PDA

Volledige versie bekijken : niet goed hangende oren

Jeanet
23 november 2006, 07:36
Hallo,

Ik heb een boef van 15 weken en nu beginnen z'n oren ongelijk te hangen.
Heeft iemand miss tips wat ik hier mee kan doen....
Heb al tape aan de binnen kant geprobeert maar blijft niet zitten.
Miss gebruik ik verkeerde tape...

Nou ik hoop wat tips te krijgen.

lars
23 november 2006, 07:43
Hallo jeanet

Ook onze zoran had zijn oren op die leeftijd alle kanten op liggen.
En een oor lag wekenlang dwars over zijn kop heen,was een heel koddig gezicht.
Bij zoran bleek het met het wisselen van zijn tanden te maken te hebben.
Vanaf dat hij klaar was met wisselen had hij zijn oren hangen zoals het hoort :D.
Wees niet ongerust het komt allemaal goed;)

veyron
23 november 2006, 08:31
hallo Jeanette

maak je niet ongerust!!!!
de oren "zakken" nadat de boef z'n tanden gewisseld heeft.
zeker niet aan prutsen met tape etc.
zelfs nu nog, als Veyron tegen 200 km/u door de velden scheurt flappen z'n oren binnenstebuiten tegen z'n kop.
wij lachen dan en noemen het "racestand":D
maar als ie dan effe met z'n kop schudt dan hangt alles weer netjes op z'n plek.

dus, maak je geen zorgen, dat valt allemaal wel in de plooi!

groetjes
Veyron:cool: & Birte

bonnie
23 november 2006, 09:41
dit komt lang niet altijd vanzelf goed en als ze niet op tijd geplakt worden hangen de oren voor altijd verkeerd.

sabine
23 november 2006, 13:47
Onze Blitz wordt nu bijna een jaar oud en heeft ook een oor wat hem dwars over de kop zit, net of hij altijd zij wind heeft.
Ik laat het zo, ik stoor me er niet aan, dit is Blitz !!
Maar ik geloof dat hij het tanden wisselen nu wel achter de rug heeft !

Groetjes Sabine

Jeanet
23 november 2006, 14:37
Ja ik heb zelf ook gehoord dat het te maken heeft met het wisselen van de tanden.
En dat je de oren moest corrigeren zoalng ze aan het wisselen zijn.
En zo gauw ze gewisseld hebben ......zo blijven de oren dan staan.

Maar hij heeft 1 oor hoger zitten........

En hij is nog niet begonnen met wisselen...zal wel gauw beginnen denk ik....

Jolinda
23 november 2006, 18:51
hallo!
Toen Xantoz aan het wisselen was , leek het wel een herder.
Beide oren stonden echt kaarsrechtop :D
Wij hebben op advies van de trimster Xantoz oren wel afgeplakt.
We deden dit 2 dagen dmv tape aan zn beide oren en dan onder zn kin langs.
We waren die 2 dagen wel de hele tijd thuis om het in de gaten te houden. (zaterdag , zondag)
Na 2 dagen haalden we het er af en dan masserden we zijn oren.
Dan wachtten we weer een week en dan deden we het nog een keer.
Dit hebben we een aantal keren herhaald.
Zijn oren hangen nu mooi behalve als hij net als veyron met 200 km/h rondsjeest.:D dan flappen ze nog wel eens om.

groetjes, Jolinda

sabine
24 november 2006, 04:17
Dat kan op een leeftijd van 1 jaar niet meer hé ?? Als ik ze nu afplak dan heeft dat weinig zin of wel ???

Groetjes sabine

Chanel
24 november 2006, 07:40
Onze Max heeft "konijnenoren". Is nooit meer goedgekomen (kijk maar bij mijn profielfoto). Ziet er wel grappig uit, maar wilde dit toch echt bij de andere hondenoren voorkomen.
Ook de oren van Sam destijds en de pups dit jaar gingen met het wisselen rechtopstaan.
Neem een stuk breed elastiek (bijv. knoopsgatenelastiek div. kleuren). Meet af onder de kin, van oorpunt naar oorpunt. Niet te strak, niet te los. Zeg maar net alsof iemand een koord van een pet of hoed onder de kin heeft. Lijm (goede lijm bijv. Bisonkit) op de haren van de oorpunten en uiteinden van het elastiek. Plak punten vast. Je moet er met gemak je handen tussen kunnen krijgen. Het elastiek kan je over de kop omhoog doen om de oren schoon te maken (ze zijn nl. niet afgesloten). Ik heb het wel een paar weken volgehouden. Lijm laat vanzelf los of kan later zorgvuldig van de haren geknipt worden.
Voordelen:
Je ziet er niets van. De oren kunnen doorluchten. Kunt precies de juiste stand bepalen. Honden hebben er zelf geen last van.
Nadelen:
Opletten dat het niet voortijdig loslaat. Rekening houden dat hij iets onder zijn kin heeft.

