PDA

Volledige versie bekijken : 's avonds niet meer uit willen

Kendra
15 september 2006, 14:16
Sinds een week heeft Kendra er een nieuwe tic bij. Ze wil onder geen beding 's avonds als het donker is mee naar buiten.
ben er nog niet achter waarom ze niet mee wil. iemand suggesties??

Obbe
15 september 2006, 14:41
Haha,

Die Kendra..... Ik zou zeggen lekker volhouden zo en baasje en vrouwtje hebben een makje s'avonds laat.

Onze vorige boef had precies zo'n zelfde tic, s'avonds liever niet naar buiten en al helemaal niet als het dan ook nog nat was.... en Obbe is ook niet erg gecharmeerd van het donker. Hij gaat s'avonds nog wel ff pissen, maar als we in het donker een eind lopen, dan is hij gewoon bang... hij blijft heel dicht bij je en ziet overal spoken....
Ik zou zeggen maak je dr niet druk om en als ze niets in huis doen s'nachts heb je vanaf nu relaxte avondjes....

Kendra
15 september 2006, 14:52
dat is 't hem juist. die ouwe stinkerd doet het gewoon binnen 'snachts. :o

de twee andere honden gaan wel mee op hun rondje. Kendra is nog nooit bang buiten geweest.

Astrid
15 september 2006, 15:30
Weet je zeker dat ze gezond is en in goede conditie?

Chanel
15 september 2006, 16:27
Hoe ouwer hoe gekker hè?
Gewoon geen zin op te lopen denk ik. Op dat moment voelt ze kennelijk ook niet dat ze wat moet doen. Maar ja, ik denk toch dat je gewoon moet doen alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Probeer eens uit haar weer net als een pup te behandelen. D.w.z. wanneer ze buiten een plasje of haar behoefte doet te belonen.

Kendra
15 september 2006, 17:53
krijg een beetje het idee dat ze gewoon geen steek meer ziet in het donker.
haar gezichtsvermogen is natuurlijk al wat minder door de leeftijd en krijg nu het idee dat ze 'savonds gewoon helemaal niks meer ziet. dus geen contouren licht/donker.
misschien dat ze daarom 'savonds niet meer mee wil.

ga vanavond haar in haar eentje meenemen en veel met mijn stem werken. hopelijk krijgt ze dan het vertrouwen weer terug.

Monique
16 september 2006, 21:03
Is even in de tuin uitlaten een optie??

En anders lokken met wat lekkers??

Succes

patricia
16 september 2006, 23:43
veel oudere honden zijn nachtblind dus het zou zo maar kunnen dat ze daarom niet naar buiten wil,

hoe ouder hoe gekker,

groetjes patries.

Kendra
16 september 2006, 23:57
monique... in de tuin wil ze ook niet. ook niet als ik met haar meeloop.

maar de afgelopen nacht is het goed gegaan. gisteravond veel tegen haar gepraat met het uitlaten 'savonds laat.
en vanaaf wilde ze zowaar weer mee. dus we hopen dat het praten haar erdoor heen haalt.

Chanel
17 september 2006, 10:33
Zie je, ook aandacht is belonen!!;)

Kendra
17 september 2006, 11:40
afgelopen nacht wel meegeweest, niks buiten gedaan.
vanmorgen dus weer een grote gele vlek op de plavuizen.

och och.. mijn ouwe meissie toch..

Astrid
17 september 2006, 18:33
Ach gossie toch:rolleyes:

Heb je al eens geprobeerd om haar in je achteruin uit te laten alvorens de laatste ronde met je andere honden te doen en je tuin dan goed te verlichten (ik ga er even van uit dat je een tuin hebt)?

Kendra
17 september 2006, 18:42
we hebben een stukje tuin speciaal voor haar, waar ze haar behoefte mag doen. maar dat wil ze niet. twee stappen buiten op het terras en ze wil alweer naar binnen. verlicht of niet verlicht, maakt niet uit. of ik mee loop of niet.. maakt ook niet uit.

Chanel
17 september 2006, 19:07
Ja, het is natuurlijk ook geen jonge griet meer......... misschien toch wel een beetje last van incontinentie of dementie...... Ze snapt het wellicht meer zo goed (kan je dan toch ook niet echt kwaad op worden:o). Of heb je het idee dat ze het expres doet?

Onze Donja had op een gegeven moment chronische blaasontsteking - poliepen in haar blaas - Aanvankelijk ging ik er drie keer per nacht uit om haar een plas te laten doen. Op een gegeven moment, je houdt dat zelf dus ook niet meer vol, dacht ik van ..... toe maar................).

Kendra
17 september 2006, 19:27
Boos worden op mijn meissie: NEEEEEEEEEEEE, absoluut niet :D
het is echt nog mijn boefie hoor.
alleen ze wordt gewoon zo oud. dement is ze niet. maar wel een slechter gehoor en ook slechter zien. en dan strammer en last van haar rug.
daar zal het probleem wel zitten. en verlies van kracht van de sluitspieren.
gelukkig alleen nog maar druppies urine. geen mega plassen nog als ze ergens gelegen heeft. maar ze vindt zichzelf wel vies hoor. en dat is wel zielig.

patricia
17 september 2006, 21:35
hoi kendra,
laat bij de dierenarts voor de zekerheid haar urine controleren (blaasontsteking, nieren, suiker je weet nooit?) en anders zijn er medicijnen tegen incontinentie,
en als dat het niet is dan weet ik het ook ff niet meer.

groetjes patries.

veyron
17 september 2006, 21:48
hoi Kendra

onze orczy , mijn vorige hond, had net hetzelfde probleem.
soms lag er ook een plas als ze opstond (ook op de bank)
als het regende, koud was, of donker , moest mevrouw niet naar buiten.
toen hebben we alles bij de da laten checken; ze heeft medicatie gekregen en dat hielp erg goed. je moest wel altijd met 'r mee naar buiten en dan ging ze plassen onder een afdakje zodat haar kont niet te koud werd van nat gras ed:rolleyes:

ik hoop voor jou dat je het kan oplossen

greetz
Birte & Veyron