PDA

Volledige versie bekijken : voeding

Mex
20 augustus 2003, 17:31
:moo: Hoi,een vraagje: zijn er nog bouvier bezitters die hun boef ''vuile pens'' voeren?

imported_bella
20 augustus 2003, 20:35
Hoi Mex,

ja inderdaad, ik haal bij de dierenwinkel een lap vuile pens en die knip in dan in stukjes. Twee keer per week krijgt hij het dan door zijn brokken. Ik geef hem alleen niet veel want anders poept hij gruwelijk veel. Bij mijn weten is het moeilijk te verkrijgen de pens en ik moet er wel 20 km voor rijden.
groetjes,bella

Thyrza
21 augustus 2003, 09:49
Origineel geplaatst door Mex
:moo: Hoi,een vraagje: zijn er nog bouvier bezitters die hun boef ''vuile pens'' voeren?

:)Hallo Mex,
Ik geef mijn pup af en toe pens van Rodi, dit is fijngemalen en heeft de vorm van een hamburger. Ze hebben vuile pens en schone. Vroeger gaf ik mijn honden af en toe een lap aan een stuk en dat vonden ze heerlijk, ze lagen er lekker aan te kluiven.Ze kregen het wel buiten in de tuin want anders is je hele keuken een vieze troep!
Vind de hamburgers erg handig makkelijk te doseren, het is te krijgen bij de dierenspeciaalzaak of sommige supermarkten in het diepvriesvak.
Ik geef het ze als extraatje en niet als hoofdvoer, dat kan namelijk huidproblemen geven, heb een hond gekend die enkel vuile pens kreeg en die verging van de jeuk, toen hij brokken te eten kreeg ging zijn haar weer groeien en had hij nergens meer last van!
Groeten Angelique.:)

[bewerkt door Thyrza op Donderdag, Augustus 21, 2003 @ 10:55]

Ton
21 augustus 2003, 14:46
Even wat aanvullende informatie voor iedereen dit ook pens wil gaan geven.
Als je vuile pens gaat geven is het het beste om dit eerst te koken.
Dan weet je zeker dat alle ziektekiemen dood zijn.
De kans bij vuile pens is tamelijk groot.
Het trekt vliegen e.d snel aan.
Vuile pens wordt nl niet direct diepgevroren.
Soms zelfs helemaal niet.
De Rodi hamburgers waarover hier geschreven wordt kun je wel zonder koken geven.
Het pens wat hiervoor gebruikt wordt wordt wel direct diepgevroren.
Ziektekiemen hebben zo geen kans.
Echte vuile pens wordt niet eens ingevroren.
Het beste kun je dus kant en klare pens geven die diepgevroren is.
Je bouvier proeft geen verschil en je huis blijft vrij van de lucht die gekookte pens geeft.

Zagaha
27 april 2004, 22:13
Ik geef mijn honden altijd elke dag vuile pens en gemalen kipkarkassen en brood. Ze zijn er gek op!!!!
Ik mag ook wel zeggen dat ze er best uitzien. Bovenop dit eten krijgen ze een kleine beetje olie en zeewier. Geweldig vinden ze het. Wij zijn in de gelukkige omstandigheid dat we de pens zelf kunnen halen bij de lsachterij en de kipkarkassen bij de poelier, dit kunnen we ook zelf malen(sinds kort). Ze doen het echt prima.
Koken van de pens ben ik geen voorstander van omdat alle voedingstoffen kapot gekookt worden. de ontlasting is altijd mooi hard en kan na een dag zowat al uiteen vallen en verdwijnen. Bovendien hebben mijn honden relatief weinig ontlasting. Dus ik kan er echt tevreden over zijn en mijn honden ruiken beslist niet en ze vinden het zo lekker dat als ik de bakken neerzet het eten zo snel op is dat ik ook geen geur in huis heb.