Volledige versie bekijken : Help!!!! Een Bouvier!!!
Chanel
13 november 2006, 18:37
De laatste tijd kom ik het volgende opmerkelijk veel tegen.
Ik loop met de honden en mensen zijn zeer geïnteresseerd en maken een praatje. Honden lopen los en rennen achter elkaar aan, niets aan de hand. Mensen halen mijn honden aan, vaak nog met de opmerking wat een leuke, lieve koppen etc. etc.
Vervolgens begint het over het ras. Kennenlijk hebben deze mensen Bouviers nog steeds rondom gecoupeerd voor ogen en hebben Bouviers een negatieve naam. Op het moment dat ik het ras Bouvier zeg zie ik een verstarring bij de mensen en durven mijn honden niet meer aan te halen. De volgende keren worden onze honden toch min of meer ontweken, roepen hun eigen honden bij zich of lopen heel snel door.
Het begon mij echt op te vallen en ik heb (misschien vals) de proef eens op de som genomen en er omheen gedraaid of gezegd dat het "een soort Briards" waren (hahahaha). Het opmerkelijke is dat DEZE mensen mijn honden nog steeds lief en leuk vinden en dat ze gerust mogen blijven rennen met de meest kleine hondjes.
Gek???? Of hebben Bouviers nog steeds een slechte naam???
nic
13 november 2006, 19:03
Herkenbaar!!!
Enkele woorden die ik te horen krijg is, O zijn ze niet gevaarlijk? Of Nou jij hoeft niet bang te zijn! Heb soms het gevoel dat ik ze moet verdedigen, zo van het zijn schatten van honden hoor... En dan zie ik ze kijken jaja zal wel, met hun hond, bij mij vandaan. :D Maar ik maak er zelf ook wel grappen om, kijk maar uit hap, slik, weg hahaha :p
Ebonoss
13 november 2006, 19:12
:D Nou hier niet hoor!!!!
Ik ben hier in de wijde omgeving de enige met een boef....
:D Iedereen, een enkele uitzondering daargelaten is gek met haar.
Die uitzonderingen die bang zijn van haar, die zijn al bang voor een luttenkikker (dank je Bob!)
;) En iedereen die me aanspreekt weet ook direct dat Ebony een boef is!
Wij worden regelmatig tijdens onze wandelingen aangehouden door mensen die claimen vroeger ook een boef gehad te hebben en dan behoorlijk emotioneel worden.
Meestal zijn dat jonge mensen die geen tijd hebben voor een hond, ze hebben beiden een voltijdbaan, maar zijn wel opgegroeid met boefs.
Of het zijn oudere mensen die ook qua behuizing nu niet meer in staat zijn om zo'n grote en toch wel bewerkelijke hond te hebben.
http://www.bouvierforum.nl/images/icons/icon14.gifKortom, Ebony is "wereldberoemd" in Chicago a/d Maas!!
lars
13 november 2006, 19:23
Wij hebben ook totaal geen last van negatieve reactie's.
Ook net als overstort veel reactie´s van mensen die in het verleden zelf een boef hebben gehad.
Ik kwam laatst een hele oude vrouw tegen met een rollator die ook heel emotioneel reageerde,wat bleek ze had in het verleden zelf altijd boefjes gehad en er was voor haar maar 1 hond en dat was een boef.
Ze hoopte dat ik nog vaak langs het bejaardentehuis zou lopen zodat ze zoran nog geregeld zou kunnen zien.
Lief he !!
kenter
13 november 2006, 23:31
Dat heb ik ook ..haha, krijg vaak de opmerking van oudere mensen over het kweken van spierballen als ik met alle drie tegelijk loop.:D
En ze vinden ze allemaal erg lief...en koddig als ze naast elkaar gaan zitten voor het oversteken..
