Volledige versie bekijken : Nieuw baasje gezocht voor Bowie
Beheerder
21 september 2006, 18:01
Het zal je maar gebeuren als bouvier.
Je hoort dat je vrouwtje niet lang meer te leven hebt.
Als je vrouwtje dan het enigste is wat je nog hebt als bouvier weet je je geen raad.
Het vrouwtje is ten einde raad en weet dat het binnenkort is afgelopen.
Haar wens is om voor haar Bowie een nieuwe baas te vinden voordat ze komt te overlijden.
Ze heeft de dierenbescherming in Zeeland om hulp gevraagt haar wens te laten uitkomen.
De dierenbescherming heeft de noodkreet naar ons toegebracht.
Nu krijgen we vaak bouviers aangeboden voor de herplaatsing,maar er zijn soms aanmeldingen die ons kippevel bezorgen.
Dit is er zo 1.
Bowie is een reu van 9 jaar oud en is gecastreerd.
Het is een rashond,grijs van kleur en Bowie is heel goed opgevoed.
De reden hebben we al opgeschreven.
Het moet mogelijk zijn om onder ons bouvierliefhebbers de wens van het vrouwtje uit te laten komen.
Wie kan Bowie een goed huis geven voor de rest van zijn leven.
Het vrouwtje wil zelf alles regelen omdat ze echt een goede baas zoekt.
Je kunt haar rechtstreeks bellen op nummer:
0114-650643
Uiterraard wordt de herplaatsingsdatabase op www.bouvierkennel.nl zo snel mogelijk van de andere informatie voorzien
kenter
21 september 2006, 18:24
Ik wou dat ik nog ruimte had....maar bij Rowan kan ik geen reu zetten...
Ik hoop echt dat Bowie snel een goed tehuis vindt ..een warm nestje voor de rest van zijn leven..
Kendra
21 september 2006, 18:32
och verschrikkelijk voor het vrouwtje!!
zie dat die hond niet ver van mij vandaan woont.
Chanel
21 september 2006, 19:02
Ik denk ook dat zo'n hond gewoon een zo snel mogelijk een goede (tweede) baas moet krijgen. Zowel voor de hond als zijn vrouwtje. (Hier helaas hetzelfde probleem met Max versus een andere reu).
Kendra
21 september 2006, 19:13
misschien is het een idee als ik contact zoek met die mevrouw en haar vraag of ik een foto van Bowie mag maken. en dan plaatsen in dit topic.
en zal dan ook nog vragen hoe hij omgaat met katten, andere honden en katten.
zou ik dit doen? of niet?
kenter
21 september 2006, 19:43
Uitstekend idee !! mail ze ook effe naar mij dan zet ik ze ook op mijn site onder Max...en ook de gegevens dan he..
Chanel
21 september 2006, 20:28
Gewoon doen Kendra!
Misschien helpen we het vrouwtje en haar hond daarmee en zijn ze beiden straks gelukkig met een evt. nieuw baasje of vrouwtje!
Astrid
21 september 2006, 22:10
Goed idee Kendra!
Vraag ook wat meer over hete gedrag bij loslopen en met andere reuen?
Is hij bench gewend of kennel? Hoe lang kan hij alleen zijn?
nic
21 september 2006, 23:13
Inderdaad een goed idee! Foto's werken toch wel extra mee aan een herplaatsing. Maar live zien helemaal Kendra?! ;)
Zo is het mij vergaan met Rex :D
Dazzle
23 september 2006, 13:00
Was benieuwd of er al wat meer nieuws is.
