Volledige versie bekijken : Slechte eter
breemen
7 mei 2004, 11:21
Wij hebben een bouvier van 14 maanden, die erg last van zijn hormonen (loopse teefjes in de buurt, dus een hoop gejank en gehuil) en hij eet, op een paar gedwongen brokjes, helemaal niets.
De voerbak na 10 minuten weghalen hebben we ook al geprobeerd, met als gevolg dat hij inmiddels al 2 dagen niet gegeten heeft.
Hij begint al wat mager te worden, maar hij wil gewoon niet eten.
Wie heeft hier ervaring mee en er misschien een oplossing voor gevonden.
Hoelang kan een boef zonder eten?
Miranda
Hpi Miranda,
Een paar dagen (zelfs 10 dagen) zonder eten kan absoluut geen kwaad (je hond heeft een vetreserve waar hij op kan teren) zie het een week of wat aan en consulteer dan eventueel een dierenarts.
Hij is nu van slag omdat er andere prioriteiten dan eten zijn. Tja dat wordt wel minder als hij ouder wordt.
Zorg wel voor voldoende vers water. Zorg dat hij niets extra's krijgt, koekjes o.i.d. want dat is ook voeding. Oh ja en controleer z'n ontlasting op wormen en ook of hij een opgeblazen buik heeft.want dit kan op een wormbesmetting duiden. In dat geval natuurlijk meteen wormkuur en/of langs de dierenarts.
Frans
[Gewijzigd door Snarf op 05-07-04 at 02:11 PM]
Ik kan natuurlijk niet zeggen of dit bij jou het geval is, maar wij hebben ook zoiets bij de hand gehad.
Onze boef was toen 11 mnd en was compleet over de rooie om maar zo te zeggen. Oorzaak,: loopse teef!!! Hij heeft toen 2 weken niet gegeten, het was zo erg, dat hij zelfs zijn water bijna niet aanraakte. Ze kunnen heel erg over hun toeren raken. Maar hou hem goed in de gaten, want inderdaad zoals Snarf zegt, kan het ook aan wormen liggen dat ze niet of nauwelijks eten.
Succes er mee
Hoi Miranda
een heel lastig probleem met je reu. en dit is voor 99% zeker te wijten aan de loopse teven in de buurt. een troost heb je dan dat die loopsheid wel weer overgaat, maar het kan ook tijden duren als er meerdere teefjes achter elkaar loops gaan worden.
wij hebben zelf met dit probleem te maken ivm dekreuen, wij geven de reu(en) dan in eerste instantie vleesvoeding te eten, 9 van de 10 honden eet dat namelijk wel.
in ernstigere gevallen geven we de reu een homeopathisch middel van VSM dat heet Potentje, en zwakt die gierende hormonen wat af in zijn lijf.
een andere oplossing is (als je niet wilt showen of fokken met je reu) castratie, ik weet het , het is een rigoreuze oplossing, maar als je bij iedere loopse teef in de buurt met het drama zit dat je hond weken niet wil eten is het ook niet alles.
om te kijken of een castratie eventueel zou werken kun je eerst een chemische castratie laten doen, dan krijgt hij een injectie die zijn hormoonhuishouding effe stillegt.
heel veel succes met je kerel
groetjes Carin
Hoi miranda.
Ik voel met je mee,onze bo-ghy is net weer een beetje rustiger geworden,2 loopse honden bij de buurtjes.
Ik heb een geluk, hij eet wel ,niet zo heel veel .
Maar hij luistert in die tijd gruwelijk slecht en ook wil hij maar eruit,ik liep in het begin wel 6 keer op een dag
naar het park.
Want ik dacht : zou hij een blaasonsteking hebben.?
Nou aan van alles heb ik gedacht tot de buren vertelde dat hun honden tegelijk loops waren geworden.
En toen viel bij mij het kwartje,Boefjes zijn best slim hoor. Bo-ghy heeft mij echt voor de gek gehouden.
Succes en bij twijfel naar de dierenarts.