PDA

Volledige versie bekijken : anaalklieren zijn te ruiken

Sil
3 december 2006, 20:50
Komt het bij bouviers vaker voor dat je de anaalklieren kunt ruiken?
Ondanks dat onze bouvier 3 x per jaar naar de trimsalon gaat stinkt hij soms enorm aan de achterkant.
Zijn er mensen die weten hoe ik dit kan aanpakken?

patricia
3 december 2006, 21:41
bij mijn oudste boef komt het geregeld voor dat ze een druppel anaalvocht laat 'lopen' vooral als ze met haar kont klem tegen de leuning van de bank ofzo aanligt en als ik haar stompie ( staart) optil om te knippen, uitknijpen heeft bij haar geen zin want er komt niets uit maar dit gebeurt zeker 1 keer in de week dat ze dus stinkt,bij de jongste komt het een keer in het half jaar voor en meestal in diepe slaap,
groetjes patries.

Jolanda S.
4 december 2006, 08:14
Bij Patricia haar honden is er dus niks aan de hand en zij ruikt haar honden af en toe maar ik zou zeggen vraag eens aan je dierenarts.
In princpe hoor je het vocht uit de anaalklieren niet te ruiken en komt dit alleen vrij bij de ontlasting.
In mijn trimsalon knijp ik bij de honden geen anaalklieren uit om de simpele reden dat als ze gezond zijn je er gewoon af moet blijven.
Medische problemen los je niet op met uitknijpen je moet de kwaal aanpakken en niet de symptomen.

Heleenstorm
17 oktober 2007, 13:28
Storm heeft ook zo eens per half jaar dat er iets uit haar anaalklieren komt, inderdaad als ze klem gaat zitten op de bank.
Ze gaat het dan als een bezetene aan het schoonlikken. Is dit wel de bedoeling? Want zo fris ruikt het niet!
Als ik het dan gaat schoonmaken, is ze bijna nog beledigd ook.
Ik zeg dan maar dat ze het goed gedaan heeft, dat ik het effe droogmaak.

boevengek
17 oktober 2007, 20:22
Hoi, ik knijp in de trimsalon wel de anaalklieren uit als het echt nodig is.
Ook ik ben van mening dat je er beter van af kunt blijven omdat je anders stimuleert.
Maar als de klant een hond heeft die verschrikkelijk stinkt door zijn anaalklier of de hele dag 'sleetje rijd' knijp ik ze wel uit.
Als ze ontstoken zijn verwijs ik ze naar een dierenarts.
xxx