PDA

Volledige versie bekijken : Wodan uit Stichting Zwols Dierenasiels

Jamie
20 oktober 2006, 10:09
Guten morgen,
ich habe mal eine Frage. Ich schreibe jetzt auf Deutsch, da es schneller geht, als wenn ich es auf holländisch probiere.;)
Im Dierenasiel Zwolle ist wieder einmal der blonde Rüde Wodan und sucht ein Zuhause. Er war schon mal vermittelt und scheint wieder im Tierheim gelandet zu sein. Ich bin auch aktiv bei "Bouvier in Not e.V." in Deutschland und wir haben auch versucht Wodan hier ein neues Zuhause zu geben. Es waren sehr viele Interessenten für Wodan (die auch Bouviers hatten oder haben), aber das Tierheim wollte damals nicht nach Deuschland vermitteln (er war doch auch mit einem anderen Rüden zusammen im Tierheim, oder?). Wir haben auch gesagt, das Bouvier in Not die Kontrolle bei den Leuten macht und immer Kontakt hält.

Ich finde es sehr schade, das der tolle Hund wieder dort ist. Kann vielleicht jemand helfen und mit dem Tierheim Kontakt aufnehmen? Wenn das Tierheim sich bereit erklärt ihn auch nach Deutschland zu geben, können wir die Familien informieren und sie können dorthin fahren.:)

Wäre schön, wenn wir ihm helfen können.

Auf der Seite von BiN findet ihr alle Informationen über unseren Verein.
Der ein oder andere kennt uns vielleicht auch von der Hilfsaktion mit Gaby und Gino. Den beiden geht es übrigens sehr gut in ihrer neuen Familie.

Veel Groetjes

Silvia, Jamie und Luna

Chanel
21 oktober 2006, 08:53
Zal het even proberen te vertalen voor de forumleden die geen Duits lezen.

Het komt hierop neer: Er zit in Zwolle een Bouvier die mensen in Duitsland graag zouden willen komen ophalen, echter het asiel weigert de hond af te geven aan mensen uit Duitsland. Vraag is of iemand zou kunnen helpen c.q. bemiddelen zodat deze hond een goed tehuis in Duitsland kan krijgen."

Chanel
21 oktober 2006, 09:20
De vraag wordt gesteld door de Duitse Bouvier in Nood Vereniging (hebben eigen website). Zij zouden ook hebben bemiddeld in de zaak van de Bouviers Gaby en Gino (heeft in Duitsland de kranten gehaald, welke ook zwaar verwaarloosd waren aangetroffen in Nederland en naar Duitsland zijn gegaan alwaar ze samen nu een heel goed baasje hebben).

Cooper
21 oktober 2006, 10:47
Hallo luitjes.
Ik ben zonet in de telefoon geklommen en heb geprobeerd iets te regelen.
Helaas is het in het weekend niet mogelijk om spijkers met koppen te slaan maar ik heb in ieder geval de toezegging gekregen dat we maandag om de tafel kunnen.
Duimen maar luitjes!

Fijn weekend

inko2000
21 oktober 2006, 16:49
Ik Duim Heel Hard Mee. Ik Heb Zelf Mijn Blonde Boef Uit Zwolle En Het Zijn Geschikte Mensen Om Mee Te Praten.

Jamie
22 oktober 2006, 00:29
Hallo,
dank je voor je moeite.:)

Lieve Groetjes

Silvia, Jamie en Luna

Cooper
23 oktober 2006, 10:21
OK dan...
Het balletje is aan het rollen gebracht.
Zojuist met het assiel gebeld.
Zij staan er niet afwijzend tegenover maar willen wel dat eén en ander volgens hun voorwaarden geschied.
Wat natuurlijk wel logisch is.
In ieder geval heb ik goede hoop dat Wodan straks in het Duits moet leren blaffen :-p

Blijven duimen luitjes!

Groetjes Jan ,Sandra, Jamie en een poot van River

Jamie
23 oktober 2006, 13:35
Hoi Cooper,
dit is heel goed!:) :) je hebt en PB.;)

Groetjes

Silvia, Jamie en Luna

Chanel
23 oktober 2006, 16:44
Hoi Cooper,

Hoop dat het goed gaat verlopen. Afijn in het Duits blaffen ("bellen") hebben ze zo geleerd hoor, anders leren onze boefjes het wel even. Eén van mijn pups is naar de buren gegaan en is "tweetalig" opgevoed.:D

Ben heel benieuwd hoe het afloopt. Wanneer ik iets kan doen, laat het weten.

