Volledige versie bekijken : berijden visite
onze reu van 6 jaar kan het niet laten de visite te willen berijden,we overwegen een castratie,maar misschien weet iemand een oplossing met homeopathie.
Marcel +Sil
12 juli 2002, 19:38
Het probleem komt mij bekend voor en ik ben met mijn bouvier hiervoor zelfs naar een gedragsbegeleider geweest.
Ik ben veel wijzer van geworden,want het gedrag heeft niets met zijn voortplantingsdrift te maken.
Een castratie is misschien een oplossing maar het hoeft niet.
Je bouvier heeft bij jouw visite een zeer dominant gedrag.
Dat had mijn bouvier tegen mij ook en het is een kwestie van optreden tegen dit gedrag.
Ga consequent optreden tegen je bouvier.
Laat duidelijk merken dat jij de baas bent.
Ik schrijf uit ervaring dat je denkt dat je dat al doet.
Toch ben ik er met de gedragsbegeleider achtergekomen dat dit allerminst het geval was.
Lukt het je niet om het gedrag af te leren dan kan ik je alleen maar adviseren om met je bouvier zo'n gedragsbegeleider te bezoeken en hem jouw te helpen bij het probleem.
Succes
chanicha
4 juli 2004, 10:40
Ik sluit mij bij bovenstaande aan, ik heb zelf een pup genomen toen mijn dochters nog klein waren 6 en 3 en heb er toen extra op gelet en hij heeft het 1 keer gedaan en ik pakte hem direct in zijn nekvel en heb hem goed duidelijk gemaakt dat ik dat niet wilde hebben, alleen al het moment dat hij zag dat ik het zag was in principe al voldoende volgens mij ~0
Daarna heb ik nooit meer last van gehad :D