PDA

Volledige versie bekijken : GOYA, onze nieuwe Boef....

vera
27 november 2006, 18:25
Hallo allemaal,

Ik wil mij even voorstellen,
Vera Cornet en al een tijdje iedere dag op dit forum te vinden.
Tot aan vanavond alleen berichtjes gelezen.....sinds een half uurtje weet ik nu hoe zelf een berichtje te plaatsen.

Sinds 4 weken hebben wij een nieuwe boef...de 3de in ons gezin.
De eerste Boy is 12 jaar geworden en de 2de Quincy hebben wij vorig jaar na 15 jaar moeten laten inslapen.
En toen....nooit meer een hond, Verdriet,vrijheid, makkelijk, lekker een paar keer op vakantie...!!!
Maar dan, stil, stil en nog eens stil als je thuis bent!!!!
Dan komen de kriebels....toch maar weer een boefje???
En ja hoor, vandaag 4 weken geleden zijn wij Goya gaan ophalen.
Het is een echte boef , maar veel ondeugender dan onze vorige honden ( of we zijn het vergeten)
Het zindelijk worden gaat ook nogal moeizaam, buiten af en toe ...en binnen iedere keer...pff....
We zijn inmiddels 2 x naar de puppycursus geweest en dat gaat perfect.

Wel heb ik wat vragen, de hond is erg bijterig en soms erg venijnig ook wil hij rijen tegen benen, ook als je gewoon op de stoel zit.
De leidster van de cursus zegt dat dit aangeeft dat het een dominante hond is en geen andere bedoelingen hierbij heeft.
Het is een heel verhaal geworden, ben ook erg benieuwd of er mensen zijn die mij hierover enige tips kunnen geven

Groetjes Vera

kenter
27 november 2006, 18:50
Ten eerste van harte gefeliciteerd met Goya !! Prachtige boef zo te zien op de foto...
Wat het bijten betreft denk ik dat het gewoon speelsigheid is...onze Kanjer doet het ook ..maar dar rijden weet ik niet want dat heeft Rowan alleen maar op onze teef.:D Dan ruikt ze weer lekker..
Dus het advies laat ik aan de collega bouvier liefhebbers over :) ;)

Ebonoss
27 november 2006, 18:51
Hallo Vera,

:D Namens ons welkom op dit (verslavende) forum!
Wat een knapperd is Goya, proficiat met zo'n mooi boefje!

:rolleyes: Ja, ik denk dat je een dominant mannetje hebt en als ik het zo lees denk ik dat je trainer gelijk heeft!

:cool: Het kost misschien wat meer moeite en tijd om hem in het gareel te krijgen, maar je moet maar zo denken: never a dull moment!

:p Het lijkt me een bijzonder karaktervolle boef, een heerlijke uitdaging...
En, als je er ff doorheen zit met de opvoeding, kan je hier op het forum altijd terecht!

vera
27 november 2006, 21:14
Bedankt voor de reacties.
Ik zal denk ik nog wel eens om raad vragen......hij is nu 12 weken en weegt bijna 13 kg.

Het is verder een hele lieve hond en we zijn heel gelukkig met hem en natuurlijk komt alles goed.
Het heeft z'n tijd nodig.

We hebben ook een bench, voor onze vorige honden ook nooit gehad.
Het werkt uitstekend, zowel voor de nacht als voor het even alleen thuis moeten zijn.
We vonden het altijd zielig.......maar dat is echt niet waar!!
In het begin heeft hij erg te keer gegaan in de bench, ook 's nachts we hebben om de beurt op de bank bij hem geslapen... Nu alleen als hij ziet dat ik wegga. Maar volgens de buren niet lang, dus ook weer gewonnen.

Tot ziens en een poot van Goya ( geet hij al....voor een snoepje )

inko2000
27 november 2006, 21:52
Hoi Vera,

WELKOM OP DIT GEZELLIG FORUM. Een prachtige boef is Goya. Echt mooi om te zien.

Veel geluk ermee.

Henk&Boyke
28 november 2006, 04:59
Namens ons ook welkom op dit geweldige forum en gefeliciteerd met je poepie. Geweldig boefke en veel plezier

lars
28 november 2006, 08:09
Ook vanuit groningen van harte welkom op dit gezellige forum.

loes
28 november 2006, 09:07
Hoi Vera en Goya,
Ook vanuit het oosten des lands van harte welkom.

jumbojet
28 november 2006, 10:33
Hallo, welkom op dit forum!! en gefeliciteerd met Goya, heel veel plezier samen toegewenst!

sofieenfrederik
28 november 2006, 11:55
Ook wij wensen jullie van harte welkom!
Je boefje is echt een prachtig ventje!!

Chanel
28 november 2006, 16:57
Hallo Vera en Goya (leuke naam!!!),

Van harte welkom op het forum. Ook ik heb ruim een jaar alle berichten gevolgd en me nooit aangemeld. Achteraf heb ik daar best spijt van, maar ja..........
Prachtige foto van een heerlijk knuffelbaar puppie.

Het rijen heeft zeer waarschijnlijk met dominantie te maken, evenals het happen (12 weken is nog te jong voor het werkelijke "leven").
Sta het niet toe, evenals het happen. Gewoon "wegwezen" en negeren. Komt het helemaal goed!!!!

Francine
4 december 2006, 19:26
Vera, ik heb je net een prive bericht gestuurd,
Groetjes, Francine

Jolinda
8 december 2006, 13:09
Welkom op dit forum!!
Veel geluk met jullie pup!!

groetjes, Jolinda
Pootje Xantoz