Cooper
23 oktober 2006, 17:08
Ok dan.

Vanmorgen telefonisch contact gehad met het assiel.
Deze waren welwillend maar stellen wel als eis dat de toekomstige baasjes eerst even kennis komen maken.
Eigenlijk niet meer dan logisch.
Ik koester dus de hoop dat Wodan binnenkort in het Duits moet gaan leren blaffen :-p
Duimen maar luitjes.
Ik denk dat Wodan wel een goed thuis zal krijgen in Duitsland.

Groetjes
Jan,Sandra en Jamie en een poot (high five) van River

Cooper
23 oktober 2006, 17:11
Dacht dat mijn vorige bericht niet geplaatst was en heb het dus nog eens geplaatst.
Sorry voor de vervuiling lui!

En eh ja

Wir ruffen an wann die nachbarhunden bellen :-p
Altijd handig een tweetalige Boef lol

Groetjes
Jan

inko2000
24 oktober 2006, 21:59
Super, als het al zover is, dat de eigenaren mogen komen kennismaken, heb ik goede hoop. Dit zeggen ze niet zomaar natuurlijk.

Jamie
30 oktober 2006, 21:06
Hallo lieve leut,
habe gerade mit einer Frau gesprochen, die sich für Wodan interessieren.
Sie meldet sich morgen wieder. Wodan muß sich aber mit einem anderen Hund
(auch blonder Bouvier, 2 Jahre) vertragen, da er oft bei der Familie in Pflege ist. Wenn wir ein Treffen in Zwolle bei dem Tierheim (vielleicht ein Spaziergang mit beiden Hunden) machen können, wäre es gut zu sehen, wie sie sich vertragen.
Die Leute hatten selbst auch schon Bouviers und lieben diese Hunde.;)

Morgen mehr.

Groetjes

Silvia, Jamie en Luna

Chanel
30 oktober 2006, 22:46
Alle Gluck Dazu!

Ruben en Loes
31 oktober 2006, 11:28
Laten we hopen dat het allemaal voor elkaar komt...blijf het volgen en blij duimen dat het goed komt!!

Top van je Sandra heb je maar mooi ff bemiddeld!!

Groetjes Loes

Cooper
31 oktober 2006, 12:41
Wij duimen hier ook voor Wodan. Maar ere wie ere toekomt Jan heeft gebeld met het asiel en gemaild met Jamie. Hopelijk komt alles snel goed voor Wodan.
Groetjes Sandra

inko2000
1 november 2006, 00:07
Ja, Ook Hier Duimen We Voor Wodan, Dat Hij Maar Gauw Uit Het Asiel Mag Komen En Een Gouden Mandje Krijgt.

nic
12 november 2006, 12:01
Hoi,
Hoe is het verder vergaan met Wodan? Want ik zie hem nog steeds als herplaatser staan.

Jamie
12 november 2006, 12:20
Hallo @all!
Leider hat das mit der Familie nicht geklappt, da der Mann und die Tochter zur Zeit beide krank sind.:(
Eventuell haben wir aber noch einen anderen Platz für Wodan. Das wird gerade noch geprüft.
Sobald sich etwas für Wodan ergibt, werdet ihr es erfahren.

Liebe Grüsse

Silvia, Jamie en Luna

inko2000
13 november 2006, 01:09
Dankeschön, ik möchte gern wissen, wie es geht mit Wodan.

Vie glück um eine zuhause zu finden Für ihm.

Danjel
3 december 2007, 20:44
Ik weet dat dit bericht al oud is waarop ik reageer, maar de bewuste blonde boef zit dus nog steeds in het asiel in Zwolle. Ze hebben hem nu Aidan genoemd, misschien om hem alfabetisch boven aan de lijst te krijgen (als Wodan stond hij op de laatste bladzijde). Het heeft dus nog steeds niet mogen baten. wie o wie weet iets? hij schijnt niet met andere reuen te kunnen , dus dat wordt bij ons ook niks. ik wil hem bij deze nogmaals onder de aandacht brengen, en hoop dat hij eindelijk een ander huisje krijgt!

nic
4 december 2007, 01:30
Toevallig zag ik hem gisteren ook staan en dacht al dat het 1 en dezelfde was!
Hier gaat het niet lukken, maar wie weet met dit beetje aandacht dat het nu bij iemand anders wel gaat lukken....