Resultaat: 12 stuks prachtig hangende oren!

Jolinda
25 november 2006, 09:33
ik hoorde laatst dat je ook een euro in de oren kon plakken.
En omdat dit zwaar is ze ook gaan hangen.
Ik heb hier zelf geen ervaring mee, maar misschien iemand van jullie?

groetjes, jolinda
pootje Xantoz

Jeanet
25 november 2006, 09:40
Hallo allemaal,

Ten eerste bedankt voor jullie reacties...

Ik ga zeker wat uitproberen.....

Met het elastiek onder de kin door lijkt me een goed idee chanel.

Zou een euro zwaar genoeg zijn jolinde ...ik weet het niet....

Miss weet iemand dat?

Roel
25 november 2006, 12:00
Ja ik heb zelf ook gehoord dat het te maken heeft met het wisselen van de tanden.
En dat je de oren moest corrigeren zoalng ze aan het wisselen zijn.
En zo gauw ze gewisseld hebben ......zo blijven de oren dan staan.

Maar hij heeft 1 oor hoger zitten........

En hij is nog niet begonnen met wisselen...zal wel gauw beginnen denk ik....
De oren gaan al verkeert staan voor het wisselen maar valt pas op als de boef aan het wisselen is omdat het dan erger wordt.
Bonnie heeft gelijk dat als je er vanaf het begin niets aan heb gedaan het dan geen zin meer heeft.
Vanzelf komt het niet meer goed.

Jolinda
25 november 2006, 12:15
2 euro :D of 2 2euro's op elkaar geplakt :D
haha.

Kijk maar wat jou het beste lijkt! ik heb geen ervaring met de euro's.
Wij hebben het gewoon met ductape gedaan.
Succes ermee!

Groetjes, Jolinda
Pootje een zeer vermoeide Xantoz ( zijn net wezen fietsen)

Ebonoss
25 november 2006, 13:12
hoi Jeanet,

;) Ik heb nog wel een idee om oren te plakken. Het is ff knutselen maar ik vond het een goede methode en Ebony heeft de oortjes nu goed staan!
Ik heb dat gedaan ná het wisselen ( ze was toen +/- 10 maanden) omdat ze haar oren veel te hoog droeg en 1 oortje constant over haar koppie lag als een petje!

Je neemt een rol sportpleister, de breedste maat, waarschijnlijk te koop in een sportzaak of apotheek.
De pleister van mij kwam uit België.

dan plak je met tix een reepje klittenband, verkrijgbaar bij elke Zeemanvestiging, op de pleister (die dan nog op de rol zit) en laat het ff drogen.

Als het droog is knip je een stuk van die pleister met daarop gekleefd het stripje klittenband eraf in de vorm van een oortje.
Eerst binnenkant oortje ontvetten en scheren en dan plak je in de binnenkant de geprepareerde pleister erop.

ff paar minuten laten zitten en goed aandrukken totdat je merkt dat het goed plakt.

Dan pakje het andere deel van de klittenband en knipt een kinbandje op maat en bevestigd dat aan de stripjes die nu middels de geprepareerde pleister op de binnenkant oortjes gekleefd zitten en voila, als je zwart klittenband gebruikt en je hebt een donkere boef, zie je d'r nix van!
Voordeel is dat je het bandje op elk gewenst tijdstip kunt afdoen om ff te luchten!

:( Maar ga niet expirimenteren met euro's of stukjes lood, dat is gevaarlijk als ze dat per ongeluk opeten!!

Succes!

Chanel
25 november 2006, 13:39
Ben er inderdaad vergeten bij te vertellen dat de lijm en elastiek ook aan de binnenkant van de oorpunt moet (voor mij zo logisch, heb afgelopen jaar niets anders gedaan, maar voor een ander niet natuurlijk).
Heb ook van de Euro gehoord. Wordt veel gedaan bij boxers. Deze hebben toch wat "slappere" oren. Het schijnt ook dat ze deze door het gewicht vaak verliezen wanneer ze aan het spelen zijn. Net zoals de lijm loslaat van het elastiek. Je moet dus (buiten dat het me inderdaad nogal gevaarlijk lijkt) ook een dikke beurs hebben :D.

