PDA

Volledige versie bekijken : Huisdierenverzekering

Chanel
24 augustus 2006, 16:17
De laatste tijd kom ik steeds meer aanbiedingen tegen om je hond te laten verzekeren. Aanvankelijk zag ik deze foldertjes alleen bij de dierenarts liggen, tegenwoordig zelfs bij de Hema en het Kruidvat. De laatste heeft zelfs drie categorieën.
De prijzen lopen nogal uiteen: van ca. E 13,- tot E 30,- per maand, per hond. In de foldertjes beloven ze allemaal ongeveer hetzelfde: ongevallen en ziekte. De normale inentingen en sterilisatie zijn uitgesloten van vergoeding. Behalve dan een ziektekosten extra van Kruidvat waar sterilisatie voor 50% wordt vergoed (vind ik wel vreemd, omdat dit zulke hoge kosten zijn zodat je er zowieso minimaal een jaar premie mee kan overbruggen).

Rendabel hangt natuurlijk af van de gezondheid van de hond. Die weet je natuurlijk niet in de komende jaren. Maar worden beloftes waargemaakt?

Wie heeft hier ervaring mee?

campcolla
24 augustus 2006, 18:08
hoi chanel,
wij hebben al acht jaar een verzekering bij proteq (vroeger dier en zorg).
wij betalen voor onze brenda nu 19 euro zij weegt 33 kilo en voor onze enzo betalen wij 17 euro.

Alles behalve wormkuurtjes en de jaarlijkse enting is verzekerd de sterilisatie is de helft van de prijs.

Al vanaf dat brenda een paar maanden oud was hebben wij deze verzekering afgesloten.
Echt fantastisch dat niet alleen wij mensen maar ook huisdieren verzekerd kunnen zijn.

Woeffies van Brenda en Enzo en groeten van Erwin en Silvia.

Wilma
24 augustus 2006, 18:58
Hoi,kijk even op www.huisdierenverzekeringen.nl (http://www.huisdierenverzekeringen.nl)
Hier kun je alle verzekeringen met elkaar vergelijken.

ringostar
24 augustus 2006, 19:07
Ook wij hebben voor het eerst een dierenverzekering afgesloten omdat we weten hoe hoog die kosten kunnen oplopen als je hond wat gaat mankeren.
na alles goed te hebben vergeleken kwam Proteq voor mij als beste over.
ik heb heb het ziektekostenpakket standaard wat heel veel vergoed maar niet alles hoor.
welk pakket je ook neemt aandoeningen aan heupen of ellebogen worden niet vergoed. ook dieetvoeding en niet geregistreerde medicatie niet.
verder is 19% van iedere rekening voor jezelf.
maar dan nog....... 100 euro bij een dierenarts betekend niets hoor als je allerliefste gaat mankeren.
ik betaal nu voor enzo € 15.45 in de maand en enzo weegt 40 kilo

groetjes Marlies
poot en lik van Enzo

Astrid
25 augustus 2006, 07:22
Vraag je af wat voor dierenarts kosten je kunt verwachten en welke een financieel probleem voor je zouden zijn.
ik denk dat je dan moet denken aan operaties aan heupen e.d.
Die worden echter door veel verzekeraars niet vergoed...

Ik denk dat het een mooie oplossing kan zijn voor mensen met een krappere beurs die niet opeens het bedrag van een operatie kunnen ophoesten, maar als je wat reserve hebt dan kan je beter dat premiegeld zelf opzij leggen en dan ben je vast goedkoper uit.
Lees de kleine lettertjes maar eens van de polisvoorwaarden...

Ik moet zeggen dat ik met onze 6 katten en onze hond de dierenarts eigenlijk nooit zie - we hebben al meer dan 25 jaar katten en in al die tijd was een verzekering niet voordeliger geweest.

Ebonoss
25 augustus 2006, 07:59
Vraag je af wat voor dierenarts kosten je kunt verwachten en welke een financieel probleem voor je zouden zijn.
ik denk dat je dan moet denken aan operaties aan heupen e.d.
Die worden echter door veel verzekeraars niet vergoed...