Jamie
5 december 2007, 00:27
Hoi,
ich habe auch gesehen, das Wodan nun Aidan ist. Es tut mir sehr leid, dass er immer noch im dierenasiel sitzt.:( Leider konnten wir ihn noch nicht helfen.
Wir haben noch nicht die richtigen Leute für ihn gefunden, er ist ein nicht ganz einfacher Hund und sollte nicht zu anderen Rüden. Hündinnen gehen eventuell, muß ausprobiert werden.

Wir bleiben am Ball...

Groetjes

Silvia en de BiN-Team

BukaNoes
23 januari 2008, 20:40
Ik zat toevallig op marktplaats te kijken naar bouviers die daar op staan.. en tot mijn verbazing zag ik een blonde bouvier staan onder de naam Aidan. Ik ben daarna meteen gaan kijken op de pagina van het zwolsdierenasiel en daar vond ik de zelfde foto's als bij de marktplaats foto's maar dan onder de naam Baldo..
ik trek hier de conclusie uit dat Baldo Aidan is en Adian Wodan.
De informatie over zijn leeftijd is op beide pagina's het zelfde, namelijk 6 jaar.
de persoon op marktplaats die de advertentie heeft gezet heeft wel een link met het zwols dierenasiel in een andere advertentie van een herdershond. Vreemd??
ik vind het persoonlijk erg raar dat een hond in het asiel ook aangeboden wordt op marktplaats..
het verhaal van wodan is iniedergeval nog niet afgelopen lijkt het.. krijgt wodan/adian/baldo nog een kans op een fijn huis??

van marktplaats kan ik geen link krijgen, maar als je zoekt op bouvier aidan in zwolle kom je er wel.. hier de link van het dierenasiel http://www.dierenasiel.nl/asieldieren/asieldier.php?pageNum_asieldieren=0&&totalRows_asieldieren=18&asielcode=nl80130002&diersoort=honden&id=12311

Danjel
27 januari 2008, 23:02
dat zei ik 2 berichten geleden al, misschien heb je die over het hoofd gezien. op zich vind ik het geen slecht idee dat asielhonden ook op marktplaats worden gezet, daar kijken toch ook weer mensen naar, en hoe eerder een hond geplaatst kan worden, hoe liever. de asiels geven echt niet zomaar een hond weg, er is bij mij thuis iemand komen kijken van asiel zwolle toen ik daar 3 jaar geleden een boef adopteerde, en ik woon echt niet om de hoek! goeie zaak, is om te voorkomen dat een hond niet weer overgeplaatst moet worden.

jogova
28 januari 2008, 10:43
Op zich wel een goei zaak om Wodan zo in het zicht te plaatsen
op marktplaats,hij zit er nu al zo lang,hij zat er al toen wij Laica
haalden,zij hebben samen gezeten en wij waren van plan om hem gelijk erbij te nemen tot wij hoorde dat hij absoluut niet met katten of
andere reuen samen kon.
Wat de controle van het Zwols asiel betreft weet ik niet want wij
hebben Laica nu al meer dan een jaar:Dmaar niemand gezien of
gehoord.
Wij hopen wel dat Wodan(Aidan of Baldo)nu toch wel zo snel
mogelijk een goede baas zal krijgen.

Groetjes,

BukaNoes
28 januari 2008, 18:00
Danjel;
ja dat had ik gelezen, alleen was hij nadat hij adian was genoemd weer even van de site afgehaald en nu dus onder Baldo terug gezet en nu ook op marktplaats met andere foto's erbij.
en ik vind het ook wel goed dat hij op meer aandacht krijgt op marktplaats, maar ben dan eerlijk en zet het er bij dat hij vanuit het asiel komt.
maar het alle liefde hoop ik dat hij snel een fijn huis krijgt!