Is er al gebeld en zijn er al foto's gemaakt, meer info over de hond bekend?, etc. Vond het zo'n aangrijpend verhaal. Kan, helaas, zelf ook geen hond er meer bij. Maar hoop van harte dat er een ("nieuw") goed, liefdevol baasje wordt gevonden.
nic
27 september 2006, 22:39
Ik was ook benieuwd of er al wat meer nieuws over Bowie is?
samaurai
1 oktober 2006, 21:39
ook ik ben benieuwd of er al iemand is die de boef kan plaatsen
ik vind het zo ontzetten jammer dat het bij ons niet kan
we hebben 2 boeven en een oude zieke xherder
en ondanks onze ruimte is 4 teveel
het verhaal grijpt me enorm aan zeker omdat het hier ergens vlak om de hoek moet zijn aan het telefoonnummer tezien
(er zijn maar enkele straten in de polder van axel die beginnen met deze combinatie)
vind het echt jammer dat ik deze hond niet in zijn nabije omgeving kan opvangen maar moet nu eerst aan mijn oude makker denken
CathyvanBoyke
2 oktober 2006, 08:05
Zit ook heel erg met dit verhaal, te meer dat het hier ook vlak bij mij in de buurt is.
Ik heb net de oproep die hier staat doorgegeven aan de dame die Flemming traint, zij heeft ook een uitlaatservice en misschien dat zij kan helpen. Ik jou jullie op de hoogte.
corry van veen
3 oktober 2006, 12:36
hoi lieve mensen
ik heb de stoute schoenen aan getrokken en gebeld naar deze mevrouw voor wat meer informatie over Bowie voor het forum.
Bowie is nog niet geplaatst het is een gecastreerde reu. als hij komt logeren in het dierenpension zijn ze heel blij en vinden hem heel sociaal. met katten kan hij wat minder opschieten. hij kan heel goed alleen zijn. en luisteren doet hij ook heel goed.
misschien is er iemand die dicht bij Bowie woond en een keertje foto's kan gaan maken voor op het forum te zetten ik wilde het ook doen maar voor mij is het 200 km rijden.
mevrouw gaf aan dat ze het prima vind als er iemand naar haar beld of langs komt voor informatie en is heel blij met de aandacht op het forum en bedankte daar ook voor.
ik hoop dat jullie hier wat aan hebben ik zit er zelf ook best mee.
groetjes Corry
Kendra
4 oktober 2006, 14:13
sorry dat ik nog niet gereageerd heb, maar er waren nogal wat ontwikkelingen hier thuis.
Bowie woont hier maar een paar km van mij vandaan en ik had al aangegeven dat ik zeker naar die mevrouw wil gaan voor foto's.
afgelopen wknd is het er dus niet van gekomen, maar ik wil een afspraak gaan maken voor komend wknd!!
ik hoop dat ik dan nog meer over hem te weten kom en dat de foto's bijdragen tot een fantastisch nieuw thuis voor hem.
en Cathy (van Flemming!), het zou fijn zijn als je inderdaad ook meegaat. misschien dat het die mevrouw wel wat steun geeft.
Maureen
CathyvanBoyke
4 oktober 2006, 14:41
sorry dat ik nog niet gereageerd heb, maar er waren nogal wat ontwikkelingen hier thuis.
Bowie woont hier maar een paar km van mij vandaan en ik had al aangegeven dat ik zeker naar die mevrouw wil gaan voor foto's.
afgelopen wknd is het er dus niet van gekomen, maar ik wil een afspraak gaan maken voor komend wknd!!
ik hoop dat ik dan nog meer over hem te weten kom en dat de foto's bijdragen tot een fantastisch nieuw thuis voor hem.
en Cathy (van Flemming!), het zou fijn zijn als je inderdaad ook meegaat. misschien dat het die mevrouw wel wat steun geeft.
Maureen
Da's goed Maureen, ik ga mee. Stuur me dan privé maar even wanneer het je het beste uitkomt.
