PDA

Volledige versie bekijken : ze worden wel enorm groot!!

peter velthuyzen
30 november 2006, 21:41
Hoi, allemaal, we zijn Laura en peter, en hebben al wat foto's van onze 2 jonge blonde bouviers gepost een paar maanden geleden.Wij zijn dus, toen ze
een maand of 3 waren naar Frankrijk verhuist, waar ze nu de hele dag rondrennen op een afgeschermd terrein van 1,2 hectare.
Ik heb (Peter) al verschillende keren bouviers gehad, die allen van ouderdom zijn gestorven. Vandaar onze keus voor weer bouviers, nu we de ruimte hebben.
Ze zijn nu 5,5 maand, Cleo( teef) en Aros (reu), echter naar mijn mening worden ze wel erg groot!!
Onze reu (Aros) heeft nu een schofthoogte van 67cm!! En Cleo is al groter dan haar moeder!! Dagelijks struikelen we over hen heen (ze zijn ook nog lekker log!!) en de tekst "er staat een paard in de gang" wordt veelvuldig gebezigd. Ze zijn bijzonder sociaal ook t.o.v. de andere honden (2 ijslandse honden en een Pumi) en de 3 poezen, maar gelukkig wel waaks.We hebben geen buren en zitten midden in het bos, dus dan heb je wel wat bescherming nodig!! Aros blaft, alsof hij een oeros is, met een bass die het pand laat trillen. Beide beesten zijn motorisch goed ontwikkeld, met geen zichtbare gebreken, en ze eten een normale portie voer. Natuurlijk weet ik niet hoeveel herten ze in het bos verschalken!! ik zie weleens wat botten of kaken liggen maar die komen volgens mij van de slager!
Nee alle gekheid op een stokje en ook als je rekening houdt met het feit, dat wij als Amsterdammers altijd overdrijven!, wil ik toch graag jullie ervaringen of dit normaal is bij een Bouvier. Want volgens mijn informatie groeit een hond tot 12 maanden in de lengte, en als Aros nu al z'n kop rustig op het aanrecht kan neerleggen , om iets te jatten, zonder te hoeven springen, denk ik dat hij met een jaar mij slobber in mijn gezicht te kunnen geven, zonder te hoeven springen.

Groetjes,
Peter

kenter
30 november 2006, 22:47
Oef ze groeien inderdaad erg snel...maar als ze verder geen last hebben van groeipijnen ofzo dan denk ik dat het wel goed gaat...maar ik ben geen deskundige..
Alleen op het gebied van een kop op het aanrecht leggen ...haha dat kan onze Rowan ook...die is ook vrij hoog op de poten :D
Ben verder blij weer wat te horen van jullie...enne foto's blijven welkom hoor...:)

inko2000
1 december 2006, 21:16
Oei inderdaad erg groot. Ik moet je eerlijk bekenne, dat ik niet eens weet, hoe groot Yassar is. hahahahahahaha.

FOTO'S ZIJN ALTIJD WELKOM HOOR. VIND IK LEUK OM TE ZIEN.

Jolinda
4 december 2006, 14:46
dat lijkt me idd groot.
Ik heb ook geen idee hoe groot xantoz is.
Ga zo ff meten :D

Ben ook erg benieuwd naar foto's :D

groetjes, Jolinda
knuf xantoz

peter velthuyzen
8 december 2006, 21:12
Okee, ik snap het wel, eerst zien dan geloven, nou daar komt hij dan,
Laura met de honden in het herfstbos, ter vergelijking Laura is niet de kleinste (174cm), ze zijn nu net 6 maanden oud.
Zoals je ziet zijn het echt bouviers en geen Ierse wolfshonden.
We dachten trouwens erover om van de zomer een weekend te organiseren met alle blonde bouviers, nee natuurlijk, zwarte mogen ook komen, wij! discrimineren niet! Ruimte zat ( 1,2 hectare) en aangezien we geen buren hebben kunnen onze lieferds ook nog eens lekker blaffen

Groetjes,
Peter

Chanel
8 december 2006, 22:17
Dit worden echt kanjers!!! Wanneer je de foto niet zou zien zou je denken dat je voor pony's hebt gekozen;) !

peter velthuyzen
8 december 2006, 22:52
We zijn dus inderdaad op zoek naar mini-paardjes, Farabella's, of kruizingen, maar ik denk dat Aros groter zal worden. Leuk toch een hond groter dan een paard.!!