Ruben en Loes
26 november 2006, 23:06
hahah ja die heeft onze Boris-Istra ook gehad hoor... lagen over elkaar heen hihi zo lief...maar omdat ik met Boris een paar showtjes ging lopen werd me aangeraden ze te plakken en zo kwam er op zijn keurrapporten een uitmuntende oordracht te staan! Het afplakken duurt totdat ze gewisseld hebben, toen we ze voor de eerste keer afplakte vond hij dat maar maar vreemd, al was hij er snel aan gewend hoor, af en toe wat orenlucht uurtjes (ihih zo noemde ik dat) en dan weer nieuwe pleisters aan de puntjes van de oren en een dubbele pleister onder zijn kin (zodat het geen pijn deed als je zijn pleister eraf zou halen) en Boris kon weer spelen. Ik denk ook als je echt van plan bent te gaan showen met je boef je wel de oren beter kan afplakken en anders ja ben je vrij om te doen wat je zelf wil toch?!
mijn lieve ouwe lappie Igor die helaas overleden is dit jaar heeft nooit geen shows gelopen, en ook die had als hij hard gerend had of lekker had liggen slapen zijn oren helemaal plat naar achteren liggen maar met een paar schuddekoppies zaten zijn oren zo weer goed al stond er één oortje altijd ietsje hoger....bij Igor nooit aan showen gedacht dus ook nooit aan zijn oren plakken gedacht, wist niet eens dat het bestond toen!!

Groetjes Loes

Esprit
2 februari 2007, 17:00
Op hoeveel weken/ maanden kan je het beste plakken?

Chanel
2 februari 2007, 17:40
Wanneer je ziet dat ze "omklappen", wanneer ze willen gaan "staan" of wanneer ze "dubbel gaan klappen". Niet zozeer de leeftijd, beetje afhankelijk van de hond. Je ziet het vanzelf.

kamaya
18 februari 2007, 16:37
hoy jolinda

onze blonde bouvier kay is 21 weken oud en sinds korte tijd hangd zijn ene oor helemaal boven op zijn kopje tewijl het andere oortje normaal hangt,
wij kwamen vandaag een bouvier tegen met zijn vrouwtje die ons vertelde dat we iets aan dat oortje moesten doen dus wij gaan kijken op dit forum

en wij gaan het eens proberen met een 2 euro munt of de munt blijft ziten is nog de vraag maar het ziet er primma uit zo oortjes hangen mooi gelijk

Jolinda
20 februari 2007, 22:31
hehe fijn dat ze nu goed hangen!
idd hopen dat ze bijven zitten!
wel oppassen voor zakkenrollers, noujah... orenrollers :p

Chanel
21 februari 2007, 16:52
Ik hoorde onlangs dat je het "muntenverhaal" wel goed in de gaten moet houden. Bouviers zijn ooit gefokt met sterke oorspieren (in de tijd van het couperen moesten de oortjes strak rechtop staan). Het kan zijn dat, ondanks je er "grof geld tegenaan gooit" ;), het muntje gewoon omhoog meegaat omdat de oorspieren als het ware "getraind" worden.

Pakkie
28 maart 2007, 23:42
Dat het niet altijd vanzelf goed komt is ook bij Shame te zien.
Hij heeft van die 'rozenoren'. Ze hangen wel, maar in het midden zit een knik. Het is geen porum. Heel soms hangen ze goed, vooral zomers als hij nat is geworden.
Hij draagt ze ook wel binnenste buiten, net als mijn andere twee Bouviers.. Ik vind het wel stoer, dat binnenste buiten.

Jeanet
29 maart 2007, 08:38
ik heb er ondertussen weinig aan gedaan.
Overdag steeds een beetje in de goede stand masseren en bij Anko hangen ze nu heel goed en hij is nu bijna 8 maand en bij Bas gaat het ook vanzelf want die had eerst het ene oor helemaal scheef over z'n kop over het andere oor heen hangen,
Ik dacht nog als dat nog goed komt......maar ineens ging hij hangen.
en die hangen ook redelijk goed.
:p