Volledige versie bekijken : tumor lever/mild
angel1998
10 november 2006, 13:55
hallo,
Vandaag gingen wij met bowie(9 jr en 8 mnd)naar de dierenarts voor jaarlijkse prikken ,bij onderzoek constateerde de da een tumor in lever/mild.Zij vertelde dat als dit geopereerd werd bowie nog een jaartje langer te leven had.Wie heeft ervaringen met operatie van lever en mildtumors?
vriendelijke groetjes esthy,en bowie
ps begin dit jaar had onze ander bouvier angel melkkliertumor en die is geopereerd met zeer goed succes
ringostar
10 november 2006, 18:16
allereerst wil ik je laten weten dat ik ontzettend met je meeleef omdat ook wij een boef hebben verloren aan een tumor aan de mild.
wij hebben hem niet laten opereren omdat ze niet met zekerheid konden zeggen hoe het dan zou gaan.
we zijn er mee naar noordwijk gegaan voor een scan en bioptie want dan zouden ze kunnen zeggen hoe en wat.....
nou na de uitslag van de bioptie wisten ze nog niet echt veel dus hebben we hem niet laten opereren.
wat is de diagnose van de DA als je niets laat doen?
onze kanjer ringo is na 4 dagen overleden het gezwel was waarschijnlijk open gebarsten we hebben hem niet langer laten lijden en hem thuis op zijn vertrouwde kleed in laten slapen.
ik wens je in ieder geval veel sterkte toe de komende tijd
liefs marlies
poot en knuffel van Enzo
angel1998
10 november 2006, 19:47
hallo ringostar
de dierenarts is bang dat als we niet snel actie nemen dat de tumor gaat klappen en dan is het einde nabij voor onze schat.ze is nl ongemerkt ookal 7 kilo afgevallen en ze was al geen vetpot,nooit geweest.
we hebben haar met 18mnd uit het asiel meegenomen ,de andere boef was 11 mnd toen ze bij ons kwam ook uit het asiel ,zijn samen daar terecht gekomen en dus ook samen bij ons omdat ze niet zonder elkaar kunnen.Dus mocht bowie t niet redden krijgt angel t zwaar en ben ik bang dat ze vaker epeleptische aanvallen krijgt wat ook weer risico`s geeft.Ik was zo blij dat angel het gered had met de melkklier tumoren en nu bowie tumoren dat ik heb t erg moeilijk op dit moment en staan de tranen erg hoog.Maar sla me der wel doorheen en zal al t mogelijke doen om bowie te kunnen houden.
groetjes esthy,bowie en angel
Chanel
10 november 2006, 22:41
Kan me voorstellen dat je ondersteboven bent van zo'n rotbericht. Sterkte (we duimen voor je!).
Ruben en Loes
10 november 2006, 23:34
Wat een vreselijk bericht, wij hebben vroeger een kruising herder/bouvier gehad onze Sam, die ook een tumor in de lever had...Toen we op een dag wilde gaan wandelen had sam niet zoveel puf...niks voor sam hij had altijd zin om te spelen en te wandelen.... hij liep heel langzaam...geen goed gevoel dus hup dierenarts gebeld, die vertelde dat er een gezwel in de lever zat en waarschijnlijk was stuk gegaan... omdat er geen tijd te verliezen was werd onze sam diezelfde dag nog geopereerd, om te kijken of er nog wat voor onze trouwe makker te doen was.... op onze voeten is hij door de narcose gaan slapen en helaas nooit meer wakker geworden...de dierenarts vertelde ons dat hij niets meer voor hem kon doen, wat hij van binnen had gezien was heel erg.... dus hebben wij de beslissing moeten nemen om sam diezelfde dag nog in te(terwijl hij onder narcose was van de operatie) laten inslapen....dus ik zou als ik jou was je boeffie laten opereren voordat het gezwel mocht stuk gaan. Joh je hart huilt weer als je eraan denkt. Ik hoop voor jou dat het beter af mag lopen voor je boeffie.
Heel veel sterkte en ik zal voor je duimen dat je boeffie erdoor mag komen.
Groetjes en een knuffel voor je boeffie
Loes
Ebonoss
11 november 2006, 00:09
Hallo Angel,
Wat een akelig bericht voor jullie....ik leef erg met jullie mee!
Onze Silva is vorig jaar aan een ander soort leverkanker overleden, maar dat was niet meer te stuiten, ze had "crusting rash" dat is een vrij zeldzame ziekte die de patholoog nog maar 2 x in 10 jaar had meegemaakt en helaas voor ons nu 3x in 10 jaar....
Het begon met kapotte eeltkussentjes die maar niet wilden genezen, daarna korsten op haar neus, ellebogen en voetzooltjes en uiteindelijk dus leverkanker.
Al deze symptomen vormen één ziekte, de "crusting rash".
Door dat de ziekte zo zeldzaam is wist de DA ook niet hoe haar te behandelen en richtten wij ons alleen op haar kapotte voetzooltjes.
Wij hebben nog een (heel akelige) biopsie laten verrichten op haar zooltjes maar één dag voor de uitslag "terminale crusting rash" binnenkwam is ze overleden.
:) Ik heb begrepen dat jullie Bowie als je nu operatief laat ingrijpen, in ieder geval nog een poosje mee kan....en dat is toch een heel positief bericht!
Ik kan je verzekeren dat ik er veel voor over zou hebben gehad als Silva nog een jaartje bij ons was gebleven!
Ik wens jullie in ieder geval heel veel sterkte!
Heel veel boevenknufs voor jullie allemaal van Ebony.
ringostar
11 november 2006, 12:50
misschien ben je er wel vroeg genoeg bij en kan Angel inderdaad nog een jaartje mee.... ik zou dan zeker overwegen om haar te laten opereren.
helaas was het voor onze Ringo te laat het was al in een te ver gevorderd stadium en ze konden niets over de prognose zeggen.
ik wilde het risico niet nemen dat hij tijdens de operatie zou sterven dus daarom ons besluit om niet te opereren.
als ze hadden gezegd dat hij dan nog een jaartje mee zou gaan had ik hem ook zeker laten opereren.
nogmaals heel veel sterkte voor jullie allemaal
hartelijke groetjes marlies
lik van enzo
inko2000
14 november 2006, 23:14
Hoi Angel,
Ook ik leef erg met jullie mee, wat jullie lieve Bowie betreft. Ik hoop, dat hij geopereerd kan worden en in ieder geval nog langer bij jullie mag blijven.
Sterkte met Bowie.