Chantal, die onze Flemming traint, heeft het bericht ondertussen ook al verspreid bij KC in Axel.
inko2000
4 oktober 2006, 16:30
Hoi Maureen en Cathy,
Super van jullie om dat te doen en ik hoop oprecht, dat de boef dan een heel goed tehuis zal vinden.
loes
4 oktober 2006, 17:34
Ja geweldig, hoop ook dat bowie gauw een goed plekje krijgt, ergens in de buurt lijkt me voor die mevrouw fijn, kan ze misschien nog eens langs om te kijken.
ik kijk met knarsende tanden toe, zou zo wel willen zeggen, ik wil wel, maar de rest hier thuis vind dat niet zo'n goed plan jammer. groetjes Roos
Henk&Boyke
14 oktober 2006, 10:58
Cathy zou vorige week met Maureen op bezoek gaan bij deze mevrouw,
helaas door het niet echt lekker zijn van Flemming is er niets van gekomen.
Maar we willen weten of er iemand anders al kontakt heeft opgenomen.
Laat het ons weten of er al iets meer bekend is, indien er nog niets verandert is aan de situatie gaan Cathy en ik contact opnemen met
deze mevrouw en nemen foto's van Bowie.
Zal toch zonde zijn als we aan de laatste wens van deze mevrouw niet kunnen voldoen.
Graag een reactie van iemand die op de hoogte is van de situatie
Henk
nic
16 oktober 2006, 11:09
Hoi Henk,
Volgens mij kunnen jullie gerust kontakt opnemen. Ik denk niet dat hier verder iemand dat heeft gedaan.
Ik ben zeer benieuwd of er al een oplossing voor hun is.
Petra en Anton
1 november 2006, 20:34
Het is alweer een paar weken gelden dat Bowie via een noodkreet van de dierenbescherming bij ons is aangemeld.
De oproep die door ons vervolgens via de herplaatsing in gang heeft gezet heeft heel wat emoties, vragen en reacties opgeroepen.
Eindelijk zo'n 2 weken geleden kregen wij hoop dat het eindelijk ging lukken om Bowie herplaatst te krijgen.
Het toekomstige gezin waar Bowie naar toe zou kunnen begon contact te zoeken met de eigenares.
Maar.................
Poging op poging mislukte tot gisteren toen eindelijk de telefoon werd opgenomen.
Die vertelde dat Bowie vorige week donderdag is overleden.
Bowie had vocht achter de longen gekregen en op advies van de dierenarts is toen besloten om het leven van Bowie te beeindigen.
De eigenaresse is zelf vertrokken naar het buitenland voor haar gezondheid en is niet in staat zelf te reageren.
Het verhaal is met kippevel begonnen.
Wij schrijven en sluiten met kippenvel en dubbele gevoelens de herplaatsing af.
Bowie heeft een plaatsje gekregen die niemand had verwacht.
Het tussenstation wat wij hem allemaal gunde heeft hij moeten overslaan.
nic
1 november 2006, 20:44
Da's inderdaad afsluiten met kippenvel en tranen in de ogen!
Rust zacht lieve Bowie
corry van veen
1 november 2006, 22:26
Ach die lieve Bowie hier schrik ook ook heel erg van ik heb nog contact gehad met die mevrouw.
Rust zacht mannetje.
Corry
inko2000
1 november 2006, 23:03
Oh jee, ook hier kippenvel en tranen. Heel dubbel gevoel heb ik hierbij. VRESLIJK.
LIEVE BOWIE RUST ZACHT.
Chanel
2 november 2006, 08:29
Wat een tragisch verhaal. Lijkt wel of hij een voorgevoel heeft gehad.
Weet niets te schrijven, woorden schieten te kort.
Monique
2 november 2006, 10:24
Wat jammer. Maar misschien voor de eigenaar wel "prettig" dat ze hem zelf tot zijn laatste adem heeft kunnen/mogen begeleiden?
Maar het blijft in en in triest. Ik hoop dat ze elkaar "snel" weer mogen vinden over de "Regenboogbrug". (niet naar bedoeld)
jumbojet
2 november 2006, 10:39
jee, ik heb echt kippenvel en geen woorden meer hiervoor:(