Loop af en toe langs de school aan de overkant en dan willen de kids aaien...ik waarschuw wel dat Brista springt maar dat vinden ze wel spannend..ze vinden het net een grote knuffelbeer...;)
En de mensen met de JR die lopen zelf al om met de verontschuldiging voor het gekef etc van hun hond...
inko2000
13 november 2006, 23:52
Ook hier alleen maar goede reacties, want ook Yassar is de enige boef in de buurt.
Kai
14 november 2006, 08:36
Wir haben überwiegend positive Reaktionen auf unsere
beiden Bouviers.
Das netteste hat 'mal ein Kind gesagt:
"Mama, guck 'mal ein Bär, der sieht aus wie ein Hund"! :)
Gruß Kai
loes
14 november 2006, 09:03
Wij hebben dat, toen Loes nog pup was, weleens gehad, dat mensen na lief geaai een stap achter uit zetten toen ze hoorden dat dat schattige bolletje een bouvier is. maar nu eigenlijk niet meer, laatst nog een keer met de juf die op huisbezoek was en Loes heel leuk vond, die zei "ben blij dat ik niet gelijk wist dat het een bouvier is, want daar ben ik heel bang" voor, nou ja:cool:
dorine
14 november 2006, 10:06
Mensen zien dit ook voor een bouvier aan als ik met beide op straat loop.
Krijg dan opmerkingen van zo heb je er nu 2, is het een jong van die andere?
Sinds enige weken heb ik er een ander hondje bij. Ze is nu 4,5 maand.
kenter
14 november 2006, 10:56
hahaha dachten ze bij ons ook !1 Toen we Kanjer nog niet hadden en met Brista, Rowan en Shirley ( kruising poedel/friese stabij) liepen zeiden de kinderen altijd pa, ma en een baby..
Ook volwassenen dachten dat zij een pup van onze twee boeven was ;)
jumbojet
14 november 2006, 12:16
Ja, Jumbo is ook de loebas in de buurt.
Met Rody mijn eerste blonde boef liep ik vaak met twee westie's van de buren. Kreeg ook vaak de vraag of Rody de moeder was:p
En bij Jumbo krijg ik nog wel eens de vraag of hij oud is. Als ik door het dorp loop, dan "sjokt" hij met me mee. (in het bos is het een spring in het veld en rent er wat af) en omdat hij "grijze" haren heeft wordt het al snel een oude hond:D
Jet
14 november 2006, 17:23
[onze luca is ook de enige in de buurt.
De reactie die wij krijgen is die van o, wat mooi met een staart! Ziet er heel anders uit. En men vindt haar mooi lopen, dus alleen maar positief.
Jet en Luca
Ruben en Loes
14 november 2006, 20:23
Ik ben eens met Boris door Amsterdam gelopen...kennen jullie de kalverstraat?? altijd druk je kan amper doorlopen zoveel mensen lopen daar op zaterdag lekker te shoppen, nou Boris was nog niet helemaal volwassen maar Ruben en ik namen hem mee om ook door drukke straten te lopen ff socialseren hihihi affijn zelfs in de één van de drukste winkelstraten hadden Ruben en ik alle ruimte, Boris liep voor ons (hihi)en de mensen voor ons weken opzij en sloten zich achter ons weer hihihihi zo bang waren ze voor me lieve Boris..... je hoorde sommige mensen zeggen brrrr dat is een bouvier..... eneuhhh die is groot maar ja met zo hele (lieve boef) enge bouvier kan je wel lekker doorlopen op deze manier hihihihi
Groetjes Loes
bella
14 november 2006, 20:31
Ik heb dezelfde ervaring als Loes maar dan op schiphol. Alle ruimte van de wereld. Boef liep keurig naast me maar toch die blikken spraken boekdelen. Zelfs 2 marechaussees liepen om hahaha. Ik zrg het eerlijk, ik groeide!!!! Ik hoorde de "heren" nog wel zeggen "dat is ook een moordwapen wat ze bij zich heeft". Op zich natuurlijk wel als zo een hond het op zijn heupen krijgt, maar ik vond de opmerking van hun toch tegenvallen. Per slot werken zij daar ook met honden.
