PDA

Volledige versie bekijken : bouvierpup bij andere hondjes

Attesja
18 november 2006, 01:42
Hallo allemaal, ik zal me even voorstellen. Wij, mijn man en ik wonen sinds 4,5 jaar in Zuid-Frankrijk. We zijn beiden met de vut. Wij hebben momenteel 2 cavalier reutjes, Joffrey , een tricolor van bijna 4 jaar en Tzigane, een black and tan, van bijna 3 jaar oud. Begin februari verwachten wij onze bouvierpup, een teefje. Wij hebben veel gelezen over de boef en kennen in onze kennissenkring ook mensen die een bouvier hebben. Aangezien wij vrij open wonen, wilden wij graag een hond, die de boel een beetje mee in de gaten houdt. Tevens wilden wij een kameraad erbij. Zodoende kwamen wij op het idee een bouvier te nemen. Zij komt van een goede fokker in Nederland. Mijn vraag is krijgen we straks geen problemen met de grote bouvier en de kleine cavaliertjes? Daar we nu twee reutjes hebben, hebben we bewust voor een bouvierteefje gekozen. Heeft iemand ervaring met een dergelijke situatie. Ik hoor graag jullie commentaar. Groetjes Annette

nic
18 november 2006, 09:34
Hoi Annette,

Allereerst van harte Welkom hier op dit zo populaire, verslavende forum :D Zuid Frankrijk zei je? Heerlijk hoor!

Wat je vraag betreft, ik heb er geen ervaring mee, maar het lijkt me geen probleem. Je krijgt de bouvier als pup, en als er een goede roedel orde is zal het mijn insziens geen problemen veroorzaken.

Hier heb ik 2 afstandsboeven met katten moeten leren leven. Waarvan de teef ze dus beschermt en de reu ze alsnog zeer interresant vind (niet in het kwade)

Heel veel succes met je pup straks en ik hoop dat we hier je verhalen mogen lezen.

Wieke
18 november 2006, 10:11
Ik denk niet dat het problemen geeft. Als het goed is heb je nu al een roedlleider. Ik heb een Jack Russell van 7 jaar en een Labrador van 6 jaar. Vanaf het momen dat de labpup erbij kwam was de jack de leider. Een half jaar geleden heb ik een oude bouvier mee naar huis genomen (zwerver). Deze staat in rangorde helemaal onderaan en heeft zich daar zonder problemen in gevoegd. Het is grappig om te zien hoe dat kleine jackie van 5 kilo die grote boef van ruim 40 kilo verdedigt. De boef is een goedsul en toen ie laatst werd aangevallen door de hond van de buren (mijn honden netjes aan de riem en dat kreng van de buren los) heeft mijn jackie de boef ontzet. Buurvrouw kon wel gelijk door naar de dierenarts. Eigen schuld, dikke bult. Jouw pup zal de anderen dus beslist als zijn meerderen herkennen en dat ie groter wordt dan de anderen heeft daar niets mee te maken.
Groeten,
Wieke, Sammy, Joy en Remi

loes
18 november 2006, 11:11
Hoi welkom op het forum, ook hier groot en klein vredig levend naast elkaar, wij hebben een boef en een kruising westy en dat gaat harstikke goed.

Attesja
18 november 2006, 12:45
Ik ben blij te horen dat het geen problemen zal geven. Wij verheugen ons zo op haar komst en natuurlijk houd ik jullie op de hoogte van onze nieuwe aanwinst. Groetjes Annette, Joffrey en Tzigane

Boefbinck
18 november 2006, 20:30
Hallo,

Ook hier tot nu toe geen problemen met een boef erbij. Er waren al twee westies (allebei reutjes, toen 9 en bijna 4 jaar oud) Om die reden wilden wij in eerste instantie ook een bouvierteefje nemen. Echter, dit werd ons door zowel de fokker van de westies als die van de bouvier sterk afgeraden. Dit zou nl. problemen kunnen gaan geven wanneer het teefje loops zou worden werd ons verteld (hoe klein ook, het blijven tenslotte wel mannetjes :D )
Na lang wikken en wegen hebben we uiteindelijk toch gekozen voor een bouvierreu. En hier hebben we tot op de dag van vandaag nog steeds geen spijt van kan ik je zeggen. Inderdaad is het grappig om te zien hoe de oudste westie die grote bouvier de baas is en blijft. Wanneer je het ze zelf laat bepalen (je moet er natuurlijk wel voor zorgen dat jij degene bent die de grenzen bepaalt!!!!!;) ) worden de rangen en standen in de roedel vanzelf duidelijk.
Af en toe hou je wel je hart vast wanneer je ze samen ziet stoeien vanwege het verschil in grootte maar uiteindelijk weet je wel wat je aan ze hebt wanneer ze bij elkaar zijn.
Heel veel succes met jullie nieuwe aanwinst.

Groetjes Christine

P.S.: pas wel op: wanneer je eenmaal besmet bent met het "bouviervirus" is er absoluut geen weg terug meer!!!!!!!!!!!! :p

Attesja
18 november 2006, 20:54
Wij hebben er met onze fokker over gesproken en zijn van plan ons teefje zo snel als mag te laten steriliseren. Dit ivm onze twee reutjes die nog helemaal in tact zijn hahaha. Onze fokker dacht dat het problemen zou kunnen geven om 3 reuen bij elkaar te zetten, vooral als er loopse teefjes in de buurt zouden zijn. Dan zou de rangorde wel eens op een harde manier kunnen worden bepaald. Maar als ik al hoor hoe goed reuen bij elkaar kunnen , dan maak ik me helemaal geen zorgen meer. Bedankt voor de reaktie. Annette

inko2000
19 november 2006, 00:36
Ook namens mij HARTELIJK WELKOM OP DIT GEZELLIG EN INFORMATIEF FORUM.

OOK HIER EEN BOEF EN EEN SHIH TZU. DE SHIH TZU HADDEN WE AL EN TOEN KWAM ONZE BOEF ERBIJ. HET ZIJN NU TWEE POTEN OP ÉÉN BUIK, EIGENLIJK AL DIRECT VANF HET BEGIN EN JA, ONZE SHIH TZU BEPAALDE DE RANGORDE. ZE KUNNE NU ABSOLUUT NIET ZONDER ELKAAR, WAAR DE ÉÉN IS, IS DE ANDER OOK. SUPER.

VEEL SUCCES MET JULLIE LIEVE SCHAT. TER ZIJNER TIJD ZIEN WE DE FOTO'S WEL VERSCHIJNEN.

lars
19 november 2006, 08:11
Ook vanuit groningen van harte welkom op dit zeer verslavende forum waar de boef liefhebbers lief en leed met elkaar delen.

Chanel
19 november 2006, 08:24
Ook vanuit hier welkom op het forum. Leuk een Boef erbij. Onze Max is opgegroeid met een Westie (teefje) van de buren. Hij vond haar nooit zo intressant als ze loops was (in tegenstelling tot onze meiden boefjes nu). Misschien had hij door dat het niet paste (???) We hebben toen wel eens gelachen om het voorstellen van die combinatie.

lars
19 november 2006, 09:04
Hallo chanel

Die combinatie was vast een boestie geworden :D