Volledige versie bekijken : lange haren voor de ogen wegknippen ?
oudsh308
29 februari 2004, 20:00
Misschien voor velen van jullie een vreemde vraag; maar moet je de te lange haren van de boef een beetje wegknippen of juist niet ?
imported_Froukje
29 februari 2004, 20:21
De ogen horen bedekt te blijven bij een bouvier.
Als je naar een tentoonstelling wilt gaan moet je dit niet doen.
Vraag anders aan je trimster advies.
Zij weet kent het model van de bouvier en weet precies wat er weggeknipt mag worden.
oudsh308
16 maart 2004, 15:45
Bedankt
Ik wil jullie allemaal even bedanken voor de leuke reakties die ik ontving op mijn vragen.
Allemaal een poot van Lizzy en verder veel sukses met jullie schitterende Boeviers !
Aad Oudshoorn te Spijkenisse
Boris boef
9 mei 2004, 20:32
Wij knippen ze altijd weg zodat weer luifels hebben dat was vroeger in tegenwoordig op de show is het gewoon lang haar.
Echter vinden wij de luifels mooier :)
patricia
10 mei 2004, 14:44
ik knip ook altijd luifels, ik wil de ogen van mijn honden gewoon kunnen zien (wie niet) en zolang ze niet naar de show gaan waarom niet , er zijn genoeg mensen die de pluk op de neus ook wegknippen.groetjes patries.
the champ
12 mei 2004, 14:18
hallo allemaal
misschien hebben jullie hier iets aan
wat wij altijd doen in de trimsalonis het volgende:
ik effileer de haren boven de ogen (de zg. luifesl).dit doe ik met behulp van de effileer schaar zodat niet lijkt dat het haar geknipt is.doe het van de buitenkant naar binnen let op een klein stukje is echter genoeg, en laat het midden van de voorsnuit met rust
zorg wel dat er een mooi verloop is van de schedel naar de snuit ligt hier teveel haar,boven op de snuit effileer deze dan iets platter.het moet niet lijken of de hond met zijn poten in het stopcontact heeft gezeten
het ligt ook persoonlijk of de eigenaar van de hond het willen laten zitten
wel moet je ze niet te kort effileren dit komt het mooie uiterlijk niet ten goede
ik hoop jullie een beetje op weg geholpen te hebben
groetjes The champ :p
Boris boef
12 mei 2004, 17:06
Heb je ook een foto als voorbeeld?
Dat zou beter te begrijpen zijn denk ik :D
the champ
12 mei 2004, 17:42
hai boris
die heb ik wel maar ik weet niet hoe ik die hierop krijg. :?
maar kijk eens op de verschillende bouviers site daar vindt je het echt wel
je kan ook op deze site heus wel een mooie kop studie vinden
maar wat begrijp je niet precies???
als je er dan nog steeds niet uit komt hoor ik het van je
doei The champ
the champ
12 mei 2004, 17:47
hai boris
wat ik dus net zag,
als je naar de foto van je boef kijkt in bad
zie je misschien wat ik bedoel snappie :p
gr the champ
Boris boef
12 mei 2004, 18:34
Pff het was even moeilijk lezen maar ik denk dat ik snap wat je bedoelt.
Het is wel een gecoupeerde boef :)
http://www.bloomington.in.us/~stopcrop/breeds/bouvier.jpg
[Gewijzigd door Boris boef op 05-12-04 at 07:34 PM]
the champ
13 mei 2004, 17:55
hai boris boef
zoals de foto is goed ik zou het persoonlijk wel met een effileer schaar doen hierdoor kun je nauwelijks zien dat er aan de hond geknipt is
ik weet niet of je de rest zelf hebt geplukt ???
maar even een tip:zorg dat de hond meer lucht krijgt onder zijn keel
dit doe je door de hond daar korter(onder zijn keel)te trimmen maak een denk beeldige lijn van de oren onder de keel langs zorg hierbij dat het hoofd vrij staat. de baard mag gerust iets korter.
dat de hond gecoupeerd is maakt niets uit dit kan zowel bij gecoupeerd en ongecoupeerd het haar hier (op de foto) is echt te lang het is nu net of de hond alleen maar haar bezit en zijn mooie bouw laat je hier niet zien !!
de hond krijgt dan een veel mooier geblokte bouw die de bouvier behoord te hebben.
ik hoop je een beetje op weg geholpen te hebben als je verder vragen hebt over het trimmen van de boef hoor ik het graag van je
groetjes The champ :p