groetjes, Bella
wg veck
14 november 2006, 20:40
argos is hier ook de enige blonde boef die sammen met zijn 2 dames het park onveilig maken als je zeg dat de grote een boef is zijn ze weg en inderdaad in de stad opzaterdag als er mark is heel veel ruimte
shari
14 november 2006, 22:22
Wij hebben een soortgelijke maar toch iets andere ervaring. Onze andere hond is een Mechelse Herder. Een hele lieve lobbes. De hele buurt is helemaal gek van hem.
Tot men hoort dat het een "politiehond" is. Dan wordt het vaak ineens heel anders. Of de mensen lopen direct een straatje om, want een politiehond bijt....of de mensen geloven het niet. Zo'n lobbes, dat kan niet....
Onze bouvier is een verhaal apart. Die gaat iedereen uit de weg. Zij is ook niet zo lief voor andere honden. Dus dat kan ik ergens wel begrijpen en vind het soms ook wel handig. Wat ik wel vreemde reactie vond is dat toen wij haar bij het asiel gingen bekijken er nog meer mensen waren die een hond wilden. Het maakte niet uit wat voor ras. Toen de medewerkster van het asiel vertelde dat er een bouvier voor herplaatsing zat, was de reactie:"alles mag, maar geen bouvier"
Chanel
15 november 2006, 15:33
Pffff, ik was al bang dat ik in een "verkeerd" gebied woonde naar aanleiding van een groot aantal juist positieve reacties ten opzichte van de Bouvier;) (ben jaloers).
Ook hier zijn inderdaad mensen die zeer positief reageren (hebben een boef gehad of kennen het ras). Sommige mensen stoppen zelfs met de auto of van de fiets om kennis met onze honden te maken (wat ik overigens ook wel weer het andere uiterste vind hoor).
Er blijven echter een aantal mensen over (ik loop natuurlijk vaak met meerdere honden, misschien ook een verschil). De wanneer ze me aan zien komen al op meer dan 100 meter oversteken of omkeren. Of, zoals ik begon, pas op het moment dat ik het "toverwoord" Bouvier uitspreek ineens heel anders dan daarvoor gaan reageren. Dat vind ik gewoon heel raar en opmerkelijk.
Jolinda
15 november 2006, 19:41
Hier is het heel verschillend.
Wij wonen tussen een, hoe zal ik het noemen, 'gekleurde wijk' en een 'witte wijk'.
Onze ervaring is dat bijna alle mensen uit de 'gekleurde wijk' heel erg bang zijn voor Xantoz
ik werd savonds een keer aangesproken door een groep jongens, ik had het er niet op en had mn mobiel al in mn zak vast :D ( held he ;) )
Eerst werden er wat rare opmerkingen gemaakt vanuit de verte maar toen ik dichterbij kwam zagen ze xantoz
Ik zag ze achteruit stappen ( in het gras, en niet meer op de stoep).
Toen kreeg ik de vraag: Bijt ie?
Ik heel stoer : Alleen als ik het het zeg :cool:
Vanaf die dag wordt ik vriendelijk gegroet als ik er savonds langsloop :p
( hehe Xantoz vangt niet eens een vlieg, haha, ik maak ze maar niet wijzer geloof ik )
Verder krijgen we ook veel reacties van mensen die een boef hebben gehad.
Een man ( nu invalide) stop altijd met zijn scootmobiel om even met Xantoz te spelen. Erg leuk!!
inko2000
15 november 2006, 21:25
Hoi Jolinda,
nee, laat het maar mooi zo. Eentje die je beschermt, wat ook echt wel zo is, als het erop aankomt natuurlijk. Ze zijn zo trouw, ze laten hun baasjes toch niks aandoen?