Volledige versie bekijken : welke groente/fruit geschikt?
Boris is heel allergisch,en heeft ook aanleg voor dik worden.Ivm z,n allergie krijgt hij brokken van happy dog supreme. Dit lijkt goed te gaan. Hij is gek op allerlei soorten groente en fruit,en dat krijgt hij dus wel als tussendoortje (weinig calorien denk ik) en veel andere dingen verdraagt hij niet (ernstige jeuk) Maar zijn er nu groentes/fruit die ik hem beter niet kan geven? die niet zo gezond zijn voor honden? Hij is oa gek op paprika en tomaat.Ook eet hij wel eens sperziebonen. Kan het kwaad om blik te geven? Of is dat misschien te zout oid? Hoop dat iemand hier wat over te vertellen heeft. Groetjes Gerry
Francine
24 mei 2004, 12:08
Hi Gerry,
Onze hond is ook allergisch en eet konijn-rijst brokken van Trovet. Verder eet hij elke dag een appel. Tomaat, komkommer, paprika, worteltjes en spercie- snijbonen eet hij ook wel en vindt het allemaal erg lekker. Uit blik zou ik niet weten maar vers is toch best te doen. Oh ja waar hij helemaal bezetten van is is watermeloen. Tot nu toe heeft hij geen vervelende reacties op de groente en fruit die hij eet. Ik dacht ook niet dat hier veel calorieen in zitten, banaan wel.
Groetjes, Francine
Voor zover ik weet, kan fruit en groenten geen kwaad. Mijn honden(2 van de 3) zijn ook een periode te zwaar geweest. Ik maak zelf hun eten, maar heb dit gedeeltelijk een tijd vervangen door sperciebonen uit blik. Dit kan geen kwaad en uiteindelijk is het ivm groenten allang achterhaalt dat vers beter is. Er gaat wel een tijd overheen(net zoals bij mensen) maar het afvallen lukt wel.
Mijn jongste hond, vindt ook allerlei soorten groenten en fruit lekker en daar maak ik ook "misbruik" van. Paar extra vitamines hier en daar kan nooit kwaad!!!!!! Ik heb nog niet eerder gehoord dat honden allergisch zijn voor groenten en fruit, maar het zou kunnen natuurlijk.
Veel succes!!!!!
heb ooit begrepen dat druiven echt niet goed zijn om te geven. Dit zou te maken hebben met het velletje waar een stof in zit die niet goed zou zijn. Echter kan me niet meer voor me halen waar ik dat vandaan heb. Ik heb mijn meiden nooit meer druiven gegeven sindsdien. Zodra ik er iets van terugvind zal ik het nog plaatsen.
the champ
24 mei 2004, 18:31
betse gerry
het kan helemaal geen kwaad om je honden groenten en fruit te geven
spercibonen zijn helemaal goed omdat ze daar echt niet dik van worden maar het vult wel de maag van de hond
probeer ook een bleeksellery misschien vindt boris dit ook lekker
het maakt ook niet uit als je hem blik groenten geeft was ze dan alleen van te voren wel even af dan gaan de meeste zouten sappen verloren!!
wortelen zijn ook de meeste gek op
alleen zou ik wel als je paprika geeft dit niet te vaak doen de meesten paprika`s zijn best scherp, dus kijk maar of hij hier geen( extra) jeuk van krijgt
SUCCES the champ
Boris boef
25 mei 2004, 13:24
Druiven zijn inderdaad niet goed voor de hond, druivenpitten en druivenvlees zijn giftig, meerdere krenten, rozijnen en druiven zijn zeer slecht voor de nieren van je hond. De oorzaak hiervan is nog niet echt bekend, maar er wordt aangenomen dat het waarschijnlijk een overdosis aan vitamine D3 veroorzaakt, dat er veel schimmels in zitten en in gedroogd fruit zit ontzettend veel suiker.
Bij grote hoeveelheden kan het de dood tot gevolg hebben.
Van oorsprong geplaatst door gerry
Boris is heel allergisch,en heeft ook aanleg voor dik worden.Ivm z,n allergie krijgt hij brokken van happy dog supreme. Dit lijkt goed te gaan. Hij is gek op allerlei soorten groente en fruit,en dat krijgt hij dus wel als tussendoortje (weinig calorien denk ik) en veel andere dingen verdraagt hij niet (ernstige jeuk) Maar zijn er nu groentes/fruit die ik hem beter niet kan geven? die niet zo gezond zijn voor honden? Hij is oa gek op paprika en tomaat.Ook eet hij wel eens sperziebonen. Kan het kwaad om blik te geven? Of is dat misschien te zout oid? Hoop dat iemand hier wat over te vertellen heeft. Groetjes Gerry
Hoi Gerry!
Bedoel je sperziebonen uit blik?
Als er veel zout in zit dan moet dit op 't etiket terug te vinden zijn, maar waarom geef je geen diepvries?
Daar zit zeker geen zout in en die zijn niet zo slap!
Onze jongste boef is gek op stukjes appel de oudste is niet zo'n "fruittypje" soms een stukje banaan maar meer om mij een plezier te doen :D
Succes met Boris!
Groetjes van Angelique en een pootje van onze "meiden" Jena en Thyrza! %)
Susan
13 augustus 2004, 20:50
In sperciebonen zit geen voedingswaarden maar vult wel de maag.
Voor te dikke bouviers is het een uitkomst.
Als gewone voeding zou ik het niet gebruiken.
Mijn bouvier is gek op appels,elke week krijgt ze van mijn 1 geschilde appel.
Ook fruit en lekker gezond!
Snarf
28 augustus 2004, 09:37
Klopt heb ik ook eens ergens gelezen. In Google zoeken geeft volgende link:
http://www.kcdehofstad.nl/KC%20de%20Hofstad/archief/rozijnen.html
Dotje
1 september 2004, 07:50
Amaai is me dat schrikken zeg...ik die dacht dat druiven ook gezond waren!
Onze boef lust ze ook zo graag en daarom kreeg ze er af en toe toch een
paar...gedaan vanaf nu !! alvast bedankt voor de info
Dotje