PDA

Volledige versie bekijken : arthroscopie

joyce van rees
30 augustus 2006, 15:25
Hallo,
Binnenkort moet onze Teun geopereerd worden aan zijn elleboog.
We lopen nu aan een goede orthopeed waar we geen klachten over hebben.
Alleen nu heb ik het een en ander gelezen over de behandelwijze van een elleboogafwijking van de hond, en lees ik toch steeds vaker over de manier arthroscopie.
Helaas voert onze orthopeed deze manier niet uit, omdat hij hier ook de apparatuur niet voor heeft.
Inmiddels heb ik een kliniek gevonden die deze methode wel uitvoert, en is hier ook zeker over te spreken.
In mijn ogen is deze manier ook vriendelijker voor de hond, en is er op latere leeftijd minder kans (kans blijft bestaan) op artrose.
Graag zou ik met mensen hun ervaring willen uitwisselen zowel met de gewone operatie en arthroscopie aan de elleboog van de hond!!
Wie kan mij raad geven??:confused:
Groetjes,
Joyce en Teun(tje)

kenter
30 augustus 2006, 19:16
Hoi Joyce, wat een ellende voor Teuntje zeg...hoop dat alles goedkomt !!
Zal binnenkort weer aan mijn site gaan en ook de foto's van Teun plaatsen...zo'n mooi en lief familielid mag niet ontbreken..:)
Sterkte meis !!

joyce van rees
30 augustus 2006, 19:55
Bedankt!!!
Leuk dat hij op jullie site komt, ben ik echt trots op.
Ik hoop ook nog op reacties.
Misschien is Teun de enige met elleboogafwijking???
Joyce

inko2000
30 augustus 2006, 21:23
Helaas kan ik je geen suggesties aan de hand doen, maar wil je wel HEEL VEEL STERKTE wensen met Teun.

djara
31 augustus 2006, 09:31
Hoi Joyce

Mijn boef Djara (die nu helaas bij mijn ex woont) heeft OCD gehad in de schouder. Dit flapje kraakbeen is dmv arthroscopie verwijderd. Het is een dure operatie maar ik vind dat de voordelen van deze manier van opereren helemaal opwegen tegen de "gewone" manier van opereren. Ze hebben dan maar een erg klein wondje, ze zijn veel sneller hersteld van de operatie, de kans op beschadegingen aan spieren e.d. is veel kleiner doordat ze preciezer te werk kunnen gaan. Er zijn misschien nog wel meer voordelen, maar die weet ik zo niet meer. Het enige nadeel die ik nog kan herinneren is de prijs. Maar dat had ik er wel voor over. Ik weet niet naar welke kliniek je bent doorverwezen, maar de kliniek waar ik toen heen geweest ben is "De Tweede Lijn" in Wilhelminaoord. En daar ben ik zelf erg positief over.
Sterkte met Teun!!

Groetjes Renske

joyce van rees
14 september 2006, 19:22
Hallo allemaal,

Enige tijd geleden plaatste ik de oproep voor Teun, bij hem was E.D. geconstateerd, en wilde graag wat meer informatie mbt de operatie.
Ik heb best wel een hoop steun van Zagaha gekregen, jullie allemaal wel bekend.
Zij adviseerde mij Prof. Hazewinkel en Dr. Dijkshoorn te raadplegen, en dat heb ik gedaan. Ik heb Teun zijn operatie uitgesteld omdat ik het heel erg belangrijk vond dat het goed gedaan moest worden, want ik hoop dat Teun (nu 11 mnd) nog heel oud kan worden, en met een paar "gezonde" poten.
Nu is het zo vandaag heb ik de uitslag van de beide heren en deze luidt:

Enostosis: is een aandoening van het bot, die de oorzaak kan zijn van kreupelheid in de groeifase bij honden van middelgrote en grote rassen. De diagnose is eenvoudig door palpatie en rontgenonderzoek te stellen. De hond is met rust (evt. aangevuld met medicijnen) zeer goed te behandelen. Deze aandoening veroorzaakt geen blijvende schade aan het skelet. Ahoewel perioden van pijn gedurende de eerste 2 levensjaren kunnen optreden, is het vooruitzicht op uiteindelijk herstel zeer goed.

Jullie snappen wel ik heb vandaag de hoofdprijs gewonnen.
Wilde jullie dit goede nieuws laten weten.
Groetjes,
Joyce
;)

djara
14 september 2006, 20:25
Hoi Joyce

Gefeliciteerd met dit bericht. Een hele opluchting natuurlijk, dat het zo is afgelopen.

Groetjes Renske

Justina
14 september 2006, 22:28
WAt een geweldig nieuws voor je ......Zo zie je maar dat een heleboel met name Zagaha hulp kunnen bieden.......
Maar ik ben reuze blij voor je, met deze uitkomst

Groet Just

kenter
15 september 2006, 00:22
Je had me al gemailed en ik ben uiteraard ook dolblij dat het goed afloopt met ons neefje..:D

Chanel
15 september 2006, 16:37
Je kunt wel zeggen dat je de hoofdprijs hebt gewonnen hoor Joyce. Zo'n jonge hond moet nog zoveel jaren mee en dan hopelijk in goede gezondheid.