Volledige versie bekijken : Geslachtdrift.
Yoda
9 oktober 2006, 10:16
Hallo Allemaal,
Yoda onze reu van 16 maanden vertoont een erge geslachtdrift.
Het maakt hem niet uit of het nu een teef of reu is.
Is er een oplossing voor , voor dat ik casteratie laat doen.
Groetjes Ruud en Yoda.
loes
9 oktober 2006, 10:47
Hai,
Wat verstaan jullie onder geslachtsdrift?, het zogenaamde "rijden" is ook een teken van dominant willen zijn en dan helpt castreren niet zoveel, mijn hond (teefje) doet het ook, ik vind het ook vervelend en verbied het, vooral bij oudere honden of pups lijkt het mij slecht voor hun ruggen. Ik weet verder geen oplossing misschien iemand anders? graag!
Chanel
9 oktober 2006, 14:28
Ook ik weet haast wel zeker dat het eerder met dominatie te maken heeft als werkelijke geslachtsdrift. Ik heb hier de afgelopen weken een loops teefje in huis gehad. Nou dan weet je wél wat echte geslachtdrift bij reutjes teweeg brengt hoor;) (ook bij n.b. eigen haar broertjes). Dat is echt wel een beetje anders dan af en toe op elkaar "rijen". Er wordt hier door de mannetjes dan niet meer gegeten, geluisterd of gerust. Ze zijn dan helemaal de weg kwijt, 24 uur per dag, dagen lang.
Onze teefjes rijen ook op de reutjes in een dappere bui. En dat heeft dus ook niets met geslachtdrift te maken. Zou niet weten hoe ............:D
Ik ben geen voorstander van het castreren van een reu, mits het om medische gronden moet gebeuren.
bella
9 oktober 2006, 19:19
Ik ben het eens met de voorgaande schrijvers. Rijden kan meerdere betekenissen hebben. Die van mij doet het nooit bij andere honden maar als ik thuis kom kan hij zijn blijdschap niet kwijt en wat denk je..... inderdaad ik moet er aan geloven. Ik heb het met een gedragskundige besproken en laten zien en deze stond op het standpunt dat het blijdschap is. Ik mocht het hem dan ook niet afleren!!!!! gelukkig duurt het maar een seconde of 30 en is het over. Hij gaat dan ook met zijn bek naar mijn gezicht, de wijze waarop honden elkaar begroeten. Als ik hem op zijn kop geef als hij erg ondeugend is laat hij het wel uit zijn hoofd om het te doen. Dat is voor mij dan ook een teken dat het bij hem geen dominantie is.
groetjes, Bella