Ik denk dat het een mooie oplossing kan zijn voor mensen met een krappere beurs die niet opeens het bedrag van een operatie kunnen ophoesten, maar als je wat reserve hebt dan kan je beter dat premiegeld zelf opzij leggen en dan ben je vast goedkoper uit.
Lees de kleine lettertjes maar eens van de polisvoorwaarden...

Ik moet zeggen dat ik met onze 6 katten en onze hond de dierenarts eigenlijk nooit zie - we hebben al meer dan 25 jaar katten en in al die tijd was een verzekering niet voordeliger geweest.

:( Ik heb ook de kleine lettertjes gelezen en die bevielen me niet...
Daarom leg ik elke maand het premiegeld (zo'n 20 euro) apart in de "Ebonypot" voor onvoorziene uitgaven. De jaarlijkse inentingen e.d. moet je toch al zelf betalen, en kom je voor heupoperaties e.d. te staan, betalen ze je niets! Ook mag de hond maar 1x geholpen worden aan een bepaald gebrek. Dus als het de 1e keer niet helemaal gelukt is, (b.v. gebroken poot) mag je de vervolg behandeling zélf betalen Als je het premiegeld zelf opzij legt heb je toch al gauw zo'n 240 euro per jaar gespaard....

nic
25 augustus 2006, 10:05
Hoi,

Ik sluit me bij Overstort en Astrid aan, ik heb ook een spaarrekening voor onvoorziene uitgaven en medische kosten wat mijn dieren betreft. Moest ik voor elk dier premie betalen dan was ik een kapitaal kwijt in de maand, terwijl over het algemeen genomen nooit alle dieren tegelijk bij de huisarts lopen. Ook mijn noclaim bonus van het niet ziek zijn aan het eind van het jaar gaat ook naar het spaarpotje. Zo word het toch voor de juiste doeleinden gebruikt ;)

djara
25 augustus 2006, 12:21
Ik doe het zelfde als overstort en nicole, zet elke maand een bedrag op een spaarrekening voor mijn honden. Mocht ik het nodig zijn dan heb ik er gelukkig (deels) voor gespaard en anders heb ik een leuk potje en heb ik niet alles "voor niets" weggebracht aan een verzekeringsmaatschappij.

Chanel
25 augustus 2006, 17:41
Eigenlijk best een goed idee zo'n spaarpotje!

Onze Max is ruim 10 jaar. En buiten een paar kleine dingetjes heeft hij nooit iets gemankeerd. Dat zou dus 10,5 jaar x 12 maanden x ca. E 20,- = ca. E 2.500,- aan premie hebben gekost, buiten je eigen risico.
Hmmm....
Ik heb dus 3 honden. Totale premiekosten over 10 jaar dus E 7.500,-. Daar zou je toch wel een paar operaties van moeten kunnen betalen.

Daarentegen had ik hiervoor een boef die ongeveer altijd ziek was (er zijn weinig kwaaltjes waar ik niets van afweet). Ik heb die uitdraai destijds een keer bij mijn dierenarts opgevraagd. Nou, die middenklasser waar hij in reed had ik betaald.:o

Astrid
25 augustus 2006, 19:23
Daarentegen had ik hiervoor een boef die ongeveer altijd ziek was (er zijn weinig kwaaltjes waar ik niets van afweet). Ik heb die uitdraai destijds een keer bij mijn dierenarts opgevraagd. Nou, die middenklasser waar hij in reed had ik betaald.:o
Interessant blijft dan echter de vraag, als je de kleine lettertjes erop naslaat van de polisvoorwaarden, of een verzekering al die onkosten voor je vergoed had?

dayco
25 augustus 2006, 21:00
dus conclusie is een eigen spaarpotje aanleggen daar heb je in elk geval niet met de kleine lettertjes te maken,ik sluit mij hier volledig bij aan