Volledige versie bekijken : Hijgen
jumbojet
5 september 2006, 21:10
Jumbo moet, als hij zich al iets inspant of heel warm is, behoorlijk hijgen. Dit is een natuurlijke reactie, maar mijn vorige boef had dit niet zo erg. Toen ik Jumbo net had ben ik ook hiervoor naar de dokter geweest omdat ik me ongerust maakte.
Hij is goed onderzocht en kon niets vinden. Nu vraag ik me af of dit "normaal" is bij bouviers, of "zweet" Jumbo gewoon sneller?
Ebonoss
5 september 2006, 22:05
:( Ook Ebony kan ontzettend hijgen, veel meer dan mijn vorige boefje. Ebony is ook bij de d.a. geweest om dat na te kijken.
Maar ze is kerngezond verklaard en de d.a. heeft echt heel erg goed gekeken want ze wil geen risico meer nemen, maar dat is een ander verhaal...
Ik zelf denk dat het komt omdat Ebony veel drukker en sportiever is dan Silva, die was meer van het gemoedelijke en gemakkelijke type, terwijl Ebony als het ff kan de hele dag zou willen zwemmen, wandelen, fietsen, met die rottige krijsballen door de tent vliegen, hard lopen en alles waar je als normaal mens gewoon doodmoe van wordt als je er alleen maar naar kijkt!
:D Het liefst wil ze al die dingen tegelijk......en als ze de kans krijgt, doet ze dat ook!!
Ik zou me maar niet teveel zorgen maken hoor! Net wat je zegt, de ene hond zweet meer als de andere, net als bij mensen!
boevengek
6 september 2006, 20:55
Eros hijgt ook heel snel, ook bij weinig inspanning omdat het bv wat warmer is.
Zelfs in de winter bij de kachel hijgt hij.
Hij hijgt ook vreselijk zwaar, hij heeft ook een hartruis en dat zal er zeker mee te maken hebben.
Mijn vorige boeven waren ook van die hijgers, het zal het ras wel zijn denk ik.
Als Eros zich heel erg inspant met rennen en spelen staat het kwijl dik op zijn bek.
xxx
Daiko
19 september 2006, 18:58
Daiko gaat ook bij de minste opwinding zwaar beginnen hijgen. Na een bezoek aan de DA ook kerngezond bevonden. 's Avonds moeten we hem soms verplicht "af"-leggen om hem te laten kalmeren zodat hij na een tijdje terug normaal gaat ademhalen. In het begin waren we er bezorgd over maar nu is dat iets normaals geworden. Zijn vader heeft juist hetzelfde, misschien wel aangeboren ?
Groetjes en dikke poot van Daiko
Ebonoss
19 september 2006, 20:49
Zijn vader heeft juist hetzelfde, misschien wel aangeboren ?
:D Zou best eens kunnen, Ebony en Daiko hebben dezelfde vader!
veyron
19 september 2006, 21:25
hoi allemaal
onze veyron kan ook zo liggen hijgen, liefst s'nachts naast ons bed:rolleyes:
eerst dacht ik ook dat er iets mis was maar blijkbaar is dit normaal.
hij deed ook erg oppervlakkig ademen, zoals puffen.
vooral als ie s'avonds nog buiten geweest was.
als hij nu te veel hijgt moet ie in de woonkamer gaan liggen ipv naast m'n bed.
dus , no worries!!!!
greetz
Birte & Veyron
jumbojet
20 september 2006, 11:26
Tja, 't is eigenlijk een beetje om bevestiging vragen, maar wel prettig om te lezen dat het ook andere gezonde honden dit hebben!:D
Dank voor de reactie!