Volledige versie bekijken : Ipo
Jolinda
25 november 2006, 09:38
hallo allemaal.
Ik zag laatst een stuk op tv over IPO.
Ik vond dit er echt super gaaf uitzien en zou wel eens willen gaan kijken bij een vereniging die dit aanbied.
Weten jullie misschien iets in de buurt van Hengelo (ov)?
En kun je dit met elke boef gaan doen? en zit er nog een bepaalde leeftijd aan?
Ik ben benieuwd naar jullie reacties!
Groetjes, Jolinda
Pootje, Xantoz
bella
25 november 2006, 11:43
Hoi,
De nbc heeft door het hele land dressuurgroepen, dus kijk daar maar eens. Ik zou niet te jong beginnen maar dat is persoonlijk. Daarnaast zijn er nog wel een aantal dingen. Voor je met ipo kan beginnen moet het vzh binnen zijn en dat is een hele lastige. En dan als laatste...je hond moet het leuk vinden. Ik heb het ook geprobeerd maar het is niet gelukt. Hij keek naar het jute en dacht ik ga lekker liggen bekijk het maar. Te lui, meneer zag er het nut niet van in. Ik heb hem verder ook niet gedwongen want we moeten het allebei leuk vinden. Het is wel een geweldige waker, daar is hij weer niet te lui voor, maar hij wil alleen in de benen als het volgens hem nut heeft en dat was bij ipo niet het geval.
Groetjes, Bella
Jolinda
25 november 2006, 12:11
Wat houdt vzh in dan?
en wat is het verschil met ipo?
Mn schoonvader heeft een oude legerjas, om 1 arm zit een jute zak.
Als Xantoz die jas ziet wordt hij helemaal dol.
Hij weet dat hij daarin mag bijten. Dit vind hij helemaal te gek :D ( mn schoonvader trouwens ook hoor :D Als we daar op visite gaan zeggen we tegen Xantoz: We gaan naar Opa en Oma:D dan zit hij eerder in de auto als wij. En opa en oma zijn ook ontzettend trots op hun 1e kleinkind;) )
bella
25 november 2006, 14:32
Hoi,
Als hij gek is op het mouwtje dan weet je in ieder geval dat hij ipo leuk zal vinden. vzh, tegenwoordig heet dit anders geloof ik, staat voor verkeerszekere hond. Ik vind het het moeilijkste diploma. Simpel gezegd hij moet luisteren tot in de puntjes. Het is dus veel appel. Tik maar eens in op google. Op zich logisch dat ze tot in de puntjes onder appel moeten staan bij ipo, anders laten ze niet meer los!!!!!
Hoe oud is xantos trouwens, en wat heb je al met hem gedaan en....(ben niet nieuwsgierig hoor), uit wat voor lijn komt hij?
Dat laatste zegt trouwens niet alles hoor. Boef komt uit een showhondenlijn maar heeft de echte oude eigenschappen en ik ken iemand met een mechelaar waarvan beide ouders als knpv honden werken bij het leger. De zoon dus kan/wil het niet.
Groetjes, Bella
Jolinda
27 november 2006, 07:57
Hoi,
Als hij gek is op het mouwtje dan weet je in ieder geval dat hij ipo leuk zal vinden. vzh, tegenwoordig heet dit anders geloof ik, staat voor verkeerszekere hond. Ik vind het het moeilijkste diploma. Simpel gezegd hij moet luisteren tot in de puntjes. Het is dus veel appel. Tik maar eens in op google. Op zich logisch dat ze tot in de puntjes onder appel moeten staan bij ipo, anders laten ze niet meer los!!!!!
Hoe oud is xantos trouwens, en wat heb je al met hem gedaan en....(ben niet nieuwsgierig hoor), uit wat voor lijn komt hij?
Dat laatste zegt trouwens niet alles hoor. Boef komt uit een showhondenlijn maar heeft de echte oude eigenschappen en ik ken iemand met een mechelaar waarvan beide ouders als knpv honden werken bij het leger. De zoon dus kan/wil het niet.
Groetjes, Bella
hoooii
Xantoz is nu 9 maand. en dus volop aan het puberen.:D
we hebben met hem een ' G&G puppy cursus' gevolgd.
Willen binnenkort starten met de A cursus, over een paar weken start een nieuwe groep.
Pfuuu uit welke lijn hij komt weet ik zo niet..
Weet dat z'n pa van de vanenblikhoeve is en een show hond is.
Zn moeder is van de witteveenseven en zover ik weet ook een show hond.
Maar pin me er niet op vast :)
Ga morgen of overmorgen zijn stamboom ophalen bij de fokker.
Groetjes,
Jolinda
bella
27 november 2006, 11:43
Hoi,
Dat is grappig, mijn schoonmoeder haar boeffie komt hier ook vandaan. Als je weet wie de moeder is laat het even weten. v h witteveenseven zijn inderdaad showhonden al weet ik dat iemand jaren geleden hier werkelijk een kei van een werkhond vandaan had. ben dus benieuwd.
Groetjes, Bella