PDA

Volledige versie bekijken : Wanneer kan ik naar de show

harinck
29 juni 2002, 20:51
Wij hebben een pup van 11 weken mijn vraag is wanneer kan ik met een show beginnen en waar kan ik het beste naartoe gaan?

Karin de Leeuw
29 juni 2002, 22:39
Hoi karin !
Normaal gesproken moet je pup een leeftijd van 6 maanden hebben om in de puppyklasse in te schrijven.
De nederlandse bouvier club houdt op 15 september de jaarlijkse evenementendag.
Daar kun je met je pup al meedoen als hij 2 maanden is in de babyklasse.
De prijs is laag. (17 euro als je geen lid bent)

guda
1 juli 2002, 15:27
Origineel geplaatst door harinck
Wij hebben een pup van 11 weken mijn vraag is wanneer kan ik met een show beginnen en waar kan ik het beste naartoe gaan?

Hallo Harink,
Je gaat natuurlijk eerst je pup leren te showen, netjes staan en betasten , zijn tanden tonen aan de keurmeester en netjes naast zijn baas in de ring gangwerk tonen.Niet bang zijn voor mensen, honden en ook de geluiden die op een show zijn.
Als je dit nog nooit eerder hebt gedaan is oefenen echt aanbevolen. Vaak zie je niet geoefende pups bang in de showring staan, ze weten niet wat hun overkomt en dan mislukt de eerste show wat de pup wil helemaal niets dus.Ga dus rustig eerst trainen en breng je hondje voor als hij er klaar voor is, anders is het zonde van al je geld.
Je kan ringtaining volgen bij lokale kynologenclubs, er zit er vast wel een bij jullie in de buurt.
Ook dan leer jij als baas hoe je je hond moet voorbrengen, want dat is ook een kunst op zich.
Gr Guda