Volledige versie bekijken : Trimtafel, erop en eraf???
Boefbinck
31 augustus 2006, 20:36
Hallo allemaal,
Ik heb een vraagje aan mensen die een inklapbare trimtafel gebruiken voor hun bouvier. Hoe krijgen jullie de hond op de tafel? En, nog belangrijker, hoe er weer vanaf? Onze Binck is inmiddels ruim een jaar oud en weegt nu ca 40 kg. Het wordt een steeds groter probleem om hem weer van de tafel af te krijgen. Er op gaat prima via een tuinstoel. Met behulp van een brokje kan hij er zelf op komen. Maar hoe er weer af, daar heb ik nog geen goede oplossing voor. Via diezelfde tuinstoel vind ik doodeng, ik ben bang dat hij dan zal vallen. Er in één keer afspringen lijkt me ook niet de juiste manier en hem optillen lukt me inmiddels niet meer :D
De vraag is dus: hoe doen jullie dat???????????????
JDR
31 augustus 2006, 22:07
Hallo Boefbinck;
Als je moeite hebt met tillen dan zou je ook een loopbankje kunnen gebruiken.
Deze zijn in de handel te verkrijgen.
Groetjes;John
Cyvah
1 september 2006, 13:37
Onze Cyvah en Ereza springen zelf op de tafel.
Dat is pas eenvoudig.:)
Bram
Boefbinck
1 september 2006, 16:50
Onze Cyvah en Ereza springen zelf op de tafel.
Dat is pas eenvoudig.:)
Bram
Hahaha, da's zeker eenvoudig. De vraag is alleen: hoe heb je dat voor elkaar gekregen??? :D
djara
1 september 2006, 17:49
Mijn boef van anderhalf en ook 40 kilo springt helaas niet, maar ik zet zijn voor poten er eerst op en daarna til ik zijn achterlijf erop. Zo hoef ik niet teveel te tillen en staat hij toch op tafel.
Chanel
1 september 2006, 19:05
Ja, zo doe ik het soms, met Max (athrose) ook wanneer hij in de auto moet "springen" en hij moe is. Ik denk alleen dat een trimtafel veel hoger is. Meestal pakken wij de honden met z'n tweeën, dan is het gewicht wel te doen.
Ebonoss
1 september 2006, 19:45
Wij hebben het onderstel van 'n kappersstoel gekocht en daarop 'n plank gemonteerd. Kunnen we haar zo "opkrikken".
Ebony weegt (nog) niet zoveel, maar met mijn rug......krijg ik haar er toch niet op.
Was trouwens een tip die ik op dit forum heb gevonden en ik ben er erg blij mee!
Boefbinck
2 september 2006, 12:36
Mijn boef van anderhalf en ook 40 kilo springt helaas niet, maar ik zet zijn voor poten er eerst op en daarna til ik zijn achterlijf erop. Zo hoef ik niet teveel te tillen en staat hij toch op tafel.
Deze methode heb ik gisteren in de praktijk gedemonstreerd gekregen van een medeforumlid (nogmaals mijn hartelijke dank daarvoor :) )
Nu wordt het voor ons flink oefenen want Binck snapt er nog helemaal niets van (of wil het niet begrijpen, daar ben ik nog niet helemaal achter :D ).
Wanneer ik zijn voorpoten op de tafel probeer te krijgen gaat hij als een baby in m'n armen hangen en lijken die 40 kilo er nog wat meer te zijn. Als ik het dan eindelijk voor elkaar heb en zijn achterpoten wil pakken is de voorkant er alweer af, zie je het voor je?? :rolleyes: Maar we houden vol (en moed) dus het komt vast goed.
Verdere tips zijn natuurlijk altijd nog van harte welkom.
Enneuh, een loopplankje is misschien nog een optie wanneer het echt niet zou lukken maar op "school" hebben we ook weleens geprobeerd hem op zo'n plank te laten lopen maar ja, ik weet niet hoe het met jullie boeven zit maar die van mij is nogal lomp, hahahaha
bella
2 september 2006, 15:05
hihi ik zie het helemaal voor me hoe meneer in je armen hangt.
groetjes, Bella
ps een foto van hangende Binck wordt op prijs gesteld!!!!!
saskiagerritsen
15 september 2006, 19:48
Hoi
ik ben net ingelogd en zie dat jullie je hond zelf plukken gaat dat wel en zo ja hebben jullie daarvoor een cursus gevolgd?
Wij hebben een blonde bouvier en ik wil hem zelf gaan proberen te plukken, hij is nu bijna 4 maanden
Saskia