaan en bepaalde handelingen.
Zeker weten dat je dan lekker kunt uitslapen.
Groeten en succes ermee WOUTER