Volledige versie bekijken : bruine baard
maybritt
25 mei 2004, 16:14
hallo
had eens een vraagje onze hond is van nature gestroomd,maar nu krijgt zijn baard een lichtbruine kleur,nu is mijn vraag kom dat door het eten
wie o wie weet het
groetjes maybritt
mijn gedachten gaan uit naar een combinatie van eten en drinken. De baard wordt immers altijd kleddernat als ze in die waterbak hebben lopen lebberen.
mijn boeffie heeft dat ook maar krijgt droogvoer dus ik denk het water drinken.......
Hoi Maybritt
er zijn in principe een paar dingen die de kleur van de vacht kunnen laten verschieten, en helaas bij de bouvier verschiet het meestal naar bruin/rood.
1. speeksel : van het likken aan poten of om de bek kan de vacht verschieten.
2. zon: Helaas als de hond veel in het zonnetje ligt dan kan de vacht ook opbleken en rood uitslaan.
3 water. : en dan bedoel ik gewoon kraanwater, maar in sommige delen van het land zit een behoorlijk hoog gehalte aan chloor in het drinkwater en ook daardoor kan de vacht verschieten.
4. verwondingen,: als een hond een wondje heeft en daaraan gaat liggen likken kan de vacht eromheen helemaal rooduitslaan.
een oplossing kan zijn als hij het alleen om de bek heeft om hem water te laten drinken uit een zogenaamde showdrink bak, dat zijn waterbakken met een deksel erop met een gat erin, daardoor blijft de baard droog tijdens het drinken.
wat ook een oplossing kan zijn is de hond bronwater te drinken geven barleduc of iets dergelijks, daar zit geen chloor in wat de baard op kan bleken.
veel succes met Diego
groetjes Carin.
imported_bella
27 mei 2004, 10:43
Hoi Carin,
Wat is een showdrinkbak en waar kan ik deze kopen. Mijn vader is vorig jaar gevallen door de lekkende baard van Boef en het gevolg was dat hij bijna 2 maanden moest revalideren. Zo een bak zou voor ons dus ideaal zijn.
Groejes,Bella
in de dierenspeciaalzaak heb ik die bakken gezien en natuurlijk op show zijn er velen die het verkopen.
gewoon ff vragen bij de dierenspeciaalzaak..........
Hoi Bella
de showwaterbakken staan op de website van Beestenspul uit Rotterdam het adres van de website is
www.beestenspul.net registreren en dan kijken onder voerbakken, en officieel heet het dus een antimorsbak.
dus mochten ze niet te koop zijn bij je dierenspeciaalzaak dan kun je het eventueel daar nog bestellen.
groetjes en succes
Carin
Hoi Mabritt
Mijn bouvier kreeg het van het voer wat ik gaf.( denkadog)
Tegenwoordig geef ik hem Canex en nu is het een stuk minder.
Ik kreeg de tip van een hondenuitlaatvriendin.
Het schijnt dat bepaalde middelen in het voer de vacht nadelig kunnen beinvloeden.
Ik weet niet welk voer je geeft maar misschien is deze tip jouw oplossing.
maybritt
2 juni 2004, 06:41
hallo allemaal
bedankt voor de tips,ik ga zeker zo een bak kopen mischien ligt het daar wel aan.maar wilma onze hond eet ook denkadog dus mischein ligt het daar wel aan ik ga zo snel mogelijk over op ander voer.
gtoetjes maybritt