Peter

kenter
9 december 2006, 04:12
Ze zien er echt lekker uit :D Enne, een weekend...als we kunnen met onze blonde en twee gestroomde...hihi..graag !!
Maar helaas lopen onze weekenden niet echt samen...:(

lars
9 december 2006, 06:30
Mijn complimenten hoor, wat een prachtige stel boefjes hebben jullie er lopen.
En wat een ruimte hebben ze om lekker te dollen en te spelen.

bella
9 december 2006, 11:11
Geweldig hoor, die twee van jullie gaan die van mij overtreffen. En dat wil wat zeggen. Prachtig die kolossen.
Groetjes en een knuffel voor de "paarden"
Bella

Mallika
9 december 2006, 14:38
Heerlijk toch zo;n knol van een bouvier :) En wat een ruimte hebben ze bij jullie!
Onze reu is uiteindelijk 75 cm schofthoogte geworden, dus ze kunnen nog even doorgroeien haha!

jackie
9 december 2006, 17:19
hoi peter wat een plaatjes mag ik vragen waar je ze vandaan hebt.
ze lijken heel erg op mijn jack toen hij zo oud was.
wel een kanjers hoor.http://i73.photobucket.com/albums/i223/jackblond/jackcopie_0001.jpg

peter velthuyzen
9 december 2006, 22:42
je bent altijd welkom, ook zonder Boevier weekend, is altijd leuk om ervaringen uit te wisselen, en jullie kunnen lekker de omgeving verkennen, de Boefs blijven dan lekker op het terrein, is toch afgesloten.

Groetjes,
Peter en laura

peter velthuyzen
9 december 2006, 22:45
Hoi, Mallika, kunnen we ook een foto op het forum krijgen van jullie reus, 75cm is ook niet niets?

Groetjes,
Peter

kenter
9 december 2006, 22:45
Lijkt me geweldig...hou het zeker in gedachten..dit jaar wordt het uiteraard Zwitserland maar wie weet ..

peter velthuyzen
9 december 2006, 23:04
Hoi, Elly, wat een mooie foto's trouwens van het herfstbos op jouw site!!
Laura is ook een super fanaat op dat gebied, toch even de agenda's naast elkaar leggen,

Groetjes,
Peter

Mallika
9 december 2006, 23:55
Hoi, Mallika, kunnen we ook een foto op het forum krijgen van jullie reus, 75cm is ook niet niets?

Groetjes,
Peter

Hier kan je hem vinden Peter http://http://www.bouvierforum.nl/showthread.php?t=2893vinden

Ik zal binnenkort eens wat meer foto's bij elkaar zoeken :)

kenter
9 december 2006, 23:58
Hoi, Elly, wat een mooie foto's trouwens van het herfstbos op jouw site!!
Laura is ook een super fanaat op dat gebied, toch even de agenda's naast elkaar leggen,

Groetjes,
Peter

Dat moeten we zeker een keer doen...helaas zijn ze op mijn werk bezig met een proef ( NS weet weer eens wat) wat betrefd mijn baan dus ik weet niet of en hoe mijn rooster gaat veranderen..en Piet weet het elke keer voor een maand of 3 dus het wordt dan wel effe spannend :D
Maar we komen er vast wel een keertje uit...lijkt me erg leuk !!!:)

peter velthuyzen
10 december 2006, 00:23
Hoi, Mallika, heb het geprobeerd, maar hij kan het niet vinden met firefox en explorer, dus het lijkt dat hij er niet meer staat, dus missschien toch wat andere foto's van je gigant.

Groetjes,
Peter

peter velthuyzen
10 december 2006, 00:29
Hoi, Elly, Leuk toch al die werkgevers met hun bezuinigingen, ik betwijvel of al die persoonlijke ellende een cent meer in het laatje brengt, behalve in die van de manager die het allemaal in gang zet. By the way, we zitten op 3 uur van Utrecht, net over de Belgische grens, dus een weekendje is volgens mij voor een ieder mogelijk,

Groetjes,
Peter

Mallika
10 december 2006, 00:34
Er was iets mis gegaan met het plaatsen van de URL zag ik Peter :) Het is nog even wennen allemaal hoe de knoppen precies werken.

http://www.bouvierforum.nl/showthread.php?t=2893

Als het goed is werkt deze wel!

En er staat ook een foto van hem on de galerij onder de vakantiefoto's.

peter velthuyzen
10 december 2006, 00:45
Nu werkt hij wel, mooie hond!! en zo te zien een geweldige hond!! Mooie bouw trouwens, met een rechte rug!!
is hij nou zilver, blond of toch iets anders, in ieder geval tot nu toe de recordhouder qua grootte, of zijn ze noch groter? 75cm is nu de limiet,
Zijn er nog groter?

Groetjes
Peter

kenter
10 december 2006, 05:13
Hoi, Elly, Leuk toch al die werkgevers met hun bezuinigingen, ik betwijvel of al die persoonlijke ellende een cent meer in het laatje brengt, behalve in die van de manager die het allemaal in gang zet. By the way, we zitten op 3 uur van Utrecht, net over de Belgische grens, dus een weekendje is volgens mij voor een ieder mogelijk,

Groetjes,
Peter
Dat is inderdaad niet zo ver dus...we "spreken" elkaar :D

Elly de Roos
11 december 2006, 06:12
Hoi Peter, ik zag dat je schreef of de boefs steeds groter werden. Nou mij niet bekend, maar ik heb er ook 1 hier lopen die 75 cm groot is, 55 kilo weegt, maar wel ff 26 november 2006 Nederlands Veteranen Kampioen is geworden. Zijn naam is Bica en is op dit forum regelmatig te zien met een foto. Elly (kenter) heeft pas nog een mooie van hem geplaats onder kopje shows, en dan nogmaals Bica. Ik weet nl. niet hoe je de foto hier bij moet doen, dus dan moet je maar daar even kijken.

Groetjes en knuffies van Elly en Bica